Annonce

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

iPhone 6 størrelse?

  • 28%Maksimalt 4,7"
  • 28%Som iPhone 5s
  • 17%Maksimalt 5,5"
  • 15%Maksimalt 5"
  • 12%Maksimalt 6"

Udviklere skifter fokus tilbage på iOS

26. apr. 2011 11:32En ny undersøgelse udført blandt 2.700 udviklere fra hele verden viser, at applikations-udviklere er ved at vende deres interesse tilbage til Apples iOS-enheder, efter at Android er begyndt at blive fragmenteret i forskellige versioner samtidig med at tablet-computere, der benytter Android, får lunkne anmeldelser.

Undersøgelsen er blevet udført af International Data Corporation og viser, at 91 % af de adspurgte udviklere er "meget interesserede" i at udvikle til iPhone, mens 86 % svarer det samme om iPaden. Interessen i Android-telefoner ligger på 85 %, mens 71 % af de adspurgte var meget interesserede i tablet-computere, der kører Android.

Blot 29 % af udviklerne svarede, at de var meget interesserede i Windows Phone 7, mens 27 % viste interesse i RIMs BlackBerry-platform.

63 % af de adspurgte udviklere svarede, at Androids største trussel er fragmenteringen mellem forskellige versioner, der alle har små forskelle i, hvad de understøtter. 30 % mener, at problemet er en svag start på tablet-markedet, mens 28 % mener, det er et problem, at man på Android har flere applikations-butikker.

#1: pvt.hudson

26. apr. 2011 11:35

Så vidt jeg kan se, så viser de nyeste tal da en nedadgående trend for alle platforme? Og 7% er meget interesseret i at udvikle til symbian. Hvem pokker har de lige spurgt?

#2: webwarp

26. apr. 2011 11:48

"Interesseret" er det så eget ønske, eller forbrugerens behov man dermed svarer ? Jeg er mere interesseret i at udvikle til linux personligt, men hvis jeg ser med økonomiske briller er jeg mere interesseret i windows .oO ?

I like my beer cold, my TV loud and my homosexuals flaming.

#3: amaby

26. apr. 2011 12:00

Hvis det er sandt håber jeg kommer der mere interesse i WP7. Men mon ikke der vil komme det hvis Nokia/Microsoft-samarbejdet bliver en succes. Syntes telefonerne fra Nokia's conceptbilleder ser virkelig lækre ud, og hvis der kommer fremgang i platformen kunne de sagtens erstatte min 3GS.

#4: Coma

26. apr. 2011 13:23

kort sagt, denne "nyhed" kan formes lige som man vil. Android er ikke meget mere fragmenteret end ios... atm..

#5: Mulpacha

26. apr. 2011 13:29

Hvis man ser på antallet af nye apps til iPhone og Android kan man vidst ikke være i tvivl om at der er rivende gang i begge platforme.

Jesus knows I pirate and he doesn’t like it.

#6: DanaKaZ

26. apr. 2011 13:32

#4 Hvordan kommer du frem til det?

#7: d3pth

26. apr. 2011 14:08

#4. Det kræver vist temmelige store Android skyklapper på, at udtale sig på den måde.

F.eks. kender jeg en, som var nød til at give en app køber, pengene tilbage fordi den ikke virkede på en Xperia X10 Mini. Der er altså en del fragmentering.

MacPro 8 Cores | MacMini | MacBook Pro | TimeCapsule+Airport Extreme+Express | 2 x iPad | 2 x iPhone 4S | 2 x iPhone 3GS | AppleTV 2

#8: aben

26. apr. 2011 14:21

Der er sguda en kæmpe fragmentering. Ikke symbian i år 2003 agtigt, but still

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#9: CrueTrue

26. apr. 2011 14:53

#6: Jeg tror, han hentyder til dette

#10: Coma

26. apr. 2011 15:40

#4. Det kræver vist temmelige store Android skyklapper på, at udtale sig på den måde.

F.eks. kender jeg en, som var nød til at give en app køber, pengene tilbage fordi den ikke virkede på en Xperia X10 Mini. Der er altså en del fragmentering.d3pth (#7)

Ok eller så er App udvikleren dårlig? Er der nogle her inde der har sat jer ind i hvordan man koder til android? Man vælger hvad os man vil udvikle til som minimum, og derved får/mister man apiér.. Man kan realativt let skrive noget der virker på 1.6 til 2.3, men man kan lige så vel kode noget let der KUN virker på 2.2/2.3 alt efter hvad APIér du vælger at bruge.

Det er sku ikke meget anderledes end på .net/ios what ever. Der er sku for mange, der bare æder FUD fra firmaér lidt for råt, uden ret meget kendskab til tingene her inde.. Engang var nivuet væsenligt højere her inde.

Vi kan så hurtig blive enige om, at det google burde sætte hårde krav til producenterne, der er for mange crappy telefoner ude, og mange producenter der udgiver lorte telefoner for at sige det mildt.

9> Præcis.....

#11: contradel

26. apr. 2011 15:45

10#
Du siger det jo selv til sidst. Der er for mange producenter som laver skod mobiler og putter android på.

Du skal tænkte på at selvom topmodellerne er sindsygt godt udført, vil android stadig blive fragmenteret da selv billigere og ringere modeller er populære blandt befolkningen. Deres egen skyld? Klart men sådan straffer producenterne/udviklerne (af apps) ikke, de tænker økonomisk.

#12: Coma

26. apr. 2011 15:56

10#
Du siger det jo selv til sidst. Der er for mange producenter som laver skod mobiler og putter android på.

Du skal tænkte på at selvom topmodellerne er sindsygt godt udført, vil android stadig blive fragmenteret da selv billigere og ringere modeller er populære blandt befolkningen. Deres egen skyld? Klart men sådan straffer producenterne/udviklerne (af apps) ikke, de tænker økonomisk.contradel (#11)

præcis, androids styrke er også den svaghed. Sådan er det med alt. Google burde sætte hårde krav til minimum specs, ram, skærm størrelse osv, såfrem de ville google brande det. de gør det ikke, og det hele kunne bestemt være bedre, men det er langt fra så slemt som visse personer tror.

android´s fordel er jo også at der er telefoner i alle pris klasser, problemet er så at nogle folk vil sammenligne en android telefon til 2000kr med en iphone til 5000kr, og derefter konkludere at iphones er bedre... Som sagt, fordele/ulember, jeg siger bare at android fragmentering ikke er et støre problem, end så meget andet.

Der ud over er den største hindring af android, altså at producenterne fylder dem op med for meget crapware. En ren android telefon, køre sindsyg hurtigt, samme telefon køre typisk små laggy efter htc osv har leget med dem.. men det er jo en hel anden snak :)

kort sagt begge platforme har fordele ulember, verden er ikke sort og hvid!

#13: aben

26. apr. 2011 15:59

#10: det kan godt være appet kører på både telefon x og y, men hvis brugeroplevelsen er forskellig (dvs. Dårligere) fra den ene til den anden, er det jo faktisk ligemeget.

Man oplever en væsentlig forskel mellem android devices. Det gør at man ikke kan føle sig sikker på at få en god telefon bare fordi det er android. Der har iOs en fordel, fordi det er konsistent. Samme fremgangsmåde som med Macs, iøvrigt.

Og

Det er udtryk for en svag argumentation at man kalder sine opponenter for dumme og siger de har et lavt niveau. Slå os med argumenter.

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#14: Coma

26. apr. 2011 16:05

13> Gå 10 år tilbage, der var nivuet her inde LANGT mere skarpt, de fleste kommentar her inde ligner jo noget fra nationen efterhånden.

der ud over kan vi jo så sige, hvis ios blev "åbent" for andre producenter som android, så vil samme isues komme frem, med mindre man køre det mere hårdt som ms.. jeg er enig i at google burde presse det mere. For vi kan ikke komme ude om, man skal sætte sig ind i hvad telefon man køber FØR man køber den, for at være sikker på man ikke får en skod telefon, der har apple en fordel! helt enig.

#15: Andos

26. apr. 2011 16:13

Næste Android udgave burde kræve et OpenGL ES2.0 understøttet grafikkort og en minimums CPU hastighed hvis Android nogensinde skal klare sig i det lange løb. Så vidt jeg forstår kører meget GUI på Android igennem software som bliver JIT'ed. Før blev det hele interpreted hvilket må have været uendeligt langsomt.
Hvis bare Google gad lave nogle lidt højere-minimumskrav ville fragmenteringen blive mindre. Der kan selvfølgelig være andre ting der er galt men tror selv det er hoved-problemet. Hvis man bare *ved* at der som minimum er hardware accelerering (som der btw ikke altid er på de helt billige Android telefoner) så vil man skulle tage hensyn til langt mindre ting og bare kode spillet som man vil. Virker det på en nogenlunde gammel enhed der bare overholder minimumskrav så vil det højst sandsynligt også virke på andre nyere enheder. Nu har jeg kun selv udviklet til iOS så kan ikke rigtigt sige så meget om det.

På iOS har du altid selv muligheden for at sætte minimumskrav på de apps du laver. Hvis kravet ikke er opfyldt (f.eks. OpenGL ES2.0 som kun er på 3GS og nyere) så vil spillet ikke dukke op i AppStore. Du kan også kræve front-kamera eller andre features.
Derudover så kræver Apple også at alle nye programmer og spil der kommer på AppStore skal være compilet op mod en af de nyeste SDK'er. På grund af det krav vil man altid være sikker på at alle spil og programmer lige nu på AppStore vil virke med opdaterede enheder.

I like chicken, I like liver, meow mix meow mix, please deliver ...

#16: Sugardad2

26. apr. 2011 16:16

Men der stadigvæk flere penge at hente ved android imo, for personligt kender jeg rigtigt mange der aldrig ville vælge et apple produkt, inkl mig selv. gider ikke betale for design. især ikke når jeg kan få et lige så flot design med android

#17: Taxwars

26. apr. 2011 16:45

Men hvem er disse udviklere? De lyder ikke specielt professionelle, den såkaldt "fragmentation" er ikke anderledes end det altid har været når man udvikler for PC'en. Der kommer service packs som ændre ting, folk får nyt hardware, og der kommer nye versioner af operativ systemet (Win98/XP/Win 7 etc) - forskellen er at Microsoft bare har været lang tid om det hvor Google er meget hurtigere.

Men det er jo ikke specielt svært, som programmør sætter man sig ned og beslutte hvilken gruppe man vil ramme skal det være Android 3.0 (Windows 7), eller skal vi sige Android 2.2 (Windows XP) - eller skal vi tage Android 1.6 (Windows 98) - og så chekker man bare (den gratis) Android dokumentation fra Google for at se hvilke funktioner der understøttes i de forskellige versioner. Og med 10 millioner nye Android enheder pr måned så er det et marked man ikke bare skal rynke på næsen af.

I øvrigt er det forkert at sige apple ikke har samme problem, da der stort set kun er en IPhone så er det naturligvis nemmere at tvinge alle til at opgradere, men der er stadig folk som kører ældre versioner, eller simpelthen har ældre modeller.

Og en væsentlig grund til Android tablets ikke har været det store hit indtil nu er simpelthen fordi de har været for dyre. Men Android tablet bølgen er begyndt at komme ind, og ikke mindst Asus's Transformer sælger ud med det samme hvor den er kommet til salg (32GB, ISP skærm 1280x800, dual core, Android 3.0 - 3700,- kr) så giv tid, det er immervæk ikke meget mere end et år siden "væddeløbet" startede

Luk DR - de snylter på skatteyderne

#18: BossDanmark

26. apr. 2011 17:09

Det er interessant at følge hvad der sker på tablet marked pt. Der er ingen der har kunne komme men noget der ligner en konkurrent til iPad - alt hvad der er komet pt. får meget lunkne anmeldelser. Og når først sådanne noget rygtes, så bliver det en ond spiral.

Den helt store forskel er jo at apple ikke sætter teknisk kunnen først (selv om en iPad og iPhone er nogle meget kraftige maskiner) - de sætter bruger oplevelsen først og det er der de vinder. Indtil andre gør det samme og laver noget hvor det ikke er antallet at tekniske features, men hvordan det er at bruge maskinen der sælges på, så er det op af bakke for alle andre.

Dertil skal jo lægges at Apple tjener penge på BÅDE maskine og software - det gør de andre ikke. Derfor er de nød til at skærer i kvaliteten af deres tingester, for at få bare lidt penge ind - og de smitter så af på bruger oplevesen.

Og sidste men ikke mindst - så længe at man som udvikler skal tage højde for at brugerne ikke gider betale for programmerne og derfor må have reklamer i dem, så ødelægger det også bruger oplevelsen. Altså har "de andre" det ikke nemt.... men det er både producenterne og brugernes skyld - begge parter gør det svært for sig selv.

#19: Coma

26. apr. 2011 17:18

På iOS har du altid selv muligheden for at sætte minimumskrav på de apps du laver. Hvis kravet ikke er opfyldt (f.eks. OpenGL ES2.0 som kun er på 3GS og nyere) så vil spillet ikke dukke op i AppStore. Du kan også kræve front-kamera eller andre features.
Derudover så kræver Apple også at alle nye programmer og spil der kommer på AppStore skal være compilet op mod en af de nyeste SDK'er. På grund af det krav vil man altid være sikker på at alle spil og programmer lige nu på AppStore vil virke med opdaterede enheder.Andos (#15)

sådan virke det også ved google, derfor er det typisk, andre ting der går galt, når et program ikke virker på en given mobil.

marked viser kun de ting, der er godkendt til din tlf model.

#20: aben

26. apr. 2011 18:03

13> Gå 10 år tilbage, der var nivuet her inde LANGT mere skarpt, de fleste kommentar her inde ligner jo noget fra nationen efterhånden.

der ud over kan vi jo så sige, hvis ios blev "åbent" for andre producenter som android, så vil samme isues komme frem, med mindre man køre det mere hårdt som ms.. jeg er enig i at google burde presse det mere. For vi kan ikke komme ude om, man skal sætte sig ind i hvad telefon man køber FØR man køber den, for at være sikker på man ikke får en skod telefon, der har apple en fordel! helt enig.Coma (#14)

Så din pointe er, at hvis Apple opgiver den kontrol der gør produktet godt, bliver produktet dårligere? Ja det er da virkelig et højt niveau du holder dig der.

Ikke at jeg er uenig, min holdning er at alle er nogen idioter på nettet, og mest af alt mig!

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#21: aben

26. apr. 2011 18:11

#16: Ja, det er jo ret cool at der er et åbent marked, hvor man kan lave forskellige produkter til forskellig smag. Ikke at jeg kan forstå hvorfor folk altid skal bræge deres mening om at de hader et produkt og ikke et andet, men fred være med det.

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#22: DanaKaZ

26. apr. 2011 18:38

#9 Okay, synes nu ikke rigtigt at den side bakker den udtalelse op.

Den ser kun på OS version nr., ikke hardware builds. Hvor der efter min opfattelse er en hel del flere inden for android verden.

Desuden siger de selv, at de ikke ved hvor reelle tallene mht. iOS er.

#23: spacefractal

26. apr. 2011 19:07

Der er også andre problemer f.eks. multitouch for mange telefoner er bugger ret meget, eller lagger meget. Dette er uinterresant for mange spil lavet til denne. (det er et velkendt axis flip problem jeg snakker om her).

Så er det også irreterende at nogle apps virker, og andre ikke gør, selvom de er designet til netop denne version, eller versionen lige under (Selv Angry Birds er set med dette problem). Dette kalder jeg en irreterende fragmantering, når der er små men afgørende forskelle

Et problem som f.eks. Java lider sig meget af, især for flere år siden, ikke tjekket om stadig samme problem idag. Så det er lidt af Java om igen her (og ja, jeg har programmeret i det engang, og var hyggeligt nok).

Så hvis jeg skal lave et spil til Android, skal det designe til både keyboard (især "joystick" spil), single touchscreen og multitouch screen. Ikke helt optimalt.

På iOS hved hvad man får, og noget nemmere at lave universal apps: Der er ingen knapper,alle enheder har multitouch, etc. SDK er designet smart nok at kunne tjekke hvilket OS version folk har og bruge eventuellt disse funktioner de nu har, således det er muligt at lave en og samme exe til alle enheder.

Dette kan godt være årsag at programmørene ikke vil lave Jungool til andet end iOS (et spil jeg var med til at lave med musik).

PS. Mit næste project bliver eget programmeret denne gang, og designet med multi platform in mind (i Gl Basic), så med det sagt, det muligt Android er blandt :-D... Naturligvis.

#24: Coma

26. apr. 2011 21:37

http://blog.nielsen.com/nielsenwire/?p=27418

nye tal er kommet ind, ideen om at folk heller vil have en iphone men kun har råd til en android er vist ved at dø!

#25: aben

26. apr. 2011 21:57

volumen, volumen, volumen.

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#26: Cypern

26. apr. 2011 22:14

#7 At en X10 ikke kan køremed visse apps, skyldes den langsomme processor sådan en telefon har og det har INTET med Android styresystemet at gøre.

#27: Cypern

26. apr. 2011 22:18

#18 Det må være meget lang tid siden du har haft en Android telefon i hånden som en HTC Desire eller lign, hvis man skal tro dine påstande.
Brugernvenligheden er netop den store force ved Android og det spiller perfekt, at man samtidig kan gøre felefonen personlig er blot en yderligere fordel.
Så nej, din argumentation holder ikke, men hvis du bruger lidt tid med en Android telefon vil du se at Android nu er generationer foran iOS4 i hastighed, brugervenlighed og ikke mindst funktioner.

#28: aben

26. apr. 2011 23:29

Du er sjov =)

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#29: Oculus

27. apr. 2011 02:35

Så nej, din argumentation holder ikke, men hvis du bruger lidt tid med en Android telefon vil du se at Android nu er generationer foran iOS4 i hastighed, brugervenlighed og ikke mindst funktioner.Cypern (#27)

Åh gud, har man hørt den sang før?

Nåh ja, Linux, det der OS der aldrig helt er blevet en success i consumer markedet. Efter iPod, iPhone og iPad er det sgu' utroligt at der stadig er folk der bruger "sæt dig lidt ind i det og så spiller det"-argumentet, når vi snakker consumer produkter.

Vi har smartphones med alle OSer på mit job, som vi jævnligt bruger til syre-test – og der er ikke nogen der er "generationer" foran iOS.

Enkelte detaljer er på højde, eller noget bedre på Android, men iOS er stadig det produkt med den bedste helhedsoplevelse.

#30: d3pth

27. apr. 2011 09:44

#Coma og #26. Den app jeg snakker om havde problemer med opløsningen, og det er muligt at det har været en dårlig udvikler, men hvorfor er den slags ikke filtreret fra på Android Market? Er det her, at det er en fordel at der ikke sidder nogle som hos Apple og kigger applikationerne igennem - eller at du ikke kan downloade apps hvor opløsningen ikke passer til din telefon? Desuden virker det som om, at du er ved at boble ovenud af vrede - jeg mener at markedet i den grad stort nok til både Android og iOS. Desuden mener jeg ikke at nogen er dumme fordi de vælger enten Android eller iOS.

Som #23 nævner, hvis selv Rovio har problemer, så er der nok mange der har det. Desuden er touch kvaliteten også meget varierende og det alene gør, at der er fragmentering. På iOS kan du sige at du har 100 million potentielle kunder, hvis du sigter efter iPhone 3G. Det er ikke på samme måder en mulighed på Android, men jeg håber da, at de vil gøre det lettere for udviklerne i fremtiden. Jeg syntes det er bedst for kunderne hvis både iOS og Android står stærkt. Duopol er trods alt meget sundere end et monopoli, som vi eksempelvis så med Microsoft. De har holdt masser af innovation tilbage.

En anden sag er også, at når HTC sprøjter nye telefoner ud, som de gør i øjeblikket, så ryger det i vedligeholdelsen af de gamle. Apple er ret gode til at vedligeholde deres ældre telefoner.

MacPro 8 Cores | MacMini | MacBook Pro | TimeCapsule+Airport Extreme+Express | 2 x iPad | 2 x iPhone 4S | 2 x iPhone 3GS | AppleTV 2

#31: d3pth

27. apr. 2011 10:42

MacPro 8 Cores | MacMini | MacBook Pro | TimeCapsule+Airport Extreme+Express | 2 x iPad | 2 x iPhone 4S | 2 x iPhone 3GS | AppleTV 2

#32: milk78

27. apr. 2011 11:09

For det første så lad os lige få på plads at overskriften til denne historie er en and. iOS har hele tiden haft et størrer fokus end Android og derfor er der ikke sket noget skift tilbage til iOS. De rapporter der ligger til grund for denne historie modtager jeg selv når de bliver udgivet - Og igennem samtlige af disse rapporter har iOS et størrer forkus for udviklerne end Android.
Så skulle fakta vidst være på plads.

Hvad angår påstande om at Android ikke er fragmenteret eller at fragmenteringen på iOS er den samme så kan den slags udtalelser udelukkende komme fra folk der ikke har nogen reel viden om området eller ren og skær fandroid udtalelser.

Faktum er at Android er voldsomt fragmenteret og når vi snakker fragmentering så handler det ikke så meget om hvilken processor der sidder i enheden.
På Android platformen findes der en uendelig mængde kombinationer af hvilke sensorer enhederne har, skærmopløsning, skærmstørrelse, fysiske knapper osv. Netop dette ER et stort problem når man udvikler til Android!

Udover problematikken med de mange kombinationer af sensorer så er den helt store udfordring skærmopløsningerne - Der findes et hav af forskellige opløsninger til Android og det gør det rigtig svært at designe apps der ser ordentligt ud på alle enheder, grænsende til det umulige.
Hvis alle Android telefoner bare havde samme aspectratio så ville man langt hen af vejen kunne skalere sig ud af problemet, men faktum er at ikke alene er der et kæmpe udsving i opløsningen, men der findes en hel række forskellige aspectratios som gør problemet endnu størrer.

Og inden hæren af fandroid folk vælter frem så lad mig gøre opmærksom på at jeg taler af konkret erfaring som udvikler af iOS og Android applikationer! Lige pt. er jeg involveret i udvikling af 5 apps hvoraf tre af dem skal udgives på begge platforme. Android udviklingen er en kombination af intern udvikling såvel som udvikling via tre eksterne virksomheder der er specialister i Android udvikling.

Én af de ting der er et gentagene problem er at få app'ens interface til at se ordentligt ud på så mange enheder som muligt - Et problem som vi både har internt såvel som i de eksterne virksomheder vi samarbejder med.
Problemet er ikke så stort når det drejer sig om at vise en fullscreen tabel eller lign. standard elementer - Dette kan skaleres rimelig fornuftigt omend på de helt små opløsninger giver det nogle issues.
Men noget så simpelt som en menu skærm med fx 4 custom knapper, et logo og en gradient baggrund - Alene at få dette til at stå i den rette størrelse og med den rette placering på alle enheder er noget der bruges skræmmende mange timer på og det bliver aldrig 100% perfekt på alle enheder.

Det burde være i alles interesse at få skabt noget fokus på problemet så det kan blive løst eller mindsket - At sidde og benægte omfanget af problemerne som en god lille fandroid hjælper hverken Android som platform eller smartphone markedet som helhed.

Dertil kommer problemerne med mange Android producenters modvilje mod at udgive løbende opdateringer til allerede solgte enheder. Her halter platformen gevaldigt efter iOS - Alene det faktum at Android 2.3 har været ude siden starten af december 2010 og de færreste telefoner har fået adgang til den opdatering endnu er simpelthen under AL kritik!
Til sammenligning så kan jeg se på statistikken for downloads/brug af de apps vi producere at over 90% af brugerne benytter den nyeste eller næstnyeste version af iOS og generelt opdatere iOS brugerne meget meget hurtigt i forhold til Android hvor det ikke er unormalt at man enten aldrig opdatere eller at man venter i et halvt år på at få en opdatering som er flere versioner gammel.

En anden meget vital årsag til at iOS er foretrukket blandt både udviklere og virksomhederne er indtægts-mulighederne.
Der er lavet mange undersøgelser der alle sammen viser at iOS brugere er væsentligt mere villig til at bruge penge på at købe apps til deres enheder hvor det på Android er utrolig svært at sælge apps. Dette er en MEGET væsentlig forskel for virksomheder og personer der udgiver apps.
Ligeledes viser mange undersøgelser også at iOS brugere er meget mere aktive på nettet såvel som at de installere/bruger væsentligt flere apps.
Dette faktum kombineret med en udviklingsplatform der ikke er plaget af de store fragmenteringsproblemer betyder at det ofte vil give langt mere mening at fokusere på iOS -I hvertfald som første valg, hvorfor en Android version ofte halter bagefter eller slet ikke kommer - Du har ganske enkelt potentialtet til at tjene væsentligt flere kroner pr udviklingskrone på iOS platformen som tingene er pt.

Der er mange flere aspekter der spiller ind, men det er hovedtrækkene som tingene ser ud pt.
Der er ingen tvivl om at jeg foretrækker iOS både som udviklingsplatform såvel som udgivelsesplatform - Men jeg har en stor interesse i at Android bliver en bedre platform. Både for at undgå et monopol og for at brugerne får en væsentligt bedre brugeroplevelse end nu - For optimal er den absolut ikke.

#33: d3pth

27. apr. 2011 12:25

#32. Well said!

MacPro 8 Cores | MacMini | MacBook Pro | TimeCapsule+Airport Extreme+Express | 2 x iPad | 2 x iPhone 4S | 2 x iPhone 3GS | AppleTV 2

#34: XereX

30. apr. 2011 12:26

#32 Godt skrevet..
Vil dog tilføje, at det ikke kun er Android telefoner som har funktioner der er forskellig fra telefon til telefon, det har iPhone egentlig også..

Eksempelvis kom der føst gyro i iPhone 4. Der kom først magnetometer i 3G/3GS. Herudover, har iPhone 4 faktisk også en anden opløsning end sine forgængere, dog kan man som udvikler vælge fravælge at udnytte dette.

Dette er udtalt selv om jeg selv er ejer af en iPhone.. :)

One is truly amusing when one can amuse ones self.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger