Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Skal du have den nye iPad?

  • 64%Nej, det skal jeg ikke
  • 19%Ja, helt sikkert
  • 17%Måske, jeg er ikke sikker

WNZ: Steve Ballmer anvendte En MacBook Pro

3. maj 2008 02:55Microsofts direktør, Steve Ballmer, deltog forleden til en konference, hvor han var en af talerne. En af tilhørende var hurtig med sit kamera og tog et afslørende billede af bordet på scenen.

Bordet var dækket af foran med et stort Microsoft-logo, men billedet er taget fra siden og afslører, at der står en MacBook Pro på bordet til at håndtere præsentationen på storskærmen.

Ifølge indlæg på Flickr var der to Macs, der blev anvendt til forskellige præsentationer. Spekulationer om snyd med billedredigering i eksempelvis Photoshop skulle være udelukket, da andre billeder fra samme tale er dukket op.

#1: Hůňděštějlě2

28. apr. 2008 22:51

Det er sguda for idiotisk.
Itet galt i at bruge Mac, men hvis man repræsenterer Microsoft, skal virker det ensmule tumpet.

I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it - Thomas Jefferson

#2: inckie

28. apr. 2008 22:51

Da ikke hvis man har installeret Windows på?

http://fredagspatter.dk - Yep!

#3: BeLLe

28. apr. 2008 22:53

Han bruger vel bare det udstyr der bliver stillet til rådighed af arrengørene og har præsentationen med på et bærbart medie

#4: Chucara

3. maj 2008 03:15

*suk* et tu, Newz?

Denne har været på stort set alle sider med internetnyheder, jeg besøger jævntligt. Vælg selv en pointe:

1. Macs kan også køre Windows, og MS laver ingen pc'ere, så der er vel ingen problemer i det?
2. Der kan stå mere end en computer på podiet.
3. Talerne vælger ikke selv computer
4. Who cares?
5. Ballmer bliver snart fyret alligvel (se nyhed her på siden)
6. ???
7. Profit

Newz.dk: Hvor alle er eksperter indenfor alt.

#5: Windcape

3. maj 2008 03:44

Ballmer gør jo ellers normalt et godt nummer ud af at drille macs :)

http://about.me/windcape

#6: gnаrfsan

3. maj 2008 04:40

+ point til Ballmer. Han er stor nok til at lade som ingenting. Men ellers irriterer han mig. Ikke noget politik eller religion her. Jeg kan bare ikke lide manden. For mig fremstår han usympatisk.

If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.

#7: x-site

3. maj 2008 05:29

Han minder mig om en T-rex, i menneske dragt, eller en mindre nuttet udgave af Earl fra Dinosaurs

#8: newz-905i

3. maj 2008 05:48

#4 jeg vælger 1, 4 og 6..
Desuden .. det kunne (næsten) være en Mac book AIR(bræk) istedet for pro ud fra det lille billed.

Hvorfor skal Weekend Newz være fjollede? hmm - Astro/Sci/Tech.newz.dk pls :] :n ikke geekgossip.newz.dk

(>")>

#9: mireigi

3. maj 2008 05:53

Suk. Kan vi ikke snart komme ud over denne "Apple vs Microsoft" krig herinde på newz.dk? Der er ikke noget sensationelt i denne nyhed. Der kan være mange årsager til at Ballmer anvendte en Mac, og ligegyldigt hvor meget vi end gætter herinde, vil vi sandsynligvis ikke gætte rigtigt.

Microsoft laver styresystemer og kontorsoftware, samt en række andre produkter. De laver ikke PC'ere eller bærbare, og må derfor købe disse. Hvis Ballmer mener at Apple leverer de bedste bærbare, så er det fint.

Apple laver til gengæl både styresystemer og PC'ere samt bærbare, hvorfor de ikke har behov for at købe noget af dette hos eventuelle konkurrenter.

Denne nyhed er, efter min mening, ligeså interesserant for ikke fanbois (både MS og Apple), som den nyhed, der kunne læses for et par dage siden i alle aviserne, om at dronningens hund var blevet påkørt, er for alle os der fuldkomment ligeglade med de royale.

#Newz.dk
Nyheder af denne art vil ikke bidrage til andet end den før-omtalte krig mellem vinduet og æblet herinde på Newz.dk. I har allerede et karma system, hvor brugerne kan rate andre brugere og deres indlæg. Lad være med at smide mere brænde på bålet, og undlad venligst i fremtiden at slippe nyheder af denne slags igennem filtret igen. Desuden er dette slet ikke en nyhed, der er intet informativt heri om nye produkter eller teknologier.

//Jeg kan alt, indtil det modsatte er bevist.

#10: Hald

3. maj 2008 06:59

hey båtnakker... Balmer var manden bag vista ik'? vista kører bedst på en mac bok pro... hvis han skal afvikle en powerpoint uden hak i vista ville jeg nok også ta' en mac book med ;-) hehe..

men hvem ville dog bruge powerpoint hvis man har en mac med keynote på. haha

Jeg er Microsoft Certified Professional.. og derfor er jeg Apple fanboy!

#11: iMan

3. maj 2008 08:16

Det ville jo også være flovt hvis de crashede igen igen...

"Man skal ikke kaste med terninger, hvis man selv bor i Las Vegas"

#12: froksen

3. maj 2008 08:55

Nå men hvad pokker. Han kan vel også godt (ligesom os andre) blive forelsket i det dejlige design :)

Men ellers tror jeg nu at de fleste af jer, som tror at han ikke har haft nogen indflydelse på hvad han bruger til konferancer, har ret. Og hvis han benytter sig af MSWindows så gør det jo "umiddelbart" ingen forskel. Begge selvskaber (MS og Apple) har jo længe villet stoppe krigen mellem hinanden og isetdet for skabe noget.

Selvom Apple, nu når det går godt, prøver at få fortidens krigsflame til at brænde endnu engang. Hvilket jeg synes er lidt trist. Det er altid godt nok at puffe lidt til hinanden og små drille, men så hellere ikke mere :)

//Froksen

#13: Mr_Mo

3. maj 2008 09:01

Macbook Pro 15,4":
2,45 kg og 2,59 cm tynd.
1440x900 med LED belysning
8600M GT 512MB
2,6GHz Core 2

Kom med en alternativ.
Både med hensyn til specs, design og ikke mindst vægt og slankhed, så vinder Macbook Pro over samtlige produkter.

Det eneste rigtige valg af Hardware ér Macbook Pro...

Nyheden ville have været større, hvis han i det mindste havde kørt Mac OS X + MS Office 2008 - men selv der ville han have brugt et Microsoft produkt. Men så havde han valgt OS X fremfor Vista = utrolig dumt.

Lige nu har han valgt det bedste hardware - så vidt som jeg kan se. Hvad skulle han ellers vælge?

#14: Cloud02

3. maj 2008 09:27

3. Talerne vælger ikke selv computer
4. Who cares?
5. Ballmer bliver snart fyret alligvel (se nyhed her på siden)
6. ???
7. Profit#4

hahahahha, good stuff ^^

Newz.dk - Stedet hvor vi alle er eksperter på det der bliver diskuteret.

#15: chris

3. maj 2008 09:28

well..
set herfra så er en MAC et fantastisk stykke hardware..
arbejder selv på dem både i windows og OSx så tit jeg kan komme til det...

men ja...
microsoft er faktisk det firma der placerede den største enebestilling på mac-computere nogensinde...
det var dengang de skulle udvikle Xbox'n (kan ikke huske hvilken en)
noget med processor-lighed

jeg mener at det er hér man kan se det...
- men hæng mig ikke op på det :)
http://geekswithblogs.net/scottkuhl/archive/2007/05/31/112900.aspx

ps..
min PC bliver skiftet ud med en mac næste gangn opsparingen er til det :D

www.noobish.dk min clog

#16: -N-

3. maj 2008 09:58

Nu må vi ikke glemme den tvivl der om computeren tilhørte en anden taler, men i bund og grund er det vel ligegyldigt om Balmer er macboy, det er bare en sjov lille ting.

Men synes at emnet om Balmers brug af mac før har været oppe eller er det mig der husker helt forkert?

#17: luuuuu

3. maj 2008 10:04

#13

lenovo x300 til hver en tid

#18: AndersTR

3. maj 2008 10:05

Endnu en gang en vildledende overskrift. Hvis Pernicious gad at læse kilden eller nogle af de samtlige andre geek news sites, der har skrevet om dette ville han vide, at Ballmer IKKE brugte nogen computer overhovedet, og at mac'en var fra en tidligere taler.

#19: Mr_Mo

3. maj 2008 10:07

#16
Ved ikke med Ballmer, men fik en mail fra MS om deres nye Live Skydrive for nogle dage siden, ligner det ikke en macbook?
http://peecee.dk/upload/view/112268

#20: Mr_Mo

3. maj 2008 10:13

#17
Intel GMA X3100
1,2GHz Core 2
No thanks!

8600M GT 512MB
2,6GHz Core 2
Yes please!

#21: bitbandit

3. maj 2008 10:14

#4: Jeg vælger forslag nr. 4: Who cares? :P

Det er da fløjtende ligegyldigt om Ballmer bruger en Macbook... Faktum er jo at det er en god bærbar, og hvis du vil, kan du fylde den med MS software (Windows, Office, etc.), og nu konkurrerer MS og Apple jo umiddelbart "kun" på markedet for styresystemer og mp3-afspillere... Så ærligt talt, who cares?

#22: newz-Vandborg

3. maj 2008 10:23

Hov, hvordan kom jeg ind på Se & Hørs hjemmeside? :)

#23: Montago

3. maj 2008 10:24

#19

Kunne også være en Dell

Microsoft, fordi jeg ikke er bindegal

#24: Felan

3. maj 2008 10:41

Nu har Microsoft altså brugt macs til lidt af hvert i gennem tiden, så som deres lille farm af mac mini'er... Og så har de en udviklingsafdeling der arbejder med software til mac... Og hvis manden nu kan lide designet, så ka han jo nemt installere windows på den.

Live today! You don't know what tomorrow will bring!

#25: newz-TullejR

3. maj 2008 10:45

Det er for at han kan sende aben videre til den anden Steve (Jobs) når lortet går ned :-)

http://blog.antistof.dk

#26: noramskull

3. maj 2008 11:40

Han har nok bare lavet windows så han kan tjene penge til at købe en mac :D

#27: B230FT

3. maj 2008 12:16

#4 - fint nok du forsøger at komme med rationelle forklaringer, men selve symbolværdien i nyheden er IMO intakt overfor den almindelige volumen-MS bruger ("Hr. Jensen").

Giver #1 helt ret - var jeg SB, havde jeg insisteret på at få en anden PC.

"Den tomme mængde er i matematik en mængde uden elementer. Den tomme mængde skrives Ø"

#28: newz-Disky

3. maj 2008 12:18

#27
Du mener det er okay at købe en Apple, bare man husker at smide Vista på ? :-)

Bortset fra det er der da ingen symbol værdi i et billede. Der er nemlig ABSOLUT intet i billedet der sikre at det faktisk er hans computer, og/eller han overhovedet brugte den.
Så det er mere ønske/hade tænkning fra diverse grupperingerne.

GAAAB

#29: B230FT

3. maj 2008 12:33

#28 - Så langt er der bare mange, som ikke tænker - derfor min henvisning til "Hr. Jensen".

Det interessante er *ikke* hvordan du eller jeg fortolker billedet - det interessante er, hvad billedet kan bruges (og er blevet brugt) til.

"Den tomme mængde er i matematik en mængde uden elementer. Den tomme mængde skrives Ø"

#30: Ju9or

3. maj 2008 12:38

Der er vel ikke noget galt i det?

Hvis jeg var direktør for f.eks Fiat, så ville jeg da ikke tulle rundt i en Fiat... Der skulle da stå en AUDI, BMW, Lexus, Mercer eller andet godt ude i garagen - det er da helt sikkert.. :o)

Kan du ikke finde noget om det på nettet er det ikke værd at vide noget om...

#31: donoe

3. maj 2008 12:41

#4 > Helt enig, hvis han foretrækker mac, eller det var det der stod fremme, fint for ham. Jeg vil næsten hellere høre hvad han ville tale om - men det må vel betyde, at folk med Apple-produkter ikke har noget vigtigt at sige, da det alligevel Apple-grejet som publikum fokuserer på?
Har personligt oplevet noget lignende ske med en der fremlagde noget fra en meget ultra-kompakt computer fra FSC.

#20 > Hvorledes kommer relevansen i dine svar du har lavet i tråden til syne? Men hvis du kan så kan jeg også - hvad mac brugere nogle gange ikke forstår er at krav er individuelle. For eksempel kan jeg ikke leve med de TN-pis skærme med dårlig opløsning som Apple har valgt at stille til rådighed på MBP. Her er en T60p med AFFS og UXGA noget der sætter TN helt til vægs. Jeg har også brug for en dock. Som sagt: krav er forskellige :-)

#32: hvedehapser2

3. maj 2008 12:55

#31 Sidder her med en macbook pro med en 1900x1200 skærm, sidst jeg tjekkede var det højere end 1600x1200 ;)

#33: Zombie Steve Jobs

3. maj 2008 13:12

#30? Maserati? Ferrari? - du er klar over, at de er ejet af Fiat?

It's not my fault I don't listen when you talk.

#34: donoe

3. maj 2008 13:30

#31, Ja, selvfølgelig, men på et større areal, som jeg ikke mener er rimeligt at skulle slæbe rundt med. Men fred være med det. Hvis nu Apple tilbød bare WSXGA+ på 15.4", tror jeg det ville tiltrække endnu flere. Desuden fås 15" også i QXGA (IPS), og kan fås til at funke fint, hvis man har lyst til at lave lidt mods. ;)

#35: B230FT

3. maj 2008 13:34

#33 - Ja, og?
Det gør jo ikke Fiat til en bedre bil!

Skodbilernes top 6, jf. det spritnye FDM-blad MOTOR - bedømt på ejernes egen vurdering:

1 FIAT
2 Peugeot
3 Suzuki
4 Renault
5 Kia
6 Citroën

Som sædvanligt er sydeuropæerne "favoritter" ;)

"Den tomme mængde er i matematik en mængde uden elementer. Den tomme mængde skrives Ø"

#36: newz-Mikle

3. maj 2008 14:17

Folk har simpelthen for lidt at gå op i, SUK.

#37: Bermann

3. maj 2008 15:10

#7 Har selv altid tænkt på ham som en dinosaur som jeg bar ik ku sætte navn på - nu ved jeg det endelig. Man var vel set Dinosaur familien da man var spæd :P Kæft en look a like :D

#38: roennow

3. maj 2008 15:53

#11 Der er hvert fald aldrig nogensinde sket fejl ved en macworld keynote.. elller :)

#39: Norrah

3. maj 2008 16:13

For satan den her nyhed pisser mig lidt af.
Det er jo simpelthen det mest intetsigende lort ever.

Jeg er stor apple tilhænger. Utilfreds Windows bruger. Og stor Anti linux tilhænger.

Men det her har jo indhold af værdi.
Lidt som at høre Paris hilton er blevet tvunget til at bo på et hotel der ikke var eget af hendes familie pga et forretningsmøde*. Altså hva fanden betyder det? Intet. Det er bare sladder spalte nyt.

Jeg er da også blevet påtvunget linux en gang i mellem. Når det er det som dine omstændigheder stiller til rådighed. Så er der jo ikke noget at sige til det.

*Sex.

Jeg tester bare mit internet.

#40: soduno

3. maj 2008 17:18

Der er jo slet ingen grund til at være mistroisk, han har jo bare xp installeret :S...

#41: newz-h3mp

3. maj 2008 19:13

Det lidt ala. da de præsenterede win95, og den gik i "bsod" :D - moments for life.. :D

// Random questions, deserves ra.. CHOP!

#42: LsV

3. maj 2008 20:57

Jeg ville nu synes det var meget mere underligt hvis der kørte fx. Windows XP på den bærbare.

Om det var en ACER eller en Apple er vel egentlig fuldstændig lige gyldigt, begge er jo hardware producenter, dog har Apple jo så også en anden beskæftigelse som OS producent, men mon ikk Apple og Microsoft ofte snakker sammen og køber ting af hinanden, altså Apple køber X antal Vista licenser (til test osv. af Bootcamp) for X antal bærbare, tror egentlig MS ville være glade for at Apple testede deres hardware/software med Vista (det er jo kun flere salg til MS) -

Anyway, så tror jeg egentlig også på #4's punkt 2 - Talerne vælger ikke selv hardware, men kun har en usb nøgle med deres ting på.

#43: newz-chrtho

3. maj 2008 23:08

Det er sku da overhovedet ikke lige meget hvilken computer han tager med, hvis man rører en konkurrents vare, så har man ikke hjertet med på arbejde, ergo har man ikke tiltro til firmaet. Når man arbejder et sted, skal man jo reklamere for sit arbejde, det nytter da ikke at pizzaudbringeren kører i mcdrive.

#44: Laziter

3. maj 2008 23:45

#43 Jo det er da fuldstændigt ligemeget hvilken computer han benytter. Han har da ret til at vælge på lige fod med alle andre mennesker. Og dit pizzaudbringer/mcdrive crap er ikke noget værd. Skulle en pizzaudbringer konstant leve af pizza fordi han udbringer dem? Eller skulle tømren bruge lægter som afløsning for stålrammen i hans bil, for stål er jo er noget smeden bruger.

#45: newz-Disky

4. maj 2008 08:38

#43
Sikke en gang vrøvl du der lukker ud.

Husk Windows er flexibelt, det kan uden at bryde licens betingelserne køre på mange forskellige producenters hardware, i modsætning til OSX som skal køre på Apple hardware.

Microsoft laver ikke selv computere, det har de folk til, derimod de laver et OS, som i følge nogle tests faktisk kører hurtigst på en Apple maskine, så hvad er der galt i han eventuelt gør det ? (har antaget at det faktisk er Ballmer der brugte den Apple maskine, og ikke bare en anden foredragsholder)

Nemlig absolut ingen ting.

GAAAB

#46: Kian

4. maj 2008 10:12

#43
som #44 og #45 også nævner så er der altså forskel. Der findes hardware og så findes der software. Ballmer er, håber jeg da, delvist ligeglad med at Windows kører hurtigere på en Macintosh end på en PC (og det er jeg også ret ligeglad med). Hvis Ballmer skulle få noget galt i halsen så skulle det være den baglænse situation: En PC der er installeret OS X på for så er det et direkte angreb på Ballmers eget produkt.

Han bør, og er nok (som de fleste kommentarer også er på) være totalt ligeglad med hardwaren -

Og desuden er jeg fuldstændig enig med #9 i at det her ikke er en nyhed men en sidekommentar der allerhøjst er ligegyldig (i et hav af ligegyldige nyheder).

I'm gay, I'm wacky! its all about me and my boyfriend being gay... cv: http://www.pixlr.dk

#47: newz-DamnImBamse

4. maj 2008 12:59

Ja det er tydeligvis en ninja-paparazzi fotograf. Utroligt skarpt af ham, at gå lidt til siden og tage billedet af computeren, som der tydeligt er blevet gjort alt for at skjule, er en MAC..

#48: newz-Killer Cop

4. maj 2008 18:57

Haha owned Steve!

Fuck! LØB! Inden han laver den sindssyge dans IGEN! ARRRRGHHH!!

#49: newz-Mathy

4. maj 2008 23:19

Jeg tror ikke selv Steve Ballmer er tilfreds med hans skabning - Windows Vista, selvom jeg må indrømme at jeg selv er fuldt tilfreds.

Jeg ville ikke have noget imod hvis Microsoft fyrede ham.

- Mathy Webmasteren og lederen af "Immunitum" gaming sektionen og "Techwater" udviklingssektionen på http://dod-clan.us.

#50: Redrumrd

5. maj 2008 03:59

Hvorfor synes folk det her indlæg er så spændende at komentere på, da det så rigtig også bliver pointeret af #18 ikke er Ballmers Macbook da han slet ikke brugte nogen computer under hans fremvisning og at han eftersigende slet ikke vidste at den stod der.
Det ville bare have været enormt spændende hvis det havde været sådan, men hvorfor dog bygge en historie på "hvis"??

Men hvis det rent faktisk havde været hans, havde jeg sq også syntes at det havde været årets scoop.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger