Annonce

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

iPhone 6 størrelse?

  • 34%Som iPhone 5s
  • 23%Maksimalt 4,7"
  • 18%Maksimalt 5"
  • 13%Maksimalt 5,5"
  • 12%Maksimalt 6"
Så er den nye iPad landet i danske butikker
Billede: Apple

Så er den nye iPad landet i danske butikker

23. mar. 2012 17:39Efter en uges venten på, at den nye iPad skulle blive tilgængelig i en hel del flere lande, er Apples længe ventede tablet ankommet og sat til salg i danske butikker.

Den billigste model – 16gb Wi-Fi – kan fås for 3.699 kr., mens den dyreste model – 64gb Wi-Fi + 4G – kommer til at koste en 5.999 kr. Se alle modellerne, der kan fås både i sort og hvid, inde på Apples nye iPad-side.

Har du allerede købt den nye iPad, har du tænkt dig at købe den, eller holder du dig til din ældre model? Klik i 'Kommentarer' herunder for at dele dine meninger om Apples seneste gadget.

#1: bobolobo

23. mar. 2012 18:06

64gb Wi-Fi + 4G 3G#0

fixed..

#2: KilRoY

23. mar. 2012 19:07

Ja der ikk meget 4G at råbe hurra for, alene af den grund køber jeg nok kun en WiFI da jeg så bare smider den på via min Telefon...

#3: inzane

23. mar. 2012 20:18

Er det ikke falsk markeds føring at sælge dem som 4G her i landet,
og er den slags ikke ulovligt.

#4: amaby

23. mar. 2012 20:35

Var ude og lege lidt med den og teste loadingtider i safari. Hold da op deen nye skærm er lækker. Blev dog ikke blæst så meget om kuld af den som jeg havde regnet med. Nok fordi jeg havde sat forventningerne ekstremt meget op og fordi jeg jo allerede blev blæst af iPhone 4's skærm for snart 2 år siden og derfor havde set noget lignende før, bare på en mindre skærm. Men hold kæft den er dejlig at browse med, og savner den når jeg kommer hjem til min 1. gen iPad.
Desværre var der ikke installeret nogle spil eller andre 3. parts applikationer, hvilket de ellers plejer at have på udstillingsmodellerne. Så kunne desværre ikke se hvor stor forskellen var på iPad 2 og den nye udover ved Apples egne apps.
Eneste negative effekt jeg oplevede i min 15 minutters testperiode var at mange billeder på nettet blev pixelerede ved den høje opløsning. Dette er dog ikke Apples problem, men blot hjemmesiderne som skal optimeres til opløsninger så høje, hvilket de vel nok også bliver når iPad, og snart også Windows 8 vil understøtte skærme med så høj pixeltæthed.

#3
Krummende også tæer da jeg overhørte en sælger midt i en sammenligning mellen ipad 2 og iPad. Her blev blandt andet 4G brugt som et argument, hvilket man set i bakspejlet faktisk burdet have sagt ikke fungerede i DK. Ved godt det ikke er super high tech nørder som de har ansat i Expert, men de burde altså sætte sig lidt mere ind i de ting de sælger end blot "kamera har flere mega pixels" og "skærmen har flere pixels". Det er ikke en sammenligning er hjælper noget som helst andet end hvis man kune er ude efter flere pixels!

#5: Kuruderu

24. mar. 2012 00:01

Har købt min første ipad. en 64GB Wifi + "4"G.

Nu går jeg så og venter på at der bliver released en JailBreak så jeg kan _bruge_ min ipad :)

Don't confuse Skill with Luck.

#6: markjensen

24. mar. 2012 01:02

Vent ej længere!

Edit: Nå, de er ikke offentliggjorte/klar til masserne endnu.

Smilinger.dk - tegneserier og billeder

#7: Taxwars

24. mar. 2012 04:10

Hey, Elgiganten.dk sælger HTC Flyer til 1499 - den må jeg ha! :D

Luk DR - de snylter på skatteyderne

#8: tashda

24. mar. 2012 07:19

Jeg var forbi Bilka igår hvor jeg læste et skilt "NY! NY! NY" iPad 16GB WiFi 3699"
- jeg tænkte nå 'nå for severinsen' og finder ud af, til min store skuffelse, at det er en iPad 2.. jeg spørger ekspedienten om det ikke er rimelig falsk markedsføring at skrive den er ny, da det derved lyder som om det er "Den nye iPad" - hans svar (and I kid you not)..

"Jamen, iPad 2 er da næsten helt ny - hvornår siger du der kommer en ny iPad?".. Haha, åha - ikke nok med det, prøvede de at stå og sælge den til en stakkels kunde.. Jeg var ovre straks og sige at prisen var for høj i forhold til det produkt han købte, og at der snart ville komme en meget bedre udgave til samme pris. :-)

linux er gratis, hvis din tid er værdiløs. *mac user since 2007*

#9: Bubbi

24. mar. 2012 09:28

Har købt to stk. 32GB 3G-4G, og hold kæft hvor er den skærm lækker!!!
Når jeg sidder og kigger på den gamle iPad 2, kan man virkelig se hvor stor forskel der er.
Absolut ingen tvivl om at skiftet fra iPad 2 til den nye er det hele værd!
Tog dette billede i går:
http://peecee.dk/uploads/032012/newipad_vs_ipad2_1.jpg

Intel i7 920 | 12GB RAM | GTX580 | 27" Dell U2711 | 150/15mbit | Xbox One | Tritton Warhead 7.1 | iPhone 4S | iPad Air 4G 128GB

#10: Norrah

24. mar. 2012 10:32

Markedet er lige blevet flooded af 1st generations iPads.. og holy fuck de tror de kan få meget for dem..

2k for en 16gb 1gen iPad..???

Jeg havde bare tænkt mig at købe en til pdf, bøger og lignende.
Men det ser ud til jeg skal havde den "nye".. :/

Jeg tester bare mit internet.

#11: Bubbi

24. mar. 2012 12:35

#10
Jeg sælger en iPad 2 16GB WiFi til den pris. :)

Intel i7 920 | 12GB RAM | GTX580 | 27" Dell U2711 | 150/15mbit | Xbox One | Tritton Warhead 7.1 | iPhone 4S | iPad Air 4G 128GB

#12: ufomekaniker

24. mar. 2012 17:19

Er det ikke falsk markeds føring at sælge dem som 4G her i landet,
og er den slags ikke ulovligt.inzane (#3)

Ja, du har ret: http://www.apple.com/dk/ipad/4g/

Eller skriver de bare at den kan det, men ikke at man ikke kan bruge det? Jeg har bestilt en velvidende at den ikke kan køre 4G her. Men jeg kan forestille mig, at nogle bliver skuffet ved køb af 4G modellen, hvis de ikke sætter sig ordentligt ind i sagen.

#13: Bubbi

24. mar. 2012 17:32

#12
Det tvivler jeg sgu på der er.
Med de 3G hastigheder vi kan få på den nye iPad, er der sgu ingen der har behov for 4G.

Intel i7 920 | 12GB RAM | GTX580 | 27" Dell U2711 | 150/15mbit | Xbox One | Tritton Warhead 7.1 | iPhone 4S | iPad Air 4G 128GB

#14: ufomekaniker

24. mar. 2012 19:05

#13 Det er jeg enig i.

High-Speed Downlink Packet Access (HSDPA) er en 3G (tredjegenerations) mobiltelefon kommunikationsprotokol i High-Speed Packet Access (HSPA) familien, bedre kendt som 3.5, 3G+ eller turbo 3G, som tillader netværk baseret på Universal Mobile Telecommunications System (UMTS), at have højere hastigheder og kapacitet for dataoverførsler. Den nuværende udbredelse understøtter indgående hastigheder på 1,8; 3,6; 7,2; eller 14,0 Mbit/s. Højere hastigheder er tilgængelige med HSPA+, som tilbyder hastigheder på op til 42 Mbit/s i indgående hastigheder.

Kilde: da.wikipedia.org/wiki/High-Speed_Downlink_Packet_Access

#15: kblood

24. mar. 2012 22:52

De burde godt nok stadigt ikke sælge dem som 4G. Som om det ikke er slemt nok at man kalder LTE for 4G. Og nu sælger man så en denne iPad som om den undersøtter 4G her i Danmark.

Jeg vil mene at man burde kunne klage over det hvis man har købt den som en WiFi + 4G og få prisen til at være som om den kun har WiFi. Eller kræve en ombytning til en WiFi model.

Jeg tror egentlig at alle dem jeg kender og nogle af mine kollegaer troede alle at den rent faktisk havde 4G af den type som vi har her i Danmark. Men jeg ved så heller ikke lige hvor vigtigt det er at have 40mbit+ på en tablet. Men det ændre ikke på at det er falsk markedsføring.

#16: aben

24. mar. 2012 23:30

Er det ikke falsk markeds føring at sælge dem som 4G her i landet,
og er den slags ikke ulovligt.inzane (#3)

det *er* jo 4G-capable hardware. Og der er altså andre i Danmark der sælger f.eks. 4G-telefoner

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#17: ufomekaniker

25. mar. 2012 04:04

Som om det ikke er slemt nok at man kalder LTE for 4G. kblood (#15)

Ja, det er noget bras... Hvor kormmer det egentligt fra? En Folkevogn er jo heller ikke en Potche ligegyldigt hvor mange gange man kalder den det.

#18: Blackpuppy

25. mar. 2012 10:28

Er det ikke falsk markeds føring at sælge dem som 4G her i landet,
og er den slags ikke ulovligt.inzane (#3)

det *er* jo 4G-capable hardware. Og der er altså andre i Danmark der sælger f.eks. 4G-telefoneraben (#16)

Det skulle da ikke gøre det mere lovligt at der er flere der gør det.
Det bliver jo heller ikke mere lovligt at stjæle, fordi der er flere der gør det.

#19: aben

25. mar. 2012 12:34

jeg har meget svært ved at se det saglige i dit "argument"
Vil du også sagsøge nogen, der sælger et NTSC fjernsyn i Danmark?

folk skal naturligvis gøres opmærksomme på hvad det er de køber - goes without saying. Men bortset fra det.. what's the problem?

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#20: kblood

25. mar. 2012 14:29

Er det ikke falsk markeds føring at sælge dem som 4G her i landet,
og er den slags ikke ulovligt.inzane (#3)

det *er* jo 4G-capable hardware. Og der er altså andre i Danmark der sælger f.eks. 4G-telefoneraben (#16)

What? Det er jo netop IKKE 4G capable hardware i den mest bogstaveligste forstand. Og når nu at 4G er noget vi bare kalder noget andet, så er det jo endnu vigtigere at man rent faktisk tager forbehold for det når man laver markedsføring.

Andre 4G-Telefoner her i Danmark kan jo rent faktisk være at de understøtter det som vi i Danmark kalder 4G, som er nogen andre frekvenser på LTE end dem som de bruger i USA. Så hvis der er andre der markedsføre sig med at sælge noget der bruger 4G her i Danmark så kan vi tage det enkeltvist også.

Men i dette tilfælde er det jo direkte misvisende og vildledende markedsføring at sælge "den nye iPad" som værende et produkt der har mulighed for 4G her i Danmark. Det giver god mening at den står som et 4G produkt i USA, men på den danske sider håber jeg da at de får det rettet rimelig hurtigt, for ellers skal det da en tur forbi forbrugerstyrelsen eller hvad det nu hedder der hvor man tager den slags op.

#21: aben

25. mar. 2012 14:39

Så det du siger er, at de ikke har gjort noget forkert endnu? Så kan vi vel godt lige vente lidt med at råbe op.

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#22: kblood

25. mar. 2012 14:49

Jeg har ikke kunne finde noget om mobil telefoner eller tablets til salg i Danmark som understøtter vores 4G netværk.

http://www.3.dk/d/samsung-galaxy-s-2-lte/

Galaxy S2 LTE er en af de telefoner som måske er på vej til Danmark med "4G" understøttelse.

Men den nye iPad kan jo ikke få hurtigere mobilt bredbånd end min 1 år gamle gamle SGS2, og så er det da noget misvisende at få det til at lyde som om at den kan.

HTC er også på vej med et udvalg af 4G telefoner.

Men her kan i sammenligne den nye iPads specs med Galaxy S2 LTE:

iPad:
http://www.apple.com/ipad/specs/

4G = Wi-Fi + 4G for AT&T model: 4G LTE (700, 2100 MHz)

SGS2 LTE:
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_ii_lte-4124.php

4G = LTE 800 / 1800 / 2600

Og så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er den der hedder LTE 2600 den relevante her i Danmark.

Man kan også læse om iPad og dens 4G handikap her i Danmark på mobil sidens artikel her:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/apples-the-new-ipad-er-vaerdilos-pa-4g-lte-i-danmark,lid.20020/

Så det du siger er, at de ikke har gjort noget forkert endnu? Så kan vi vel godt lige vente lidt med at råbe op.aben (#21)

Hvor har du fået den idé fra? De har jo netop gjort noget forkert. De har en dansk markedsførings afdeling, og den burde have gjort opmærksom på at 4G i Danmark ikke er det samme 4G som man bruger i USA. Hvis vi rent faktisk havde ægte 4G, så ville denne problematik aldrig være opstået for så vil 4G være 4G, ligesom 3G er 3G. Så er der overbygninger til 3G, men det er jo noget helt andet.

Hvis de absolut vil reklamere for deres 4G mulighed så burde der bare i det mindste stå at det ikke er gældende i Danmark. For ellers er det jo netop misvisende. Og Apple i Danmark vil jeg mene handler i ond tro, med denne form for markedsføring. De burde virke bedre, og man må forvente at de ved hvordan det bliver forstået af langt størstedelen af deres købere.

#23: kblood

25. mar. 2012 14:54

Hov, igen kunne jeg have fattet mig i korthed:

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/forbrugerradet-apple-skal-fjerne-4g-betegnelsen-fra-the-new-ipad,lid.20298/

"Forbrugerrådet: Apple skal fjerne 4G-betegnelsen fra The new iPad"

Det burde da også være logik for de fleste.

Jeg er også enig i konklusionen om at det burde føre til at afslag i prisen, når markedsføringen netop er misvisende.

#24: aben

25. mar. 2012 15:45

cool - så fik jeg uddybet problemstillingen uden at skulle gøre noget for det selv. Takker =)

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#25: Scorpion

26. mar. 2012 00:29

Hvorfor i alverden skulle det være falsk markedsføring at sælge dem som 4G? Det er jo 4G? Bare fordi vi ikke har ubredt 4G i DK endnu ændrer det ikke på den nye iPad's hardware. Det vil være det samme at sige at det skulle have været ulovligt i sin tid at sælge en bærbar som understøttede Wi-Fi, fordi det ikke var udbredt endnu.
Telia er i øvrigt begyndt at sælge 4G abonnementer.

#26: amaby

26. mar. 2012 00:50

#25
Den frekevens iPad bruger til 4G vil formentlig aldrig komme til DK, derfor er det dumt de reklamere med den har 4G når det kun kan anvendes i USA og Canada tror jeg det er.

#27: kblood

26. mar. 2012 08:12

Hvorfor i alverden skulle det være falsk markedsføring at sælge dem som 4G? Det er jo 4G? Bare fordi vi ikke har ubredt 4G i DK endnu ændrer det ikke på den nye iPad's hardware. Det vil være det samme at sige at det skulle have været ulovligt i sin tid at sælge en bærbar som understøttede Wi-Fi, fordi det ikke var udbredt endnu.
Telia er i øvrigt begyndt at sælge 4G abonnementer.AlexMilo (#25)

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/forbrugerradet-apple-skal-fjerne-4g-betegnelsen-fra-the-new-ipad,lid.20298/

Du kunne prøve at læse nyheden igen. Vi har et netværk som vi kalder for 4G. USA har et netværk som de kalder for 4G. INGEN af de to netværk ER rent faktisk 4G, men det bliver de kaldt.

Og nu ser vi så hvorfor det er ret dumt at begynde at kalde noget for 4G selvom det ikke er 4G. Det er bare blevet bestemt at det er OK at kalde LTE netværket for 4G, hvad man så gør hvis det rigtige 4G netværk kommer må tiden jo vise, men det giver jo lidt problemer når forskellige lande kalder forskellige netværk og frekvenser for 4G.

Men når Apple har en dansk hjemmeside, og en dansk markedsførings afdeling, så burde de jo også have markedsføring der er specifik for Danmark.

Du sælger jo heller ikke en vare i Danmark med et Amerikansk strømstik og mener at det er i orden at sælge dette produkt som om det var dansk. Stikker kan jo altså ikke bruges i Danmark uden en omformer.

#28: idiotiskelogin

26. mar. 2012 10:23

Hvad så? Er de udsolgte eller kan man bare købe en?

Kan se at f.eks. elgiganten har 100+ på lager på deres internet. Men deres side siger også de ikke har nogen i butikkerne?
Hvis jeg skal have en så gider jeg ikke skulle skrives op til noget.

Food for the NSA line eater.

#29: kblood

26. mar. 2012 10:39

De har rent faktisk allerede opdateret hjemmesiden så den ikke er plastret til med at man kan få den med WiFi+4G. Det må jeg sige er ret hurtig respons. Måske fordi de fandt ud af at kunderne der købte en model hvor der står 4G er berettiget til at få et afslag i prisen :P

Hmmm, der var jeg lige hurtig nok. Det står stadig til at være en 4G model, men de har det ikke til at stå i banner reklamer og andet, men står nu kun på sider hvor man kan læse på samme side at 4G ikke betyder den kan logge på 4G andre steder end i USA.

#30: floe

26. mar. 2012 11:53

Ja, det er noget bras... Hvor kormmer det egentligt fra? En Folkevogn er jo heller ikke en Potche ligegyldigt hvor mange gange man kalder den det.ufomekaniker (#17)

Det kan du takke teleselskaberne og i særdeleshed Telia for. Når man investere mange millioner i nye frekvenser, har man, i marketingafdelingen, behov for at kunne slå på et nyt buzzword. Det er helt sikkert lettere at brande 4G overfor kunderne, end at skulle til at forklare dem hvad et helt nyt begreb som LTE betyder.

#31: Nothinunik

26. mar. 2012 11:59

Fodnote på apple.dk omkring "4G" LTE:

2. 4G LTE understøttes kun på AT&T- og Verizon-netværk i USA og på Bell-, Rogers- og Telus-netværk i Canada. Dataabonnement sælges separat. Kontakt din operatør for at få flere oplysninger.Apple.dk

Så det står der da.. med meget småt.. i bunden af siden.. ;)

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger