Skal du have den nye iPad?
29. apr. 2010 08:06Lige siden nyheden om, at en person havde fundet en prototype af Apples iPhone 4G og solgt den til hjemmesiden Gizmodo, der efterfølgende bragte en gennemgang af den, har mange spekuleret på, om det hele er et stort reklamestunt.
Politiken har haft en snak med den danske reklamemand Christoffer Back fra fimaet Co+Høgh, der ikke er i tvivl om hvad der rigtigt; det hele er en stor planlagt historie, der har givet Apple enorme mængder af gratis reklame.
Ligesom så mange andre, der er skeptiske over sagen, så mener Back, at der er for mange detaljer i sagen, der taler for, at Apple selv står bag lækagen. Han undrer sig blandt andet over, at vedkommende, der angiveligt har tabt telefonen, ikke efterfølgende har opsøgt baren for at finde den igen, ligesom han undrer sig over, at ingen har valgt at tale med ejeren af baren.
Omtalen mener Back også kommer på et godt tidspunkt. Konkurrenterne på smartphonemarkedet lancerer p.t. en lang række telefoner, der tekniske er markant bedre end den nuværende iPhone 3Gs, hvorfor det er smart at minde om, at Apple kommer med en ny telefon om få måneder.
29. apr. 2010 08:12
Man kan mene om apple om man vil, men tror sku helt sikkert at ovenstående er korrekt..
Det r fandme smart reklame!
www.360firmware.dk - opdatering af firmware fra 200,-
29. apr. 2010 08:17
Well, duuh!
Selvfølgelig er deres egen idé.
Det er kun britiske virksomheder der har lov til at være så lemfældige med deres prototyper og andet hemmeligt.
Alle andre har fattet at det er dumt at tage en prototype med uden for laboratoriet.
//Jeg kan alt, indtil det modsatte er bevist.
29. apr. 2010 08:17
Hvorfor skulle de mindske deres salg af iPhone 3GS de næste måneder? Jeg kunne da personligt aldrig drømme om at investere i sådan en, hvis jeg vidste, at en ny og bedre var på vej.
29. apr. 2010 08:22
Gizmodo har en lang artikel om hvorfor det IKKE er Apples egen idé.
I would love to change the world, but they won't give me the source code.
29. apr. 2010 08:25
Læste overskriften
Reklamemand mener iPhone-lækage er Apples egen idé
Kunne ikke lade vær med at grine lidt. og tænke. "NEJ! det er det vel IKKE" !O.o!
Dette har vi alle jo vidst, siden telefonen blev "fundet".
29. apr. 2010 08:25
#4 well, duh, They're in on it!
Hvis det ikke er fake, så er hele Gizmodo-redaktionen og deres juridiske afdeling stærkt retarderede.
It's not my fault I don't listen when you talk.
29. apr. 2010 08:28
#3 det er netop, det de fremhæver, ved at gøre op mærksom på at der er ngoet nyt på vej vil de måske kunne undgå at folk går over til andriod eller lign da deres 3Gs er ved at være forældet
Det er bare farven der har en anden lyd når du lugter til den
29. apr. 2010 08:29
Sorry. Men jeg tror altså ikke på at en udvikler får en prototype af en iphone med hjem hvis det virkelig var tophemmeligt. Gizmodo har været suspekt i lang tid grundet deres utrolig mange artikler om apple.
29. apr. 2010 08:33
Tror nu stadig ikke det er et medie-stunt - af flere årsager, men især pga. politiets indblanding.
Hvorfor skulle politiet være på jagt efter personen der fandt telefonen, og ransage en af Gizmodo's journalisters hjem?
Hvis dette er et mediestudent, så er det vel også ulovligt at spilde politiets tid og resourser i så høj grad.
- Halfdan Reschat: plus.reschat.dk
29. apr. 2010 08:37
Hvorfor skulle politiet være på jagt efter personen der fandt telefonen, og ransage en af Gizmodo's journalisters hjem?
Hvis dette er et mediestudent, så er det vel også ulovligt at spilde politiets tid og resourser i så høj grad.reschat (#9)
Det kan du have ret i at det nok er ulovligt - jeg tror dog, at det kan betale sig at tage bøden - kontra at lave reel reklame i hele verdenen, som de har fået nu ;)
Why are you reading this? The joke is in your pants
29. apr. 2010 08:38
Jeg kunne ikke lade være med, at tænke det samme om denne sag: http://epn.dk/brancher/foedevarer/bryg/article2052275.ece
29. apr. 2010 08:40
#8 Det er vist meget normalt, at fieldteste deres telefoner, den originale Iphone blev spottet flere gange inden den udkom, og let's face it så lang tid er der heller ikke til release.
Desuden er jeg ikke i tvivl om at den er god nok, apple har jo ikke ligefrem problemer med at sælge telefoner, jeg fik for eksempel først min 3GS i September i stedet for juli hvor jeg bestilte den.
Sitecore blog: http://kenned.dk
29. apr. 2010 08:58
Tror nu stadig ikke det er et medie-stunt - af flere årsager, men især pga. politiets indblanding.
Hvorfor skulle politiet være på jagt efter personen der fandt telefonen, og ransage en af Gizmodo's journalisters hjem?
Hvis dette er et mediestudent, så er det vel også ulovligt at spilde politiets tid og resourser i så høj grad.reschat (#9)
Så du tror at alle de store firmaer
MS, Apple, Intel, AMD/ATI o.s.v alle overholder loven?
Realitet: De bryder loven på en daglig basis. Hvorofor tror du de har så mange advokater til rådighed?
ALLE de store firmaer i verden bryder loven, det har de altid gjort, ville altid gøre og det ved ALLE.
29. apr. 2010 09:01
Jeg tror ikke på at det er et mediestunt. Apple får al den opmærksomhed de vil have omkring WWCD alligevel, så det er spild af tid. For det andet er der for længe til release til at folk stadig kan huske det her når telefonen udkommer og argumentet med at andre har telefoner med bedre specs holder simpelthen ikke for iPhone har aldrig været solgt på specs men derimod på en gennemarbejdet brugerflade som skiller sig ud fra det klamp de andre kan levere.
29. apr. 2010 09:03
Ja, men har Apple reelt brug for reklame? Deres produkter sælger jo sig selv - også selvom folk knap ved hvad det er.
Men man kan også undre sig over at sådan en prototype overhovedet får lov til at forlade virksomheden.
I like HTC Android phones. Everything else is non-sense
29. apr. 2010 09:05
Men man kan også undre sig over at sådan en prototype overhovedet får lov til at forlade virksomheden.Eniac (#15)
Modsat de fleste andre producenter (det er i hvert fald den fornemmelse jeg har med min SonyEricsson), så tror jeg at Apples udviklere faktisk prøver at bruge telefonen i nogle dage for at se hvordan den er i daglig brug.
29. apr. 2010 09:09
Da jeg så overskriften kunne jeg heller ikke andet end at tænke: No shit sherlock?!
29. apr. 2010 09:12
Det er da helt klart Apple der har placeret det.
Målet er jo at få hypen til at komme længere ud end fanboys, Den medie tid som den nye har fået kan jo slet slet ikke købes for penge, Deres events når slet ikke ud til folk i samme omfang, det her har jo både været på tv og i aviser over hele verden.
Plus så vidt jeg husker var der lidt problemer med den her iPad inden sagen gik i gang, perfekt måde at skjule problemer mens man lapper dem.
/RHO
29. apr. 2010 09:16
Hvorfor skulle de mindske deres salg af iPhone 3GS de næste måneder? Jeg kunne da personligt aldrig drømme om at investere i sådan en, hvis jeg vidste, at en ny og bedre var på vej.Schrum (#3)
Apple er kommet med en ny iPhone hvert år i juni (/juli?) siden den første kom.. Så, det er meget naturligt, at der kommer en ny version nu her..
29. apr. 2010 09:16
Ej hvor er det stort !?
Skal man være reklame mand for at kunne se at der apple der har gjort det!?
NU hvor alle apples fanboys er færdig med at hyppe IPAD'en så skal de havde noget nyt, og det så Iphone 4.G.
Som så intet har med 4.G ( Den kører stadig på 3.G netværket?).
Jeg så det der lort i TV2 og jeg blev så sur, håber virkelig at apple betaler TV2 for den fanboy agtige reklame / indslag...
Jeg ser ikke TV2 nyhederne efter jeg så hvordan de bare kunne blive købt til ren reklame af Apple.
Det var så klamt det indslag for havde det været HTC nååår ja så var det ikke kommet i... Fail TV2 / Apple
29. apr. 2010 09:27
#8
Starting a few weeks ago, some number of iPhone engineers who, because of the nature of their work were already familiar with the details of Apple’s next-generation iPhone, were authorized to begin using late pre-production units outside Apple’s campus. Effectively, they became permitted to use these phones as their daily carry iPhones. Strict provisos govern such units. They must remain in cases designed to render them indistinguishable, at a glance, from an (encased) iPhone 3G/3GS. Such units are not allowed to be demonstrated or revealed to anyone. Not friends, not spouses.
29. apr. 2010 09:33
Politiken har haft en snak med den danske reklamemand Christoffer Back fra fimaet Co+Høgh, der ikke er i tvivl om hvad der rigtigt; det hele er en stor planlagt historie, der har givet Apple enorme mængder af gratis reklame.Hovedartiklen
Helt ærligt - hvad pokker ved 'Christoffer fra fimaet Co+Høgh'?
...han ved sgu da ikke en pind om hvad Apple laver.
Måske skulle han lade være med at udtale sig.
Om det så er sandt eller ej, er en helt anden sag. :-)
29. apr. 2010 09:41
Skulle de få en lille bøde for at spille politiets tid er det nok billigt sammenlignet med den reklame de har fået på verdensplan.
Sammenligning:
Simon Spies købte en plads til sin stok, og blev omtalt i hele den danske presse.. Den omtale/reklame havde nok kostet lidt mere end den billet, ikke. ;)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!
29. apr. 2010 10:04
NU hvor alle apples fanboys er færdig med at hyppe IPAD'en så skal de havde noget nyt, og det så Iphone 4.G.
Som så intet har med 4.G ( Den kører stadig på 3.G netværket?).
Homedonkey (#20)
4G står ikke for hvilket netværk telefonen kører på, men hvilken generation det er. Få styr på dine fakta før du går ind i sådan en tråd her. Klovn.
roflmaobbq ^^. -' 010110
29. apr. 2010 10:24
NU hvor alle apples fanboys er færdig med at hyppe IPAD'en så skal de havde noget nyt, og det så Iphone 4.G.
Som så intet har med 4.G ( Den kører stadig på 3.G netværket?).
Homedonkey (#20)4G står ikke for hvilket netværk telefonen kører på, men hvilken generation det er. Få styr på dine fakta før du går ind i sådan en tråd her. Klovn.MalteN (#25)
Heh ligesom 3G[S]'eren heller ikke kører på 3G[S] netværket :P
Robserob.dk =3
29. apr. 2010 10:27
Han undrer sig blandt andet over, at vedkommende, der angiveligt har tabt telefonen, ikke efterfølgende har opsøgt baren for at finde den igen, ligesom han undrer sig over, at ingen har valgt at tale med ejeren af baren.
Ejeren af baren har fortalt, at ham Apple ingeniøren ringede konstant...
http://www.dailyfinance.com/story/why-apple-could-sue-gawker-over-lost-iphone-story/19447570/
Omtalen mener Back også kommer på et godt tidspunkt. Konkurrenterne på smartphonemarkedet lancerer p.t. en lang række telefoner, der tekniske er markant bedre end den nuværende iPhone 3Gs,
Har der ikke hele tiden været det?
...hvorfor det er smart at minde om, at Apple kommer med en ny telefon om få måneder.
Jep, Apple ønsker helt sikkert at leake den nye model - så stopper folk nemlig med at købe iPhones, fordi alle ved at der er en ny model lige på trapperne.
Det er da klart, at Apple gerne vil sabotere deres eget iPhone salg de næste 3 måneder, indtil den nye model er på gaden.
----
Det er velkendt at præ-annoncering af kommende modeller har en kedelig effekt på salget af de eksisterende produkter...
The Osborne effect is a term referring to the unintended consequence of the announcement of a future product ahead of its availability and its impact upon the sales of the current product.
29. apr. 2010 10:31
selvfølgelig er den ikke "glemt" ved et tilfælde, apple var træt af af høre om deres ipad havde dårligt eller slet ingen wifi dækning
-- > har du husket af lave en ubrugelig bil analogi i dag ?? <--
29. apr. 2010 10:37
4G står ikke for hvilket netværk telefonen kører på, men hvilken generation det er. Få styr på dine fakta før du går ind i sådan en tråd her. Klovn.MalteN (#25)
Message from Avast Fanboi Detector
---- WARNING! ------------------------------
| Fanboi detected! |
| |
| Choose an action: |
| [ (F)lame ] - [ (B)lock ] - [ (I)gnore ] |
--------------------------------------------
You have chosen Ignore
//Jeg kan alt, indtil det modsatte er bevist.
29. apr. 2010 10:46
Forstår ikke hvorfor folk er så overbeviste om, at det er bevidst af Apple!
1) Apple behøver ikke lave lækager. De skal nok få alt den reklame de skal have uden videre
2) Apple er kendt for at hemmeligholde produkter indtil lancering. Hvorfor skulle de pludseligt have ændret stil? Se iPad, f.eks. 1 million solgte på én måned. Tror skam ikke de behøver lække produkter.
3) Det er da meget naturligt, at man tager ud og tester en mobiltelefon i det fri. Man skal jo se om den virker med dækning. Det kan man ikke se i et lukket lokale. Læg også mærke til, at det er en af deres mobilnetværksingeniører der har tabt den.
Tror det er ren og skær uheld. Mennesker kan fejle. HVIS det er den rigtige iPhone 4G ;)
29. apr. 2010 10:58
Det er absolut ikke med ville at G4 er blevet lækket.
Apple er deres egen værste konkurrent. Hvis kunderne ved der allerede findes en 4G så svarer det til et meget effektivt stop af salget af de tidligere versioner.
Det er netop derfor Apple altid laver en keynot ½ til 1 uge før produktet er i butikkerne, og før de gør det, så er produktionen af de gamle produkter også for længst været stoppet.
Og det er ikke tilfældet nu.
Christoffer Bach, er det dig der har lavet Leasy reklamerne?
29. apr. 2010 11:03
#30 hvis du er mobilnetværksingeniør og har fået en af skal vi sige de første 100 Iphone 4G's ville du så ikke være sådan lidt opmærksom på om du havde den med hjem. Jeg tvivler på at en person der har fået lov til at tage den med ud er så uansvarlig at han ikke får den med sig når han går. Hvor tit ser du en IPhone som er glemt, og hvad skulle sandsynligheden så være for at han glemte en IPhone 4G?
Hvis det desuden betød at apple tabte penge i forhold til at de mister salg på gamle IPhone's, skulle denne person så ikke være fyret således at apple statuere et eksempel over at man ikke har det så lempeligt med deres prototyper?
29. apr. 2010 11:16
I fanger ikke at i IGEN bliver bondefanget - nærmest meta-bondefanget.
Reklamemand vil skabe hype omkring sig, og udtaler sig om hypet situation.
Alle ignoranter der ikke spottede det først-omtalte stunt for hvad det var, giver masser af reklame ved ikke at fatte det afledte stunt fra reklamemanden.
Reklamemanden er super-snu. Dem der ikke debatterer ham, men apple-lækagen, er ikke snu.
-- "Hvis du siger 'SSD disk' én gang til, så..." *SMACK*
29. apr. 2010 11:19
#32 At der er fjollet gjort, betyder ikke at det absolut må være med vilje. Folk gør fjollede ting hver dag.
29. apr. 2010 11:27
Tror nu stadig ikke det er et medie-stunt (...) pga. politiets indblanding.reschat (#9)
Nu har Gizmodo jo været en torn i øjet på Apple længe. Måske dette er Apple's hævn... En udmærket måde at få lukket munden på et medie, så man selv kan styre informationsstrømmen...
(...) det vel også ulovligt at spilde politiets tid og resourser (...)reschat (#9)
Prisen (Bøden), der skal betales for en falsk anmeldelse er pebernødder i forhold til, hvad Apple kan score på at hype iPhone v4..
Lur mig om ikke dette er et velkalkuleret mediestunt fra Apple's markedsføringsafdeling.
29. apr. 2010 11:35
Så kunne det jo også ligså godt være, at Apple stod bag denne her nyhed...
I is have cake, I is like cake and wants to eat, but if I eat cake then no cake is I have. Why is that I cant have the cake and eat the cake both?
29. apr. 2010 11:39
Jeg tror faktisk at det er Apple der har stået bag vulkanudbruddet. Så kunne de nemlig forklare hvorfor der er leveringstid på iPads til Europa!
29. apr. 2010 11:52
Nu kan jeg se, at der er mange, der argumentere for at Apple ville skade salget af iPhone 3Gs, hvis det var dem selv, der stod bag lækagen.
Min egen helt uvidenskabelige undersøgelse siger noget andet. Jeg har flere iPhone's til salg og de er bestemt stadig populære. Segmentet er imidlertid et andet, end dem som vil købe iPhone v4 (Læs: De har typisk ikke råd).
Kort og godt, jeg tillader mig at tvivle på, at Apple's salg af 3Gs-modellen er blevet skadet af lækagen. Der gælder andre mekanismer når et produkt har den status som Apple's produkter har. Det samme billede tegner sig med B&O produkter, der heller ikke taber væsentligt i værdi over årene. På trods af nye produkter, der er de ældre modeller overlegen, rent teknisk.
29. apr. 2010 12:09
ja det regnede jeg da ud så snart jeg læste at en anden havde solgt den.. :p
den måde den er pakket ind på ifølge gizmodos billeder er da også en selvfølge..
en rigtig prototype ville da være lidt nemmere at komme til? (Eller er det bare mig? :D)
29. apr. 2010 12:09
NU hvor alle apples fanboys er færdig med at hyppe IPAD'en så skal de havde noget nyt, og det så Iphone 4.G.
Som så intet har med 4.G ( Den kører stadig på 3.G netværket?).
Homedonkey (#20)4G står ikke for hvilket netværk telefonen kører på, men hvilken generation det er. Få styr på dine fakta før du går ind i sådan en tråd her. Klovn.MalteN (#25)
Okay klovn?
Tror du ikke at jeg ved det før jeg udtaler mig?
Men stadig det er en fejl synes jeg at kalde noget der ikke er 4 G for 4 G?
Da det kan skabe forvirring ( jeg troede da jeg hørte om 4G at appel for engangs skyld ville komme med noget NYT ) men det er stadig gode gamle 3G og den har stadig i følge de specs jeg har set kun 3.2 mp kamara ha ha
kom igen :)
Og lad vær med at kalde andre for klovn før du ved hvorfor de udtaler sig som de gør!
29. apr. 2010 12:16
Jeg ville nok ikke være så hurtig ude... Gizmodo redaktøren, har fået taget ALLE hans pc-ejendele - fordi Apple ville finde ud af hvordan lækket opstod.
....og hvorfor ville Apple smadre en mands liv. Det sætter dem ikke ligefrem i godt PR-lys.
29. apr. 2010 12:24
Ja, men har Apple reelt brug for reklame?Eniac (#15)
Det er da en joke? Alle deres reklamekampagner gennem tiden har altså været spildt? Det er jo en fuldstændig sort udtalelse. Der er ikke nogen firmaer (specielt ikke b2c) der ikke har brug for reklame.
"Den brune muskel lukker sig virkelig op nu." Mader om Indurain
29. apr. 2010 12:25
(...) det vel også ulovligt at spilde politiets tid og resourser (...)reschat (#9)
Prisen (Bøden), der skal betales for en falsk anmeldelse er pebernødder i forhold til, hvad Apple kan score på at hype iPhone v4..
Lur mig om ikke dette er et velkalkuleret mediestunt fra Apple's markedsføringsafdeling.TwoZero (#35)
.. og image tabet, hvis en blodtørstig journalist kører en historie om hvordan Apple i ond vilje misbruger politi resourcer for at lave reklame, og derved fjerner politifolk der skulle være ude at opklare mord, tyveri og sikrer borgernes sikkerhed på gaden, kan ikke gøres op i penge.
Hvis historierne om politi anmeldelse, hus ransagelser osv er sande, og dette skulle være et mediestunt fra Apple; så er det nok det værste stunt i den her retning jeg kender til.
Om de i så fald kommer til at betale prisen kan man ikke vide, men skulle det bare være et stunt, så syntes jeg det er moralsk forkasteligt at bruge offentlige resourcer på sådan noget.
29. apr. 2010 12:45
Han undrer sig blandt andet over, at vedkommende, der angiveligt har tabt telefonen, ikke efterfølgende har opsøgt baren for at finde den igen, ligesom han undrer sig over, at ingen har valgt at tale med ejeren af baren.#0
1)
Gray Powell har ringet til baren flere gange om dagen i 2 uger. Havde ham der havde fundet iPhonen afleveret den til bartenderen, så havde Gray Powell fået den igen.
2)
Der er op til flere der har snakket/interviewet ejeren af baren. (Hvor de fik svaret til 1. at vide)
418 I'm a teapot
29. apr. 2010 13:16
Men stadig det er en fejl synes jeg at kalde noget der ikke er 4 G for 4 G?Homedonkey (#41)
Det er 4G. Den fjerde generation af iPhone. Teleselskaberne har ikke trademarked konceptet XG.
den har stadig i følge de specs jeg har set kun 3.2 mp kamara ha haHomedonkey (#41)
Og du tror at antal mp ensbetydende med billedkvaliteten?
29. apr. 2010 13:28
#43 Behøver Apple lave sådan et stunt for at få opmærksomhed? Næppe. Medierne kaster sig over hvad som helst Apple kommer med af udmeldinger.
Jeg tvivler på at sådan et stunt vil sælge bare en iPhone mere end hvis de ikke havde gjort det.
I like HTC Android phones. Everything else is non-sense
29. apr. 2010 13:40
#47 Du bliver nød til at uddybe din kommentar lidt, hvis jeg skal vide hvad det er jeg burde vide.
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.