Annonce

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Ville du købe et armbåndsur med iOS?

  • 60%Nej tak
  • 27%Måske
  • 13%Helt sikkert

Nokia peger fingre af Apple

20. jul. 2010 09:43Oven på Steve Jobs' pressemøde i fredags om antenneproblemerne med deres iPhone 4, som Jobs mente, var en storm i et glas vand, har Nokia været ude i pressen og komme med en kommentar.

De finske mobiltelefoneksperter har tidligere drillet Apple pga. deres antenneproblem, og de fortsætter i den nye udtalelse. Nokia nævner ikke konkurrenten direkte, men der er ikke tvivl om, hvem den er henvendt til.

Hele udtalelsen omhandler Nokias ekspertise omkring antennedesign i mobiltelefoner, og om hvor mange tusinde timer, de har brugt på at undersøge, hvordan man holder om deres mobiltelefoner.

Det fører blandt andet til en bemærkning, at deres telefoner er lavet til at kunne holdes i begge hænder.

That's why Nokia designs our phones to ensure acceptable performance in all real life cases, for example when the phone is held in either hand.Nokia

Nokia er stadig verdens største producent af mobiltelefoner, men er mere presset på smartphonemarkedet, hvor bl.a. Apple gør det godt.

#2: Silver Mane

20. jul. 2010 10:04

Bah. Ikke andet end "Se, vi er MEGET bedre end vores konkurrenter, se vores penis" En ting er reklame, men at prøve at slå plat på en konkurrent, er bare smagsløst

#3: Lind

20. jul. 2010 10:05

Det er meget flot, at de kan designe antennerne ordentligt, men når de ikke kan sørge for at telefonerne virker ordentligt software mæssigt, så kan det jo være lidt lige meget.

(Her snakker jeg specifikt om min egen E52, som ikke fungerer helt efter hensigten...)

#4: Vejby

20. jul. 2010 10:06

Fair nok at apple ha lavet et uheldigt produkt... det kan ske
At de så siger "det gør de andre også" er direkte dumt

At de andre så kaster mudder i kampen bagefter er direkte smageløst...

"In a perfect world... spammers would get caught, go to jail, and share a cell with many men who have enlarged their penisses, taken Viagra...

#5: markjensen

20. jul. 2010 10:16

#3 Jeg har også en E52. På hvilken måde virker den ikke?

Smilinger.dk - tegneserier og billeder

#6: PorreKaj

20. jul. 2010 10:26

NO U
NO U!
NO U...

back here are we now?

Nokia er sjove. og prøver ikke på andet end at få omtale mens de er på vej mod kløften i en bil der ikke kan dreje.

#7: Norrah

20. jul. 2010 10:40

#3 Jeg har måtte skifte 3 N97'er ud med andre telefoner her på arbejdet, da ingen af dem fungerer planmæssigt.. Har en der f.eks. lige har slettet hele telefonbogen uprovokeret.

Og ja, jeg så ham sidde med den, da det skete, så tvivler på det var selvforskyldt.

Jeg tester bare mit internet.

#8: PorreKaj

20. jul. 2010 10:42

NO U
NO U!
NO U...

back here are we now?

Nokia er sjove. og prøver ikke på andet end at få omtale mens de er på vej mod kløften i en bil der ikke kan dreje.PorreKaj (#6)

...Skubbet af Android robotten og Steve "Wonder" Jobs

#9: PorreKaj

20. jul. 2010 10:46

Jeg har måtte skifte 3 N97'er ud med andre telefoner her på arbejdet, da ingen af dem fungerer planmæssigt.. Har en der f.eks. lige har slettet hele telefonbogen uprovokeret.Norrah (#7)

hvis du havde læst anmeldelser ville du vide at N97 er det værste pis nokia har hældt i plastik ^^

http://www.mobile-review.com/review/nokia-n97-en.shtml
Anmeldelsen her giver den et semi godt review fordi det er en prototype så de regnede med den blev bedre. yderst upro. problemet er at Nokia aldrig rettede de fejl er var.

Eldar undskylder og forklare det i N8 debatten her
http://mobile-review.com/articles/2010/nokia-en.shtml

#10: Sverkel

20. jul. 2010 10:49

Jeg prøvede igår at frembringe problemet på min søster Nokia 5230 og der kunne jeg lige så fint få den til at gå fra 5 streger til 2 streger og den anden vej da jeg gav slip på den :)

Jeg er meget spændt på at se hvor stort problemet med Apples iPhone bliver her i DK :)

Ultimate Perfection...That Is My Destiny

#11: Norrah

20. jul. 2010 10:49

#9 Havde hørt det, men det er ikke mig som beslutter mig for hvad enkelte af ledelsen ønsker sig.. hvis de beslutter sig for noget, så køber de det bare..

#5 P.s. har også en e52 som arbejdstelefon, og jeg hader den som pesten. Konstruktionen er egentlig fin, men brugerfladen er simpelthen så frustrerende sat op. Derud over så har den en tendens med at lave nogle lidt sære fejl af og til.. Men den er langt fra den værste nokia telefon vi har.

Jeg tester bare mit internet.

#12: PorreKaj

20. jul. 2010 10:51

#9 Havde hørt det, men det er ikke mig som beslutter mig for hvad enkelte af ledelsen ønsker sig.. hvis de beslutter sig for noget, så køber de det bare..Norrah (#11)

Sådan er det over det hele. det er retarderet. Spørger chefen os nogensinde til råds inden der købes ind? nej han spørger sælgerne! woo

#13: PorreKaj

20. jul. 2010 10:53

Jeg er meget spændt på at se hvor stort problemet med Apples iPhone bliver her i DK :)Sverkel (#10)

Fakta at det sker ved alle telefoner.

Men du er også blind. for det er ikke det der er problemet

DET her er problemet

http://www.youtube.com/watch?v=4gb3aQ5XoQw
http://www.youtube.com/watch?v=zvH-i7rKPJc

Det har ikke noget at gøre med at man afskærmer telefonen fra signalet. men at man med en gennemsnitlig fugtig håndflade kortslutter telefonen når man holder den med venstre hånd

#14: Norrah

20. jul. 2010 11:01

Sådan er det over det hele. det er retarderet. Spørger chefen os nogensinde til råds inden der købes ind? nej han spørger sælgerne! wooPorreKaj (#12)

Nej, ingen spørges til råds.. for så brugte århus kommune en exchange server frem for lotus notes, oneBridge og alt muligt andet crap.

Det er den eneste logiske forklaring til det valg, der ikke omhandler penge under bordet.

Jeg tester bare mit internet.

#15: Sverkel

20. jul. 2010 11:13

Fakta at det sker ved alle telefoner.

Men du er også blind. for det er ikke det der er problemet

DET her er problemet

http://www.youtube.com/watch?v=4gb3aQ5XoQw
http://www.youtube.com/watch?v=zvH-i7rKPJc

Det har ikke noget at gøre med at man afskærmer telefonen fra signalet. men at man med en gennemsnitlig fugtig håndflade kortslutter telefonen når man holder den med venstre håndPorreKaj (#13)

Jeg troede det alle gik og snakkede om var at man kunne få signalet til at forsvinde ved at holde telefonen på en bestemt måde :)

Den måde alle videoerne på YouTube viser i venstre hånd prøvede jeg som sagt med min søsters Nokia og da skete det samme :)

Så er det vel der problemet ligger, ellers tror jeg der er rigtig mange som misforstår hvad det hele handler om :)

Ultimate Perfection...That Is My Destiny

#16: PorreKaj

20. jul. 2010 11:18

Domino rockz. :P men kun i psykopatstore mijøer ^^

Den måde alle videoerne på YouTube viser i venstre hånd prøvede jeg som sagt med min søsters Nokia og da skete det samme :) Sverkel (#15)

True dat, min telefon vilel gøre det samme. men dem i videoerne har misforstået noget :P det du ser er tusindevis af amerikanere der finder ud af noget der er fakta; man afskærmer telefonen fra signal når man holder om den.
Apple gjorde det samme; bevidst. de prøver at snyde sig udenom det problem som er; kortslutningen. Så det er egentlig apples skyld de tror det er det at man holder om den.
Smart dog. Apple vinder tid :D

#17: Sverkel

20. jul. 2010 11:22

Domino rockz. :P men kun i psykopatstore mijøer ^^

True dat, min telefon vilel gøre det samme. men dem i videoerne har misforstået noget :P det du ser er tusindevis af amerikanere der finder ud af noget der er fakta; man afskærmer telefonen fra signal når man holder om den.
Apple gjorde det samme; bevidst. de prøver at snyde sig udenom det problem som er; kortslutningen. Så det er egentlig apples skyld de tror det er det at man holder om den.
Smart dog. Apple vinder tid :DPorreKaj (#16)

Fint så det RIGTIGE problem er at man kan kortslutte antennen ved at røre den sorte streg med bare 1 finger og derved skabe samme problem? :)

Ultimate Perfection...That Is My Destiny

#18: Hald

20. jul. 2010 11:24

Jeg ville nok ikke være så kæphøj for tiden hvis jeg gik i tøj med Nokia logo på.. hehe..
Nokia nyhed på Gizmodo

Jeg er Microsoft Certified Professional.. og derfor er jeg Apple fanboy!

#19: PorreKaj

20. jul. 2010 11:25

Præcis. medmindre din finger er knastør.

#20: Mr_Mo

20. jul. 2010 11:36

#17
Problemet er, så vidt jeg har forstået det, at man ikke kan holde om sin iPhone på en bestemt måde (den mest almindelige måde at holde den), hvis man vil tale, da signalet tabes og man mister opkaldet. Hvorfor Nokia (og Motorola) siger: That's why Nokia designs our phones to ensure acceptable performance in all real life cases, for example when the phone is held in either hand

Motorola:

And most importantly, it comes with a double antenna design. The kind that allows you to hold the phone any way you like [...]Kilde

Problemet er ikke antallet af bars, men at man ikke kan holde om sin telefon, hvis man ønsker at tale, browse internettet, eller andet der kræver at man har et godt signal.

#21: HenrikH

20. jul. 2010 11:42

At de andre så kaster mudder i kampen bagefter er direkte smageløst...Vejby (#4)

Så alle de firmaer, Apple nu har svinet uberettiget til, skal bare bukke sig ned og tage det? Arh, kan sku' godt forstå at de svarer igen.
Tror sku også at de andre bilfabrikanter havde svaret igen, hvis Toyota havde udtalt "jamen speederen kan også sætte sig fast i andre fabrikanters biler hvis vi lægger måtten henover den fuldt nedtrådte speeder", da de havde speeder-problemet.

^^Nu folk jo sådan altid skal bruge bil-analogier i nyheder herinde -_-

Nokia er sjove. og prøver ikke på andet end at få omtale mens de er på vej mod kløften i en bil der ikke kan dreje.PorreKaj (#6)

Men Nokia har fuld fart (signal) på her, så de kommer der hurtigere og bedre, uden at måtte stoppe op og starte igen ;-P

#22: PorreKaj

20. jul. 2010 11:46

Men Nokia har fuld fart (signal) på her, så de kommer der hurtigere og bedre, uden at måtte stoppe op og starte igen ;-PHenrikH (#21)

Og det er jo ikke fordi de kan ringe til Jobs og bede ham lade være med at skubbe bilen.. FOR HAN SKUBBER MED HØJRE HÅND.

...

#23: Sverkel

20. jul. 2010 12:00

#17
Problemet er, så vidt jeg har forstået det, at man ikke kan holde om sin iPhone på en bestemt måde (den mest almindelige måde at holde den), hvis man vil tale, da signalet tabes og man mister opkaldet. Hvorfor Nokia (og Motorola) siger: That's why Nokia designs our phones to ensure acceptable performance in all real life cases, for example when the phone is held in either hand

Motorola:

Problemet er ikke antallet af bars, men at man ikke kan holde om sin telefon, hvis man ønsker at tale, browse internettet, eller andet der kræver at man har et godt signal.Mr_Mo (#20)

Det VED jeg så ikke er rigtigt :) Du kan sagtens holde om den, men hvis du mener den måde de holder den på i venstre hånd er normalt så har du ret ;)

Ultimate Perfection...That Is My Destiny

#24: Mr_Mo

20. jul. 2010 12:08

#23
Oh, jer apple fanbois...

We're only holding it in the way that you showed us.Kilde

Det er sådan den bliver holdt, og det forklarer meget godt Motorolas og Nokias annoncer, hvor de reklamerer med, at du kan holde din mobil, sådan som du har lyst til.

#25: aben

20. jul. 2010 12:16

Fair nok at apple ha lavet et uheldigt produkt... det kan ske
At de så siger "det gør de andre også" er direkte dumt

At de andre så kaster mudder i kampen bagefter er direkte smageløst...Vejby (#4)

hvorfor er det smagløst af Nokia og RIM at svare, når Steve Jobs stiller sig op på en scene og foretager en FEMTEN MINUTTER LANG DEMONSTRATION af NAVNGIVNE KONKURRENTERS PRODUKTER, hvor han forsøger at skyde skylden på de andre, og på industrien som helhed?

det er fanme da hvad man må regne med når man er så stor en NAR!

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#26: Whoever

20. jul. 2010 12:18

WTF?! Hvordan er Nokias reaktion anderledes end MS og Apples reklamer mod hinanden? Velkommen til verden, folk er svin, get into it.

Jep, Nokia styrer lige mod afgrunden...med deres 100+ millioner enheder i kvartalet...

FRI SOFTWARE! FRI LARS BARFOED! FRI PÆDAGOERNE! OG HOLD SÅ KÆÆÆÆÆÆFT! Jeg sidder faktisk og...

#27: fidomuh

20. jul. 2010 12:25

#25

det er fanme da hvad man må regne med når man er så stor en NAR!

Pointen med fremvisningen er, at du er retarderet.
(Ikke 'dig' men kunderne der brokker sig over det her problem)

Alle hakker paa Apple over problemet.
Apple fremviser at det er det samme paa alle andre telefoner.

Det havde jeg ogsaa gjort.
De indroemmer ioevrigt ogsaa at der ER et problem og at de er mere udsatte pga antennen.

Hvad skulle de ellers have gjort?

Windows is expensive, no matter what the value of your sparetime is.

#28: Norrah

20. jul. 2010 12:29

#25 han sagde noget i stil med: Now these are good phones, nothing are wrong with them. We just want to show you guys that it is not a problem that is only related to iPhone 4.

Hvordan er det smagløst?`

Desuden måtte han også blankt sige at at selvom de ikke mente at det var et større problem, så måtte de blankt erkænde at statistisk set så tabte iPhone 4 et opkald pr. 100 mere end 3gs'eren.

De har erkendt at der er et problem ved telefoner som er smartphones, og med den bemærkning menes der telefoner som har GPS/WIFI, samt UMTS/GSM da problemet er en "kortslutning" mellem de to seperate antenner..

Jeg ser ikke problemet i han udsagn?

Jeg tester bare mit internet.

#29: -N-

20. jul. 2010 12:35

#5 Tror det afhænger af, hvilke krav man stiller til sin mobil :-D

Jeg vil ikke beskylde nokia for at lave kvalitet :-D

#30: Mr_Mo

20. jul. 2010 12:41

#27
Hvad er det de fremviser hos andre telefoner? Jeg kan holde min mobil og browse internettet, jeg kan holde min mobile og tale, jeg kan holde min mobil og føre videosamtaler, osv.

Det kan man ikke hos iPhone 4, så det er ingen grund til at nævne, noget indlysende (at hvis man holder på andre telefoner, så kommer der en nedsat signal) eksisterer hos andre producenter, når det er af ingen betydning, hos de andre producenter.

Det de skulle have gjort, er at indrømme en defekt design, tilbagekalde de enheder de har solgt og ordne problemet. Ikke vise at almindelig fysik gælder hos andre producenter og ikke kun hos dem. Ja, tyngdekraften gælder hos alle mobilproducenter, men hvis din mobil flækker ved at blive tabt fra 1cm højde, så giver det ingen mening at fremvise, at tyngdekraften også eksisterer hos andre producenter. Get the point?

#28
"That's why Nokia designs our phones to ensure acceptable performance in all real life cases, for example when the phone is held in either hand" og "And most importantly, it comes with a double antenna design. The kind that allows you to hold the phone any way you like." er jo heller ikke smagsløst så? De nævner ikke engang iPhone, de fremhæver blot at man kan få et signal, når man holder om den. Jeg ser ikke problemet i de annoncer?

Ja, Apple fanbois, har svært ved at se noget galt, når Steve Jobs åbner munden. Men faktum er, at fysikkens love gælder over alt og ligesom med tyngdekraft-eksemplet, er det ikke noget grund til at fremhæve andre producenter, medmindre man vil udnytte folks uvidenhed om tyngdekraft/antenne/andre fysiske egenskaber, til at vise hvor dårlige andre producenter er.

#31: Sverkel

20. jul. 2010 12:44

#23
Oh, jer apple fanbois...

Det er sådan den bliver holdt, og det forklarer meget godt Motorolas og Nokias annoncer, hvor de reklamerer med, at du kan holde din mobil, sådan som du har lyst til.Mr_Mo (#24)

Lad nu være med det fanboy der og kom med noget reelt...

Du skriver selv: den mest almindelige måde at holde den...

Prøv at kig på hvordan folk holder den når de får signalet til at forsvinde... Det er altså ikke normalt at holde den sådan når man skal snakke... Det er muligt der er folk der holder den sådan når de surfer på nettet og laver andre ting, men da ikke når man snakker...

Jeg har aldrig set en person holde en telefon sådan når de snakker...

Ultimate Perfection...That Is My Destiny

#32: fidomuh

20. jul. 2010 12:48

#30

[QUOTE]Det kan man ikke hos iPhone 4, så det er ingen grund til at nævne, noget indlysende (at hvis man holder på andre telefoner, så kommer der en nedsat signal) eksisterer hos andre producenter, når det er af ingen betydning, hos de andre producenter.[/quote]

Jo, det kan man sagtens paa en iPhone 4, det er skam ogsaa bevist ved flere videoer.

Ikke vise at almindelig fysik gælder hos andre producenter og ikke kun hos dem.

Naar folk tydeligvis ikke har fattet det, giver det da god mening at fremvise?

Ja, tyngdekraften gælder hos alle mobilproducenter, men hvis din mobil flækker ved at blive tabt fra 1cm højde, så giver det ingen mening at fremvise, at tyngdekraften også eksisterer hos andre producenter. Get the point?

Men hvis alle andre telefoner ogsaa knaekker fra 1cms hoejde?
Get the point? -.-

medmindre man vil udnytte folks uvidenhed om tyngdekraft/antenne/andre fysiske egenskaber, til at vise hvor dårlige andre producenter er.

Sorry man, men det er jo netop folk som dig der er formaalet med fremvisningen.
Du paastaar stadig at telefonen ikke virker, selvom det direkte er loegn.

Som sagt, Apple lavede kun fremvisningen for at forklare at det er et generelt problem som de er lidt mere udsatte for.
That's it. Nothing else. :)

Windows is expensive, no matter what the value of your sparetime is.

#33: Mr_Mo

20. jul. 2010 12:49

#31
Kommer da også med noget reelt. Prøv at klikke på kilden til mit citat, og se på de billeder. Kan det blive mere reelt og konkret end det jeg viser dig?

Nu er det en smartphone, der også bliver brugt til meget andet end tale. Så hvis du holder den som Apple viser dig, og dermed ikke ahr noget signal, så modtager du følgelig ikke et opkald. Når du bruger et app, der bruger internettet, har du igen intet internet, pga iintet signal. Når du fører en videosamtale og holder, som de viser dig i annoncen, så mister du opkaldet...

#34: fidomuh

20. jul. 2010 12:51

#33

Kommer da også med noget reelt. Prøv at klikke på kilden til mit citat, og se på de billeder. Kan det blive mere reelt og konkret end det jeg viser dig?

Ja?

Nu er det en smartphone, der også bliver brugt til meget andet end tale. Så hvis du holder den som Apple viser dig, og dermed ikke ahr noget signal, så modtager du følgelig ikke et opkald. Når du bruger et app, der bruger internettet, har du igen intet internet, pga iintet signal. Når du fører en videosamtale og holder, som de viser dig i annoncen, så mister du opkaldet...

Summarum: Hvis du ikke har noget signal, har du ikke noget signal.
Congrats.

Saa hvis jeg har signal, som der er paa de iPhone 4 jeg har rodet med, uanset hvordan jeg holder dem, saa virker telefonen fint?
Saa du har ikke noget brugbart at sige. Congrats :)

Windows is expensive, no matter what the value of your sparetime is.

#35: PorreKaj

20. jul. 2010 12:53

Som sagt, Apple lavede kun fremvisningen for at forklare at det er et generelt problem som de er lidt mere udsatte for.fidomuh (#32)

Nej, for at lede forbrugerne væk fra det rigtige problem.

"Say it aint so Mr Jobs, say it aint so"
"No worries my little blonde bitch... its not about shorting the antenna - no, its about how you get less signalstrenght if you stuff your phone up your arse"

Og bum, har alle glemt kortslutningsproblemet. og de levede happy til deres dages ende.

#36: Mr_Mo

20. jul. 2010 13:00

Men hvis alle andre telefoner ogsaa knaekker fra 1cms hoejde?
Get the point? -.-fidomuh (#32)

Så er det noget helt andet, ja. Det kan vi godt blive enige. Men problemet er, at det gør de ikke.

Du paastaar stadig at telefonen ikke virker, selvom det direkte er loegn.

Ja, det har nok jeg kommet til at påstå og det er selvfølgelig ikke rigtigt. Problemet er, at de er mere udsatte, som du selv skriver, fx i områder med dårlig dækning. Igen ligesom med tyngdekraft eksemplet, hvor andre producenter kan klare et fald fra et højere højde.

Men det ændrer ikke på, at de er mere udsatte. Hvor problemet er utrolig lille hos andre producenter, er problemet blot meget lille hos iPhone 4. Standarden har altid været utrolig lille, hvorfor Apple design er defekt. Grundet fysikken kan man ikke lave, noget der virker fuldstændig perfekt, ligesom man ikke kan lave en mobil der kan klare fald over en hvis højde. Men hvis den højde de kan klare er så lav, at det viser sig at være en problem, er det igen tale om en defekt design. Get the point?

#37: Mr_Mo

20. jul. 2010 13:08

Ja?fidomuh (#34)

Jeg viser, at i en annonce fra Apple selv, bliver den holdt på en måde, der kan blokere for signalet, i en stor del af tiden. Ja, man kan lave en undersøgelse om hvordan folk holder på deres iPhone og om "Death Grip" er den der bliver mest brugt. Sådan en undersøgelse har jeg desværre ikke til rådighed. Sorry.

Summarum: Hvis du ikke har noget signal, har du ikke noget signal.
Congrats.fidomuh (#34)

Jep, lidt ligesom når jeg sidder i toget nogle gange. Da kan jeg hverken foretage opkald, eller gå på internettet, når signalet tabes. Ganske irriterende, men det sker ikke så ofte. Men jeg kan forestille mig, det ville ske langt oftere, hvis jeg holder en iPhone 4, sådan som Apple viser man skal holde den, i deres annoncer.

Problemet er der hvor dækningen er dårlig. Hvilket jeg har oplevet nogle gange på telenors net: det er ikke godt for iPhone 4.

#38: aben

20. jul. 2010 14:04

#25

Pointen med fremvisningen er, at du er retarderet.
(Ikke 'dig' men kunderne der brokker sig over det her problem)

Alle hakker paa Apple over problemet.
Apple fremviser at det er det samme paa alle andre telefoner.

Det havde jeg ogsaa gjort.
De indroemmer ioevrigt ogsaa at der ER et problem og at de er mere udsatte pga antennen.

Hvad skulle de ellers have gjort?fidomuh (#27)

Problemet er jo langt VÆRRE på Apples telefon - og istedet for at sige ja, der er faktisk et problem har de gjort følgende:
1. nej der er ikke noget problem
2. nej, bare hold telefonen anderledes
3. stilhed
4. pressekonference, hvor der pludselig er et problem - men det vidste apple godt, for de har brugt 100 millioner dollars på testlaboratorier (og glem så bare at vi ikke anerkendte problemet før)
5. påstand om at det er et generelt problem for hele industrien, og at apple bare er et offer, fordi folk er misundelige over al deres succes.

har du nogensinde hørt om et problem ved at holde en telefon før? nej vel? det har sgu nok ikke været et særlig stort problem hvis ikke du har hørt om det - men pga. Apples innovative / dødfødte design er det altså nu almindelig kendt.

hva med at de for fanden pakkede deres møgantenner ind i noget, istedet for at gøre det muligt for brugerne at fucke alting op? funktionalitet over design ffs!

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#39: Norrah

20. jul. 2010 14:11

#27
#28
"That's why Nokia designs our phones to ensure acceptable performance in all real life cases, for example when the phone is held in either hand" og "And most importantly, it comes with a double antenna design. The kind that allows you to hold the phone any way you like." er jo heller ikke smagsløst så?.Mr_Mo (#30)

Nej det såyntes jeg faktisk ikke!

Jeg tester bare mit internet.

#40: Lind

20. jul. 2010 14:15

#5
Min første e52 døde inden for en uges tid. Den blev så byttet til en helt ny.

Den nye har fungeret siden engang i efteråret, men med regelmæssige genstarter pga. frosset system (hvor batteriet har været taget ud). Her til morgen ville den så ikke gå ind i menuen, men ville gerne slukke. Da jeg tændte den igen, kunne den ikke starte... (kunne dog godt vise nokias logo.. glimrende branding... )
Den er holdt løbende opdateret.

Af en business telefon er det bare ikke i orden.

#41: Mr_Mo

20. jul. 2010 14:21

Nej det såyntes jeg faktisk ikke!Norrah (#39)

Hvem skriver du dit indlæg (#28) til? Aben spørger hvorfor Nokias og Motorolas annoncer er smagsløse. Du går straks i gang med at beskytte Apple.

Måske burde du svare på #4 og fortælle ham, at Nokia annoncer ikke er smagsløse. Men hey, hvis du gjorde det, ville du ikke være en fanboi.:-)

#42: markjensen

20. jul. 2010 14:33

#40 Jeg tror jeg har et par gange har oplevet at den har genstartet, men den har startet lige så fint og hurtigt op igen og virket derefter. Der var også på et tidspunkt hvor den ikke ville afspille tone ved besked (efter jeg havde tabt den på meget hårdt gulv), men efter jeg slettede alle mine beskeder, virkede den åbenbart igen og har virket lige siden.

Ellers har jeg ikke haft nogen problemer med den overhovedet. Jeg bruger den dog kun privat og kun til at ringe med, sms, gps, wifi og 7 kabale, men jeg har været vildt glad for den.

Min N73 derimod.. Den begyndte at løbe tør for hukommelse og jeg kunne ikke åbne programmer længere, men det holdt vist op igen efter en opdatering.

Smilinger.dk - tegneserier og billeder

#43: Lind

20. jul. 2010 14:46

#42
Jeg synes også, at det er en super fed tlf generet, og specielt batteriet - der går mindst en uge imellem opladninger, inkl. gps forbrug osv. Jeg synes bare at det er ærgeligt, at de kommer alle de fede features i en så lille kasse, uden at det virker ordentligt.

Og for at vende tilbage til topic, så virker det lidt hult, at Nokia peger fingre af Apple, når de heller ikke selv har helt styr på sagerne.

#44: Remmerboy

20. jul. 2010 15:38

Naar folk tydeligvis ikke har fattet det, giver det da god mening at fremvise?fidomuh (#32)

måske skulle du se denne video af problemet. noget som apple-folk sjovt nok ikke vil anerkende
http://www.youtube.com/watch?v=4gb3aQ5XoQw

#45: Norrah

20. jul. 2010 16:14

#41 Aben. Han omtaler apples approach som værende smagløs.. Er godt klar over at hans vinkel er at han ikke mener nokia gør noget forkert, hvilket han også har ret i.

Men ikke desto mindre er hans holdning til apples approach ret klar, når man starter ud med at sammenligne noget der er omtalt som "smagløst" og så topper det af med et: "hvad fanden er det her så? Så har man også en kommentar om smagløshed.

Jeg tester bare mit internet.

#46: aben

20. jul. 2010 16:22

det er fair.

jeg gider bare ikke høre på folk der behandler mig som om jeg er en idiot (og her mener jeg Steve Jobs, ikke dig eller andre her i tråden) - "nej der er ikke noget antenneproblem, bare hold den anderledes" ... men den måde man fucker med antennen på er jo så tilfældigvis den måde de fleste mennesker holder på deres telefon. Deres arrogance i den her sag har været så ufattelig vild, at jeg har efterladt min mac-fanboyisme i støvet og nu bare ernærer mig ved had - og deres sidste pressekonference har imho ikke hjulpet specielt meget på det.

det ville klæde dem med lidt ydmyghed over at deres design er uigennemtænkt og defekt.

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#47: Norrah

20. jul. 2010 16:25

. Deres arrogance i den her sag har været så ufattelig vildaben (#46)

Jeg er enig i at de var for lang tid om at komme med en udmeldning, men syntes deres presse konference var ganske neutral, og på ingen måde noget jeg har aflæst som muderkastning. Blot et forsøg på at forklare sig og begrænse de rygter der er i omløb.

Jeg tester bare mit internet.

#48: PorreKaj

20. jul. 2010 16:37

Jeg er enig i at de var for lang tid om at komme med en udmeldning, men syntes deres presse konference var ganske neutral, og på ingen måde noget jeg har aflæst som muderkastning. Blot et forsøg på at forklare sig og begrænse de rygter der er i omløb.Norrah (#47)

Ligesom vi her i IT afdelingen har fået at vide at vi ikke skal give skylden til nogen. selvom der hænger en opgave ved en kollega. så er det fy at apple undskylder deres problem med at vise andre også gør det. De skulle ha fortalt at det er ganske normalt. men ikke specificeret nogen producenter med samme problem.
Og samtidig skulle de ikke tale udenom problemet

#49: Norrah

20. jul. 2010 19:16

Den er lidt svær at modargumentere, fordi dit argument er stærkt. Det er også sådan det er i min hverdag, jeg tager da også imod tæsk hvis min kollega klokker op i det.

Men jeg mener ikke du direkte kan sammenligne Work ethics, til kollegaer, med en kommentar der omhandler et helt markede.

Jeg tester bare mit internet.

#50: Mr_Mo

20. jul. 2010 19:54

Den er lidt svær at modargumentere,Norrah (#49)

Og hvorfor skal det modargumenteres? Fordi du er apple fanboi, og det er dit pligt at modargumentere? Selv hellige apple kan begå fejl og fejl skal ikke bortforklares/modargumenters, men accepteres og rettes, så man komme videre.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger