Skal du have den nye iPad?
20. maj 2011 20:42Nu er det bevist: Tilhængere af Apple opfører sig på nøjagtig samme måde som religiøse fanatikere. Det viser en ny dokumentarserie fra britiske BBC.
I dokumentaren laver en gruppe hjerneforskere en MRI-scanning af en Apple-fan. Undersøgelserne viser, at billeder af Apple-produkter aktiverer samme dele af hjernen hos Apple-tilhængeren, som billeder af Gud gør hos stærkt religiøse mennesker.
Apple er kendte for hysteriske produktlanceringer, hvor tusindvis af fans står i kø for at få fat i den nyeste gadget før alle andre. Flere kritikere har kaldt Apple-tilhængere for religiøse fanatikere. For første gang er det nu videnskabeligt bevist, at der måske er noget om snakken.
BBC-dokumentaristen Alex Riley var med til åbningen af den nye Apple-butik i Covent Garden i London, hvor han oplevede, hvad han selv beskriver som religiøs fanatisme. Se videoer fra åbningen på BBC's hjemmeside og vurder selv, om han har ret.
20. maj 2011 20:46
Som vi ikke har vidst det i et stykke tid. Det samme er også ved at ske for android.
20. maj 2011 20:54
Videoen af personalet siger ingenting om Apples fans. Personalet er jo ansat til at hype.
You are in control of your breathing, your arms have weight, you are controlling your blinking, and you can feel your tongue in your mouth.
20. maj 2011 20:58
Lav samme test med f.eks en PlayStation fan og vis ham nogle af Sony's PlayStation produkter og jeg tør væde på at det samme sker ;)
Ultimate Perfection...That Is My Destiny
20. maj 2011 21:02
Jeg stødte faktisk på en lille apple fan boy, har posted hele samtalen på min blog: http://vooze.dk/flame-on/en-samtale-med-en-teen-pa-facebook-omkring-mac-linux-og-windows/ lidt lang, men det er sku det hele værd :)
20. maj 2011 21:04
Øhm.. Videnskabeligt bevist? Med én person? Det hænger altså ikke sammen.
Det virker sandsynligt - men for at kunne kalde det for videnskabeligt bevist skal man bruge flere scanninger end én.
Edit: #4, han virker skræmmende ignorant.
Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES
20. maj 2011 21:14
#5
Er også lidt forundret over det.. Jeg er sikker på at der der findes XXX fanatikere der vil give samme reaktion med noget andet.
Find dog et højt antal mennesker og sammenlign med forskellige OS eller fabrikanter, hvis i vil bevise en pointe.
20. maj 2011 21:22
inb4 apple fanbois ^^
Iøvrigt en ugyldig slutneng som har dæn gænerelle form
1. x og y forårsager bægge z.
2. y er en F.
Ergo 2. x er en F.
I dette telfælde synes argumæntet at være:
1. Belleder a Apple prodåkter og belleder a gud forårsager bægge at en jærneskanner viser et bestæmt resultat.
2. Gud er en religion.
Ergo. 3. Apple er en religion.
Dette er osse voldsom uklar tængkneng, for vad fanden betyder de at sige at "Apple er en religion"?
20. maj 2011 21:27
#6
Ahhh nej. Ingen fabrikanter har samme fanatisme som Apple. Fordi jeg har f.eks. en Dell-computer, en Samsung-skærm, en LG-telefon, en Logitech-mus osv. Mange Apple-fans jeg kender køber ALTING Apple selvom de jo ikke mestrer alle kategorier. Jeg skifter ikke min PS3 ud med Xbox360 bare fordi jeg benytter Windows og DET er en stor forskel.
Et klassisk eksempel er jeg har en kammerat som nægtede at benytte mus med scroll-hjul før Mighty Mouse udkom. Jeg spurgte hvorfor han ikke bare købte en Logitech mus fordi scroll-hjul jo nærmest er u-undværlige men nej han "behøvede" det ikke fordi han kun ville have Apple. Men han fes ud og købte Mighty Mouse da den udkom fordi behovet jo netop var der.
20. maj 2011 21:43
#5
Er også lidt forundret over det.. Jeg er sikker på at der der findes XXX fanatikere der vil få samme erektion med noget andet.Yenzen (#6)
Fixed.
You are in control of your breathing, your arms have weight, you are controlling your blinking, and you can feel your tongue in your mouth.
20. maj 2011 21:50
#9) Kender godt den type mensker men at være fanistisk er ikke sundt, men er kunne lide at mærke er en helt anden ting.
Jeg har hele tiden sagt til de jeg kender når de har spurt mig om "hvorfor har du ikke en Apple mus" hvor efter jeg kan sige, Apple's mus er dirakte ubruligt når du bare laver lidt andet end at rode rundt på dit desktop.
Så personligt vil jeg ikke sige Apple mester alle kategoriere men dog mange af dem gør de udemærket, håber da på de får lavet en bedre mus ala Logticht eller Razer men den tid kommer nok ikke ^^
Mac fanboy - Macbook Air 13" core i7, MacPro 2x Xeon med 4x 22,5" & 2x 27" samsung skærme, iPhone 4S 64GB, iPad2 32GB...
20. maj 2011 22:03
Videnskab er det vidt begreb.
Apple fans får aktiviteret et bestemt sted i hjernen, når de ser apple produkter. Religiøse fanatikere for aktiveret det samme sted i hjernen. Ergo sum: Apple fans er religiøse fanatikere.
Viden skabt af andre end dem, der er kritiske overfor sine egne tanker og motiver, har en kedelig kvalitet - videnskabeligt set.
Tilføjelse: Mediernes dækning af videnskab er heller ikke altid lige heldig.
20. maj 2011 22:15
Intet nyt her.. selv jahovas vidner virker normale ved siden af mac brugere haha
Dark days are comming!
20. maj 2011 22:20
#13: Han har sin egen måde at stave på, for at gøre oprør mod den gængse stavemåde. http://emilkirkegaard.dk/lyddansk/
Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES
20. maj 2011 22:34
ANDROID!!!!
Ville skifte til apple, hvis ikke der var så meget monopol og ligegyldig restriktion på deres software og market....
http://www.xun.dk
20. maj 2011 22:36
tja er det jeg altid har ment, apple laver gode produkter, men mange af deres fans tager det virkelig til nye højder, syge højder. Det er lige før man bliver bekymret, men det er jo det steve jobs er god til, han gjorde det samme i starten i 80érne.
20. maj 2011 22:47
apple er jo gode til at hype en stemning op. det er så det apple's ansatte laver.
ligesom koret i afro-amerikanske (er det politisk korrekt?) kirker og praise-the-lord forsamlinger
20. maj 2011 23:09
haha owned så hårdt. Også betaler de for at være medlem hahahaha.
PC folket vi er frie, vi er friheden. Vi er dem som ikke behøver religion :D
men igen det er jo ikke nogen overraskelse.
Religøse tosser vil ikke hører noget som helst andet, gud er det eneste rigtige.
For Apple fans er Apple det eneste rigtige, lige meget hvor ringe, hvor dårlig, hvor mange fejl, hvor dyrt det er. Så vil de beskytte det med deres liv og pengepung.
Det er skræmmene at en tro, gud eller et lorte produkt kan få den slags frem i mennesker. Nogensinde kan man ikke andet at overveje om vi nogensinde bliver andet en dyr og slaver til tosser der narre folk og starter deres sekter.
Kunne aldrig drømme om at være så loyal over for noget produkt. Ikke tale om.
20. maj 2011 23:58
This smells like gunpowder..
WOW is that a match?
Dang.. Religion ligefrem.. Jow jow man bliver da let overrasket engang imellem *ROFL*
21. maj 2011 00:18
Jeg stødte faktisk på en lille apple fan boy, har posted hele samtalen på min blog: http://vooze.dk/flame-on/en-samtale-med-en-teen-pa-facebook-omkring-mac-linux-og-windows/ lidt lang, men det er sku det hele værd :)vooze (#4)
OMG :S
Ultimate Perfection...That Is My Destiny
21. maj 2011 00:21
som billeder af Gud gør hos stærkt religiøse mennesker.#0
Vantro hunde! I laver da vel ikke billeder af jeres gud?! :P
Jeres helt egen rating trold.
21. maj 2011 01:00
De aktiverer det samme sted i hjernen????
Jo, men jeg aktiverer da også de samme pixels på min skærm -uanset om jeg ser Sex & the City eller saw IV,,,
Hvis jeg kan lide jesus bliv hjernen varm i venstre side, hvis jeg kan li apple bliver hjernen varm i venstre side, hvis jeg er tørstig og ser en pepsi lukker min hjerne ned og siger.....arrrgh
Jeg står sku ikke tidligt op søndag for at bruge et par timer med min ipad.... Det bliv sgu først når jeg vågner--
21. maj 2011 01:12
#19 Ja de minder faktisk lidt om rygere :P
Har selv både apple og en pc, og kan lide begge ting og kan finde både positive og negative ting ved dem begge 2 :)
- twitter.com/thvil - thvil.org
21. maj 2011 01:21
24> pas på med sådan udtagelser, det er sådan nogle som dig der bliver smidt på bålet når steve har verdens herrer dømmet ;)
21. maj 2011 01:23
#24
ham her kommer efter dig med den udtalelse, at der findes negative ting med apple
21. maj 2011 01:27
#24 - #19 Ja de minder faktisk lidt om rygere :P
Hehe Nu er jeg ryger og havde ingen problem med skifte Prinsen ud med LD cigaretter da Prinsen steg til 38 og LD koster 30.
Så Wrong!!!
21. maj 2011 01:30
Jeg giver intet for denne undersøgelse -
Som Nikolaj Sonne ville sige
"Nu bliver jeg beskyldt for at være Apple Fanboy, og Fanatiker. Nu er det ikke min skyld at Apple gang på gang, sætter standarden inden for deres respektive områder".
"Apple får konkurrenternes produkter til at ligne hundelorte med sløjfer"
Jeg er heller ikke selv fanatiker på nogle områder.
Jeg køber blot de bedste produkter jeg kan få fat i.
Og det er tilfældigvis Apples produkter.
Den dag der kommer en konkurrende virksomhed, der kan overgå Apple på Produktkvalitet, Software, Holdbarhed, Design, Produktivitet og Stabilitet, matchende mit behov, skifter jeg med glæde.
21. maj 2011 02:21
Hehe. Hvordan kan i diskutere om det er rigtigt eller ej? Hvem er jer er hjerneforskere og faktisk ved bare en lille smule om hvad artiklen handler om?
Men jo efter hvad jeg har hørt (generelt) er religion så mange flere ting. Og behovet skulle også ligge genetisk i vores hjerner ligesom lysten til sex osv.
21. maj 2011 06:29
Det giver da meget god mening. Selve den slags eksperimenter er jo ikke nye. En af mine gode venner henviste mig til en lidt lignende undersøgelse i forbindelse med hans filosofi-speciale. Her var det ikke Apple, men følelelsen af at "have set Gud" der kunne genskabes (altså på hjerne-form) hos praktisk talt alle der havde en større en normal/fanatisk tilgang til hvad det nu måtte være (Justin Bieber, jazz, Inger Støjberg). Det samme sted i hjernen aktiveredes når de så/hørte/følte hvad det nu end var den enkelte gik meget op i.
Om det så er mere skræmmende at man går op i Gud eller et forbrugerelektronik mærke må være op til den enkelte...
FRI SOFTWARE! FRI LARS BARFOED! FRI PÆDAGOERNE! OG HOLD SÅ KÆÆÆÆÆÆFT! Jeg sidder faktisk og...
21. maj 2011 07:23
For første gang er det nu videnskabeligt bevist, at der måske er noget om snakken.artikel
jeg elsker den formulering.
Følg dem der søger sandheden, undgå dem der mener at have fundet den
21. maj 2011 08:29
#7 du har fuldstændig ret. Det er lidt svarende til at sige: mennesker kan ikke flyve, sten kan ikke flyve; mennesker er sten.
21. maj 2011 08:46
#28
Jamen jeg giver dig ret, OSX er 100 gange bedre end Windows, er personligt derfor jeg bruger Ubuntu til desktop, og debian til server. Det er gratis og det BEDSTE! ;) *nix <3
Mht. hele ryge snakken, så er jeg f.eks. skiftet fra Prince til LM, efter de gjorde smøgerne mindre.. bare af princip.. Og lidt i protest over mine kollegaer der sagde jeg ikke kunne skifte til andet mærke.. så false der.
21. maj 2011 09:26
De aktiverer det samme sted i hjernen????
Jo, men jeg aktiverer da også de samme pixels på min skærm -uanset om jeg ser Sex & the City eller saw IV,,,Hvis jeg kan lide jesus bliv hjernen varm i venstre side, hvis jeg kan li apple bliver hjernen varm i venstre side, hvis jeg er tørstig og ser en pepsi lukker min hjerne ned og siger.....arrrgh
Jeg står sku ikke tidligt op søndag for at bruge et par timer med min ipad.... Det bliv sgu først når jeg vågner--Jonas_ (#23)
Du ved ikke hvordan MRI-scanninger fungerer? Magnetic Resconans Imaging fungerer ved at måle hvor der er meget vand (= meget blod) i hjernen. Det kan gøres med en ekstremt høj præcision. Det er ikke varmen der er interessant, den er bare en bieffekt. Hvorfor vand spørger du? Fordi det reagerer i et bestemt magnetfelt, og fordi det indikerer hvilke synapser der bruger mere energi nu og her, og dermed hvor hjernen er i gang.
Hehe. Hvordan kan i diskutere om det er rigtigt eller ej? Hvem er jer er hjerneforskere og faktisk ved bare en lille smule om hvad artiklen handler om?Utte (#29)
Det er måske rigtigt - men hvis der kun er tale om én undersøgelse af én person, så er der intet basis for at kunne udtale sig generelt - ikke hvis folkene bag ønsker at kunne omtale sig selv som videnskabsfolk.
Den dag der kommer en konkurrende virksomhed, der kan overgå Apple på Produktkvalitet, Software, Holdbarhed, Design, Produktivitet og Stabilitet, matchende mit behov, skifter jeg med glæde.fresch (#28)
Og så er det produktkvalitet, software, holdbarhed, design, produktivitet og stabilitet med stort og alt muligt, aha.
Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES
21. maj 2011 09:30
Og så er det produktkvalitet, software, holdbarhed, design, produktivitet og stabilitet med stort og alt muligt, aha.Alrekr (#34)
Du failer i at bruge memen korrekt!
Den dag der kommer en konkurrende virksomhed, der kan overgå Apple på Produktkvalitet, Software, Holdbarhed, Design, Produktivitet og Stabilitet, matchende mit behov, skifter jeg med glæde.fresch (#28)
Nå ja, hvis man ikke ønsker det bedste, kan man jo altid vælge Apple.
You are in control of your breathing, your arms have weight, you are controlling your blinking, and you can feel your tongue in your mouth.
21. maj 2011 09:31
Du failer i at bruge memen korrekt!Daniel-Dane (#35)
Undskyld :(
Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES
21. maj 2011 09:33
Jeg syndes umiddelbart ikke at der er den store overraskelse i denne artikel. Hvis man vælger at se bort fra ordet religion, og så bare ser på den måde som folk forholder sig til det emne, som de går op i, og ikke kan vige bort fra, er det ikke en stor overreskelse, at det ender samme sted i hjernen alt sammen, om det så er gud, apple, windows, ford eller solsikker.
Tag nu #28
Jeg er heller ikke selv fanatiker på nogle områder.
Jeg køber blot de bedste produkter jeg kan få fat i.
Og det er tilfældigvis Apples produkter.fresch (#28)
Det er jo tydeligvis hans egen mening. Men ofte vil hans svar på en post være ret forudsigelig.
Hvis jeg nu skriver, at der findes mange produkter på markedet, som er lige så gode som apples, vil han sige kom et eksempel, og nok yderligere med en kommentar, det er jo nok fordi du ikke kan komme med et eksempel.
hvis jeg skrev, Jeg synes transformeren er bedre end en Ipad, vil han fortælle jeg tager fejl.
Det samme gælder hvis jeg siger W7 er bedre OSX vil han sige jeg tager fejl.
og efter en lang samtale vil han nok bare stemple mig som en apple hater, hvis jeg ikke giver ham ret.
Hvilket efter min mening tyder på, at han ikke giver plads til andres mening, og det efter min mening, ligner en religiøs tilhænger.
21. maj 2011 09:57
Det kan næppe overraske nogen.
Kender flere Apple fanatikere, og de er lige så umuligt at have en samtale med omkring teknik, som det er at have en samtale med religiøse folk omkring deres emne.
Men det bunder nok i, at de (som #37 så korrekt skriver), ikke har plads til at andre tror på/synes om noget andet end dem selv - da de har stirret sig blinde på, at det de mener er det eneste rigtige, og alle som tror andet, er nogle fjolser som er ude på at belære dem.
Disse mennesker har også en tendens til at blive selvoptaget og arrogante, hvilket ses meget godt i den samtale der linkes til i #4 - ungen tror jo han er bedre end andre, og han har jo netop den arrogante og flabede opførsel jeg hentyder til.
Ensporede lemminger er nok den mest passende beskrivelse af dem.
(Dermed ikke sagt, at der ikke findes folk som af en eller anden grund køber Apple produkter, uden at være fanatiske - der findes sikkert nogle stykker)
21. maj 2011 10:26
Apple fans er helt klart religiøse, men det er mere en slags "hey ballonskipper nu sejler vi derud af i den røde racer over regnbuen til lykkehjulet drejer" religion end en "bøj dit hovede og giv mig 10% af alt hvad du tjener" religion.
Den noget mindre sjove Microsoft religion vil jeg karakterisere som "hey kom faldera nu skal vi pløje en mark, det er et rigtigt DRIVERliv" haha fik i denFIK I FUCKING DEN?
for slet ikke at tale om lunnux.
#38: du er en debilcement røvsnaps.
jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel
21. maj 2011 10:27
eh surprise! - det vidste man da i forvejen ...
tag verden med et smil - det kommer man længst med :D
21. maj 2011 10:58
....
(Dermed ikke sagt, at der ikke findes folk som af en eller anden grund køber Apple produkter, uden at være fanatiske - der findes sikkert nogle stykker)GurliGebis (#38)
Hai!
Men ja, nogen gange kan man ikke andet end at ryste på hovedet. Jeg har oplevet at mange der når jeg hiver min macbook op tror jeg er apple fanatiker.
Hvis jeg skulle have købt en bærbar computer nu havde valget nok faldet på en sony vaio eller en HP envy. Grunden til jeg købte min macbook pro 15" var at det var en af de computere der havde discrete GPU løsninger, hvilket gør at man rent faktisk kan bruge den som en bærbar computer. Og så er det da også sjovt at lære et nyt styresystem at kende. Men med windows 7 og de nyere computere er gappet mellem den gode mobility fra apple og performance lukket. Så nu havde valget været en Windows 7 computer, dette pga. program kompabilitet, da en del af de programmer der benyttes på mit studie ikke understøtter mac osx.
Designingeniør!
21. maj 2011 11:08
Hvis folk tror du er fanatiker fordi du har et skide stykke plastic i din hånd, så er de sguda nogen blødfødte kraniedyr der skulle trampes ned i en mose, der efterfølgende blev lavet om til landbrugsjord, for efter en cirka 12-årig periode igen at blive lavet til mose pga. et regeringsskifte til en mindre landbrugsvenlig regering.
jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel
21. maj 2011 11:09
dette pga. program kompabilitet, da en del af de programmer der benyttes på mit studie ikke understøtter mac osx.Thalion (#41)
Så sandt! Pt bruger jeg en efterhånden 5 år gammel IBM lenovo, så jeg har været lidt ude og se efter en ny bærbar, men mine overvejelse er slet ikke faldet på en mac, da jeg ved at mange af de programmer vi bruger på studiet ikke er kompatibelt til mac(afaring fra de andre studerende med en mac, de har alle en sim af W7, for at kunne køre programmerne). Og så også økonomisk er mit valg ikke faldet på apple, da jeg synes deres bærbare har et lidt stort pricetag(det samme gælde desværre også HP envy og sony vaio)..
Og også lidt sandt at det er nemt at stemple folk som apple fanatiker, men sådan er det jo med alt.
21. maj 2011 11:21
Mange af mine samtaler med mine kammerater der har iPhone, ender desværre ofte som #4.
De basher HTC og tror at alle Android telefoner er HTC, har prøvet at forklare dem at HTC bare er et mærke som feks Samsung og LG, men uden held, det er som om de er blevet blinde af deres kærlighed til Apple. De komme med argumenter der overhovedet ikke har noget med samtalen at gøre, men det kan være yderst underholdende.
21. maj 2011 12:32
Og mange af de samtaler folk har herinde, ender desværre ofte med at folk bare sidder og giver hinanden ret. Ja, Apple er en kult! Ja de er godt nok en kult! Ja for fanden, og de opfører sig som en kult!!!!!!
wheeheee, stupid much?
jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel
21. maj 2011 12:46
Måske virker Apple fans ekstra fanatiske, fordi de er omgivet af Apple haters.
En typisk samtale med en Appe hater/windows fanboy:
Apple hater: Mac stinker! Man kan jo ikke engang højreklikke på en Mac!
Mig: jo, det kan man faktisk godt. Det har man kunnet siden slut 90'erne med Mac OS 9. Det gjorde jeg i hvert fald selv.
Apple hater: Naaaarj! DET PASSER IKKE! FAAAANBOOOOYYY!
Mig: *Suk*
Og det mest skræmmende er den der generalisering: Hvis man først een fanatisk idiotisk Apple fan, så må det jo betyde at alle, samtlige folk der ejer et Apple produkt er på samme måde. Hvem sagde fanatisme?
Men man må åbenbart ikke være begejstret for sit produkt, hvis det kommer fra Apple, eller påpege de forkerte ting som andre siger om Apple eller deres produkter, for så er man automatisk en fanatisk Apple fanboy. Hvem sagde jantelov?
21. maj 2011 12:50
#45 Der er vel en kult indenfor alt, eller så kommer det lige så stille. Se bare på alle de Android fans der efterhånden flyder rundt i alle de nyheder de kan finde om Apple her på Newz.dk, og som nærmest opfører sig som Jehovas Vidner bare for at få folk til at tro at der er en bedre gud og at de skal følge dem i stedet.
Folk har feks ikke lige så meget imod at give deres personfølsomme oplysninger ud til Google, som de har med andre firmaer, blot fordi de har et slogan som hedder: "Don't be evil". Det er skræmmende :)
De fleste folk har bare ikke fattet at nogle bare vil have alternativer og gerne vil betale lidt mere for det eller omvendt. Jeg bruger det jeg føler er bedst for mig at bruge, og hvis der kommer noget jeg synes passer mig bedre, så skifter jeg da gerne. Feks den anden dag så jeg den nye Samsung Galaxy S II, og det var da første gang at Android tiltalte mig. Næste telefon bliver ihvertfald sådan en.
roflmaobbq ^^. -' 010110
21. maj 2011 12:50
Videoen af personalet siger ingenting om Apples fans. Personalet er jo ansat til at hype.Daniel-Dane (#2)
Jeg synes den siger en del! Jeg har sgu aldrig set en butiksmedarbejder gå så meget amok over åbningen af en butik før, og jeg tror sgu der skal rimelig mange penge på bordet før du får en sony/levi's/nike/fona/aldi etc. etc. etc. medarbejder til at gøre sig selv til grin på den måde.
21. maj 2011 13:00
#47
Enig der er mange Android-fans derude men grunden til at folk er så vilde med Android tror jeg er fordi det er open-source.
Jeg syntes personligt ikke at Android i starten var langt bedre end iOS og jeg syntes også at WP7 er MEGET interessant. Men at Android er open-source gør det IMO større end de andre produkter fordi det er en mere solid fundering. Jeg er også overbevist om at hvis vi "resettede" PC-markedet idag så ville Linux vinde og jeg ville personligt foretrækker at det var et open-source styresystem som var dominerende. Men det er det ikke og derfor benytter jeg selv Windows.
Og open-source ER smart. Når jeg tænker på hvor mange af mine gadgets herhjemme som bliver styret at Linux så er det tydeligt at det er en positiv udvikling.
Jeg tror også at closed-source ryger ud en eller anden dag. Du kan se udviklingen med firmaer som Microsoft der åbner mere og mere op og støtter projekter som Mono. Det har set udviklingen selvom de selvfølgelig ikke opgiver guldægget endnu.
Jeg har aldrig set et ordentligt argument for hvorfor at open-source ikke er at foretrække. Ja open-source produkterne er nødvendigvis ikke bedre men det betyder ikke at modellen ikke er at foretrække. IMO bliver open-source især rigtig stærkt når et stort firma bakker det op og serverer det hele på et sølvfad som Google gør med Android, eller som Canonical gør med Ubuntu-
21. maj 2011 13:04
@1
Hvorfor tror du, at det vil ske for Android-brugere? Der er forskellige brands bag diverse Android-produkter. Sony Ericsson, HTC, Motorola osv. osv. Undersøgelsen omhandler et brand, nemlig Apple. Forstår ikke din sammenligning mellem Apple og så Android, som eksisterer i mange forskellige former. Jeg har personligt ikke oplevet folk, som bliver helt excentriske over at have købt et Android-produkt, som jeg har set folk blive over et Apple-produkt.
Men anyways, den her nyhed er kun føde til flame war :-)
Hej hej, det var bare det jeg ville sige...
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.