Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Skal du have den nye iPad?

  • 64%Nej, det skal jeg ikke
  • 19%Ja, helt sikkert
  • 17%Måske, jeg er ikke sikker

GMA: iPhone 4 vinder hovedpris

18. feb. 2011 07:45Verdens største mobilmesse er i de sidste par dage løbet af stabelen i Barcelona i Spanien. Som altid blev messen afsluttet med prisuddelingen "Globale Mobile Awards," hvor Apples iPhone vandt prisen for årets bedste mobile enhed.

iPhone 4 var oppe imod konkurrenter som HTC Desire og Samsung Galaxy S. Ifølge juryen var opløbet tæt, men Apple trak det længste strå på grund af en fantastisk skærm, et godt design, kvalitetsmaterialer og App Store-økosystemet.

Prisuddelingen var en del af "Mobile World Congress," der i år bliver afholdt for 16. gang. Prisen for året bedste spil vandt firmaet Rovio for "Angry Birds," der i øjeblikket er det bedste sælgende spil til iOS-enheder.

Apple er løbet med en stor del af opmærksomheden ved årets kongres, selvom firmaet ikke har været blandt deltagerne. Et af de største samtaleemner har været rygterne om en kommende "iPhone Nano," som for alvor tog til i løbet af denne uge.

Se alle vinderne fra årets prisuddeling på mobilkongressens internetside.

#1: caffery

18. feb. 2011 08:28

Jeg siger det igen, ligesom jeg sagde det dengang: Med den enorme antenne-signal-fejl som iPhone4 havde (og stadig har), så BØR den IMO ikke kunne vinde nogen priser og slå værdige konkurrenter som Desire og Galaxy S. Og specielt ikke for "bedste mobile enhed" når selve mobiliteten afhænger kraftigt af antennesignalet generelt - eller hvis der med "mobile" menes telefon-funktionaliteten.

Misforstå mig ikke. Iphone4 er et ganske udmærket produkt, men den vinder KUN prisen fordi det er et Apple produkt. Havde det været HTC eller Samsung der stod bag, ville de aldrig ha vundet en pris på det. Just my 2 cents.

#2: Hald

18. feb. 2011 09:01

Jeg har haft iPhone 4 siden den kom, og har kun én gang oplevet at jeg ikke kunne ringe op fordi jeg holde den forkert, men det var langt ude på landet hvor min 3Gs'er havde svært ved det.. så da jeg ikke holdte min håndflade over samlingen mellem de 2 antenner var der fint signal = bedre antenne end 3Gs'eren, og 3Gs'eren havde ofte signal hvor andre telefoner ikke havde.. Lad nu det "antenna-gate" ligge, jeg ser virkelig ikke problemet, og jeg oplever det ikke.

Jeg er Microsoft Certified Professional.. og derfor er jeg Apple fanboy!

#3: Nielson

18. feb. 2011 09:12

Fuldt fortjent :)

roflmaobbq ^^. -' 010110

#4: caffery

18. feb. 2011 09:34

#2, nu bruger jeg tilfældigvis en iphone 4 til daglig og jeg vil skyde på at jeg oplever antenna-gate problemet 3-4 gange om ugen. Så det er bestemt stadig aktuelt.

#5: nash

18. feb. 2011 10:51

#1 Verdens største mobilmesse er så uenig i denne "enorme antenne-signal-fejl".

#4 Lyder jo helt vildt. Jeg oplever det stort set aldrig. Tværtimod oplever jeg en del bedre signal styrke end 3GS'eren.

Du bor/arbejder måske i et dårligt 3G område? I så fald vil jeg anbefale at slå 3G fra, eller finde en anden udbyder.

#6: caffery

18. feb. 2011 11:18

#5, tja..jeg skrev jo også at efter min egen mening bør Iphone4 ikke vinde nogen mobilpriser overhovedet, når der forefindes sådan en stor fejl på telefonidelen. Verdens største mobilmesse lader sig nok (igen IMO) forblænde af alle ikke-mobiltelefon-relaterede features som Iphone 4 besidder. I det tilfælde kunne Iphone4 måske vinde prisen som årets håndholdte spille- og app gadget :)

Jeg bor i et område hvor 3G dækningen er udmærket. Havde absolut ingen problemer da jeg brugte HTC Hero med 3G her. (samme mobilselskab)

#7: domaz

18. feb. 2011 11:43

http://www.comon.dk/nyheder/professor-rystet-over-darlig-iphone-antenne-1.390679.html

Denne artikel kan måske kaste lidt klarhed over design-fejlen ved antennen på iPhone 4.
Der er ikke så meget at rafle om. Fejlen kan bevises, men giver sig dog først tydeligt til udtryk i dagligdagen når man kun sidder på GSM900 nettet.

#8: mrtb

18. feb. 2011 17:29

#caffery
Jeg har selv en Galaxy S, og det er da helt sikkert en lækker telefon - Men hvis jeg holder "forkert" på den, så falder signalstyrken, ligesom ved iPhonen, også en del - Så det er bestemt ikke kun iPhonen der har problemet, hvilket vel er en af grundene til at det kan være svært at vurdere hvor meget sådan en ting skal trække ned.

#9: Dirk Diggler

18. feb. 2011 17:49

Syntes det er fuldt fortjent og har aldrig oplevet udfald.

DD

#10: domaz

18. feb. 2011 18:11

#caffery
Jeg har selv en Galaxy S, og det er da helt sikkert en lækker telefon - Men hvis jeg holder "forkert" på den, så falder signalstyrken, ligesom ved iPhonen, også en del - Så det er bestemt ikke kun iPhonen der har problemet, hvilket vel er en af grundene til at det kan være svært at vurdere hvor meget sådan en ting skal trække ned.mrtb (#8)

Lige meget hvordan du vælger at holde din Galaxy S vil du aldrig komme til at kortslutte antennen. Det er det fejlen går ud på, på en iphone 4 - ganske simpelt en design fejl, som vi kan være 100% sikre på at de har lært noget af.

At en mobil falder i signal når man holder om den er ikke noget nyt. Det har været tilfældet lige siden der kom mobiltelefoner på markedet.

#11: -N-

18. feb. 2011 18:56

#5 Eller også er det bare en indikation af, at det er ca. ligeså interessant, hvem der vinder de priser, som oscar uddelingen.

#12: nash

18. feb. 2011 20:09

#11

Tja, men det er da lidt morsomt, at på en messe med tonsvis af Android og andre konkurrerende mærker, at Apples iPhone vinder prisen som bedste telefon, uden overhovedet at deltage.

Jeg var umiddelbart sikker på at de ville favorisere en af deres deltager, men her findes der åbenbart objektivitet ?!

#13: mrtb

18. feb. 2011 20:37

#10 Sandt, men faldet jeg oplever på min Galaxy er væsentligt større end det på min gamle Nokia n72 - Der ovenikøbet har et bedre signal når jeg ikke holder telefonen. Så selvom iPhonens store fald skyldes at man kortslutter antennen, så er resultatet stadig det samme - Nemlig at begge telefoner kan falde/falder drastisk i styrke når man holder "forkert" på dem...
Så for selve brugeren er det vel resultatet heraf der er interessant, og ikke årsagen.

Skal lige tilføjes at jeg stadig er super glad for min Galaxy S - Jeg prøver såmænd bare at se det fra deres side, og med en anden begrundelse end #1 giver - Som er at den eneste grund til at iPhonen vinder, er fordi den er lavet af Apple.

#14: aben

18. feb. 2011 21:59

Misforstå mig ikke. Iphone4 er et ganske udmærket produkt, men den vinder KUN prisen fordi det er et Apple produkt. Havde det været HTC eller Samsung der stod bag, ville de aldrig ha vundet en pris på det. Just my 2 cents.caffery (#1)

jeg forstår ikke helt harmen. Den vinder kun fordi det er et Apple produkt, underforstået at Apple produkter er brandgode, og at den kun vinder fordi den er et brandgodt Apple produkt. Well.. ja?

Det skal så lige siges at jeg har en 4'er, og aldrig har oplevet problemer med tabte kald.

Jeg har også en Desire HD .. den er også udmærket, og Android er også supergodt.

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#15: caffery

19. feb. 2011 08:38

#14, nææ det var ikke just det jeg mente. Det var en halvironisk kommentar til hvordan man kan slippe afsted med at lave en design-brøler af rang..og stadig vinde priser for det...og at det nok (et gæt) kun skyldes hype og designet. Er ganske enkelt uenig og forundret over at Iphone 4 vandt og stiller bare spørgsmål ved de kriterier eller metoder der bruges for at finde en mobil-prisvinder.

Så sent som igår aftes var der 4/5 bars på batteri-indikatoren da jeg startede opkaldet. Jeg sad samme sted i huset gennem hele samtalen og på et tidspunkt kommer jeg åbenbart helt ubevidst til at flytte hånden lidt....resultat: "hallo? hallooo?...duut duut duut". Et kig på Iphone4 displayet....0 bars. Det har INGEN af mine andre og tidligere telefoner været i nærheden af at kunne "præstere".

#16: Tyler Durden

19. feb. 2011 12:44

#14, nææ det var ikke just det jeg mente. Det var en halvironisk kommentar til hvordan man kan slippe afsted med at lave en design-brøler af rang..og stadig vinde priser for det...og at det nok (et gæt) kun skyldes hype og designet. Er ganske enkelt uenig og forundret over at Iphone 4 vandt og stiller bare spørgsmål ved de kriterier eller metoder der bruges for at finde en mobil-prisvinder.

Så sent som igår aftes var der 4/5 bars på batteri-indikatoren da jeg startede opkaldet. Jeg sad samme sted i huset gennem hele samtalen og på et tidspunkt kommer jeg åbenbart helt ubevidst til at flytte hånden lidt....resultat: "hallo? hallooo?...duut duut duut". Et kig på Iphone4 displayet....0 bars. Det har INGEN af mine andre og tidligere telefoner været i nærheden af at kunne "præstere".caffery (#15)

Lad nu være med at være fjollet! På en næsten, Android-only messe, formår iPhone at overbevise panelet om sine tydelige kvaliteter, og alligevel, og som altid, skal folk finde undskyldninger frem??? Hvad får dog folk til at tro, at diverse paneler og kritikere, er inkompetente, eller er i lommen på firmaer (Apple etc.)? Et flertal er nået frem til en beslutning, og det styres ikke af en hypnose, dikteret af Steve Jobs, eller et produkts succesfulde markedsandel. Nej, et produkt vinder sådanne priser, ved at udmærke sig specielt godt på visse punkter, og fordi de negative og positive sider, sammenlagt opvejer de konkurrerende produkter! Det er meget simpelt! Panelet har velsagtens vurderet, lige som jeg selv og mange andre, at antenneproplematikken, er vokset ud af proportioner, og ikke invalidere produktet mere end, at den er mere end funktionsdygtig, SAMT... Vigtigst af alt - at alle de andre plusser ved iPhone, åbenbart bare udgør et samlet bedre billede, end de andre kompetanter på messen. Det er ikke så kompliceret, og flertallets oplevelse og beslutninger, bære for det meste mest sandhed med sig.

Note: Personligt har jeg aldrig oplevet udfald, eller mistede opkald, på min iPhone 4. Om det skyldes min operatør, 3, og deres gode netværk, ved jeg ikke. Uanset hvor i landet, og uanset hvordan jeg holder min iPhone, har jeg ikke kunnet lukke signalstyrken helt fra. Well... Den kan falde, men ikke mere eller mindre en min foregående telefoner.

Måske du skal vælge ny operatør ;-)

#17: caffery

19. feb. 2011 15:11

Er udmærket med på at Iphone4 hører til blandt toppen af smartphones på trods af antennefejlen. Men netop denne famøse fejl gør I MINE ØJNE at den ikke bør vinde over Desire og Galaxy S. Der er selvfølgelig folk der ikke synes fejlen er graverende, men det må være dem der er heldige at bo og opholde sig steder hvor signalet er godt eller dem der tilsyneladende holder omkring mobilen på den "rigtige" måde.

Det synes jeg dog ikke gør min egen personlige mening useriøs eller fjollet. Men uanset om man oplever signalproblemer eller ej..så er det en fejl i designet (som de nævner blandt de ting der gjorde at Iphone lige nøjagtig sneg sig op på 1,pladsen - og det er bla. kriterier som dette der undrer mig).

Jeg har også 3 som mobilselskab og signalet ER generelt glimrende her hvor jeg bor (4/5 oftest).

#18: aben

19. feb. 2011 19:50

klart, din mening er jo lige så god som andres. jeg ville nok også blive pænt irriteret hvis jeg mistede opkald =)

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#19: plexdk

19. feb. 2011 21:21

Nu er jeg sikker på at alle telefoner er vurderet på flere forskellige områder - og som man kan se de udtaler:

Judges' comments:
Great screen, sharp design, fantastic materials, and phenomenal ecosystem for app developers. In a tight race, the iPhone 4 built on the success of its predecessors to set the pace for smart phones.

Så er det et tight race, så iphone 4 har måske har nogle andre punkter den har udmærket sig bedre i.

#20: caffery

20. feb. 2011 13:01

Så er det et tight race, så iphone 4 har måske har nogle andre punkter den har udmærket sig bedre i.plexdk (#19)

Helt sikkert. Ligesom Android mobilerne er bedre til andre ting. Jeg mener bare at opkald er en vigtig faktor og den er flawed pga. en design fejl - og det tæller bare i mine øjne RIGTIG meget når det kommer til at kåre en "mobil enhed" prisvinder :)

#21: Dirk Diggler

20. feb. 2011 19:05

#20

Her i landet er det åbentbart ikke kun iPhone 4 der er antenneproblemer med:

http://www.business.dk/tech-mobil/dyre-smartphones-er-daarligere-at-ringe-fra

DD

#22: caffery

23. feb. 2011 12:40

Helt ærligt, den artikel du linker til holder ikke vand IMO. Det er altsammen bare "anonyme" kilder, der påstår at øvrige smartphones er ligeså dårlige til at holde signalet. Ingen navne eller anden information der beviser/viser at det er tilfældet. Udelukkende postulater (fra Iphone brugere?) der umiddelbart i mine øjne prøver at nedtone kritikken af Iphone 4 antennedesignet.

Har en HTC Android smartphone i husstanden som INGEN signalproblemer har her på adressen, hvor Iphone 4 dropper opkald 3-4 gange om ugen. Det er et decideret faktum. Og så kan folk prøve nok så mange gange på at bortforklare og nedtone problemet. Det eksisterer.

#23: Dirk Diggler

23. feb. 2011 18:58

#22
Har 1 iPhone 3G og en 4 i husstanden som INGEN signalproblemer har her på adressen (og mange andre steder i verden)

- oog serven skifter...

;-)

DD

#24: caffery

24. feb. 2011 22:34

#23, ikke rigtigt :)

Fordi vi ved jo at ikke alle har antenneproblemet og en del har så. Det ændrer stadig ikke på det faktum at udvendigt antennedesign VAR en brøler og at problemet eksisterer en del steder - og det kan du ikke benægte, selv med din "ha..min virker da fint..ergo har iphone4 ingen antenneproblemer" bemærkning :)

#25: nash

24. feb. 2011 22:54

#24 Nu "glemmer" du vist at der er fordele ved et udvendigt antennedesign.

#26: caffery

25. feb. 2011 10:17

#25, det er der sikkert. Men også én ret så væsentlig ulempe :)

4/5 signalbars får jeg her med min Iphone4 hvilket er det samme på de Android mobiler der er i husstanden så det er ikke umiddelbart bedre signal man får her med Iphone4.

#27: nash

25. feb. 2011 16:59

#26 Du ved jo udemærket godt at man ikke kan sammenligne hvor mange signalbarer forskellige telefoner har, for at se hvem der har den bestemte forbindelse.

Men en af fordelene er nemlig netop bedre signalforbindelse, specielt i dårlige områder.

#28: Dirk Diggler

25. feb. 2011 17:14

#24

Æhm - glemte du ikke din egen "ha..min virker da fint.. bemærkning?

;-)

DD

#29: caffery

6. mar. 2011 12:57

#27,

dvs. du mener at 4/5 bars på en iPhone4 giver mere signal end 4/5 bars på en Android mobil?

Hvis det er tilfældet så er signaltabet jo endnu værre, da iPhone4 så pludselig (ved ubevidst placering af fingre) kan gå fra et GODT 4/5 signal til 0..og derefter droppe opkaldet - hvorimod et godt håndfast greb omkring Android-mobilens antenneområde her går fra et "normalt" 4/5 signal til 1-2 bars ud af 5. Det belyser da det famøse nye antennedesigns svaghed endnu mere.

#30: nash

6. mar. 2011 16:55

#29 Du kan ikke bruge signalbarerne som bevis for styrken af antennesignalet. Det er lige så forkert som at tror, at en CISC CPU med 100 Hz er hurtigere end en RISC CPU med 90.

Der er forskellige faktorer, heriblandt nettype, antal af antenner, og bliver beregnet og vist forskelligt.

#31: caffery

7. mar. 2011 12:28

#30 det er jeg godt klar over. Men faktum er nu stadig at iPhone4 dør her...hvor Androidmobilen stadig lever og kan fortsætte opkaldet. Og det vel at mærke med samme mobiludbyder i den samme situation. Men jeg kan da godt se at dette faktum ikke behager jer.

#32: nash

7. mar. 2011 15:53

#31 Hvis du oven i købet godt er klar over det, virker det jo lidt dumt at du bruger det i din argumentation.

Hvis du ønsker at vide mere om iPhone 4'erens antennedesign, kan jeg anbefale www.anandtech.com som har en grundig test med fordele og ulemperne omkring antennen.

Derudover har de også testet iPhone 4 på Verizon, som har fået en ekstra antenne (som Verizon kræver på alle deres mobiler).

#33: caffery

11. mar. 2011 16:39

#32 jeg er ret ligeglad med hvad grundige tests siger om iPhone4 antennen. Faktum er at den her i området er dårligere de øvrige mobiler. Som sagt tidligere, det ER en designfejl.

#34: nash

21. mar. 2011 10:11

#33 Det var blot til din orientering, da det ikke umiddelbart virkede som om du kendte til alle detaljerne ved iPhone 4'erens antenne.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger