Hvor tit bruger du FaceTime på din iPhone/iPod/iPad?
24. jan. 2012 08:23
Hej med jer.
Jeg har forgæves søgt efter folk med et problem i stil med det jeg bøvler med. Nu prøver jeg her...
Fra den ene dag til den anden, mistede min iMac kontakten til magic mouse. Det viste sig at bluetooth forbindelsen var blevet afbrudt. Jeg genstarter, da det burde genetablere bluetooth fobindelsen. Virker ikke. Jeg kobler en anden mus til, og prøver at gå ind i systemindstillinger -> bluetooth. Men den vil ikke åbne indstillingsvinduet. Det samme viser sig at være gældende for indstillingsvinduet til mus og tastatur. Og nu begynder det at blive lidt mærkeligt. Jeg kan ikke åbne mail, den melder bare fejl med det samme... Jeg kan ikke opdatere Minecraft, den melder også bare fejl... Men f.eks. Photoshop og safari virker perfekt.
Jeg har heldigvis time machine backups, så jeg prøver at ville geninstallere OS X10.6 og gendanne. Men lige så snart jeg starter installationen, kommer der en fejlmeddelse, der siger at jeg ikke kan installere OSX10.6 på denne maskine?
Nogen der har et par guldkorn til hvad der skal prøves nu?
“Lots of ways to help people. Sometimes heal patients; sometimes execute dangerous people. Either way helps.” Mordin Solus - ME2
24. jan. 2012 11:31
Fra installation disken prøv at kør Disk Utility og lav en repair på din systemdisk.
Cheerleader for videnskab.
24. jan. 2012 12:01
Prøvet. Kan ikke reparere disken. Siger den skal reformatteres og geninstalleres. Og nu vil den ikke starte op andet end hvis den gør det fra skiven.
“Lots of ways to help people. Sometimes heal patients; sometimes execute dangerous people. Either way helps.” Mordin Solus - ME2
24. jan. 2012 14:47
Du kan ikke installere på denne maskine, fordi?
Normalt hvis du booter en OS X install vil den give dig en forklaring.
Som f.eks. cpu ikke understøttet.. (dette var fordi installen var forkert, den var til min Air, men det var en pro jeg legede med)
Jeg kunne måske anbefale en lion? Det er næsten det nemmeste, for at komme til en frisk.. og det koster jo ikke alverden!
Jeg tester bare mit internet.
24. jan. 2012 17:40
Den er kommet op at køre... Den meldte en fejl når jeg prøvede at installere inde fra skrivebordet (måske logisk nok) men ingen forklaring på hvorfor.
Nu har jeg slettet disken, geninstalleret Snow leopard, og gendannet ud fra Time Machine sikkerhedskopi... Det virker perfekt igen.
Men hvorfor det skete og hvad der var galt aner jeg ikke... Tak for hjælpen.
27. jan. 2012 08:31
Uh! Geninstallation? Hvad gør jeg hvis jeg vil formatere min MBP en dag? Har jo lissom ikk' nogen startdisk :P
Er først ved at lære hvordan man troller og smider madding ud ... Teach me oh powerfull newz! - http://www.knowyournewz.dk -
27. jan. 2012 11:12
#6 der findes en "Recovery function" på den. Det fulgte med Lion (alt efter hvor ny din MPB er?)
Du skal holde en eller anden tast nede, for at starte op i det og jeg kan selvfølgelig ikke lige huske hvilken det er '-.-
27. jan. 2012 12:20
#6 der findes en "Recovery function" på den. Det fulgte med Lion (alt efter hvor ny din MPB er?)
Du skal holde en eller anden tast nede, for at starte op i det og jeg kan selvfølgelig ikke lige huske hvilken det er '-.-Hånter (#7)
Command-R
Cheerleader for videnskab.
27. jan. 2012 13:01
Du skal holde en eller anden tast nede, for at starte op i det og jeg kan selvfølgelig ikke lige huske hvilken det er '-.-Hånter (#7)
Dvs ...
Windows CD > Formater > Geninstaller = Command + R?
Min MBP er en lille uge gammel
Er først ved at lære hvordan man troller og smider madding ud ... Teach me oh powerfull newz! - http://www.knowyournewz.dk -
27. jan. 2012 13:05
Dvs ...
Thoroughbreed (#9)
Ja.
Det fungerer som de "gamle" restore-partitioner på IBM (hvis du da har arbejdet/kan huske dem?).
27. jan. 2012 13:39
Dvs ...
Thoroughbreed (#9)Ja.
Det fungerer som de "gamle" restore-partitioner på IBM (hvis du da har arbejdet/kan huske dem?).Hånter (#10)
Yup ... Undrede mig bare lige da jeg læste at det blev geninstalleret - havde lige et WTF-moment :)
Men tak for svaret
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.