Hvor tit bruger du FaceTime på din iPhone/iPod/iPad?
27. jan. 2012 08:30
Halløj ...
Jeg ved godt at jeg kan finde informationen på nettet - men det er altså bare mere hyggeligt herinde!.. Nå!
Som overskriften antyder, så er jeg ny til OSX, og derfor har jeg nogle spørgsmål. Hvordan håndterer OSX pakkede filer? Jeg ved den kan genkende og åbne *.zip, men hvad med de andre gængse formater? Er det klogt at installere WinRAR (fåes det i en MacRAR-udgave?)
Og er der en genvej der ligner CTRL+Bckspc? Jeg synes ikke lige jeg har fundet den - lidt trælst, da jeg ikke aner hvordan jeg sletter hele ord ... Uh! Apropos skrive! Findes der nogen lignende charmap til OSX? Jeg er lidt lost mht hvor tegn sidder - har fundet dem man kan skrive ved optn+1,2,3 osv
tl;dr
Mangler hjælp, er noob
Er først ved at lære hvordan man troller og smider madding ud ... Teach me oh powerfull newz! - http://www.knowyournewz.dk -
27. jan. 2012 17:49
Til pakkede filer så er The Unarchiver bomben, den tager alt hvad man kommer i nærheden af og virker på samme måde som den indbygget ZIP udpakker.
Og er der en genvej der ligner CTRL+Bckspc?Thoroughbreed (#1)
<CMD>+<Backspace>?? jeg er ikke helt sikker på hvad <CTRL>+<Backspace> gør.
Med <Option> er der også <Option>+<Shift> så 4 kan være € (<Shift>+4), £ (<Option>+<4>) og ¢ (<Option>+<Shift>+4).
Cheerleader for videnskab.
28. jan. 2012 00:06
CTRL + backspace sletter hele ord af gangen i Windows - bruger det ofte :)
Tak for shift-tippet! Har ikke gjort andet end lede efter tegn siden jeg fik computeren :p
Er først ved at lære hvordan man troller og smider madding ud ... Teach me oh powerfull newz! - http://www.knowyournewz.dk -
3. feb. 2012 15:48
Brugte også The Unarchiver+UnRarX indtil at jeg fandt Tiny Expander. The Unarchiver er ikke særlig god til Rar filer, fx dem med password. Indtil videre klarer Tiny Expander det fint.
16. feb. 2012 13:14
Du kan under system instilling, og under keyboard, slå til den skal vise et icon i toppen, som du kan klikke på. Den viser så dit keyboard. Så kan du holde de forskellige combos nede af ctrl, shift, alt og cmd, også se hvordan layoutet ændre sig. :)
f.eks. \ laver du med shift+alt+7 (shift=second function, alt=alternativ, så giver god mening.) :)
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.