Annonce

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

iPhone 6 størrelse?

• 28%Maksimalt 4,7"
  • 28%Som iPhone 5s
  • 17%Maksimalt 5,5"
  • 16%Maksimalt 5"
  • 12%Maksimalt 6"

Tilslutning af Mac til TV via HDMI

#1: himedimarn

4. nov. 2010 16:44

Hey alle elektronik-freaks derude!

Jeg har anskaffet mig et HDMI-kabel samt en DisplayPort til HDMI adapter, så jeg kunne slutte min Mac til mit Samsung TV.

Når jeg så slutter computeren til og får navigeret hen på HDMI på fjernsynet, så viser fjernsynet kun computerens baggrund på skærmen. Altså ingen ikoner eller noget andet. Hvis jeg fx. går på nettet sker der ikke noget med billedet, og det samme gælder hvis jeg åbner diverse programmer. Den eneste måde jeg indtil videre har kunne få noget frem på skærmen udover baggrundsbilledet, er hvis jeg går ind i skærmindstillinger. Der popper så en boks op med indstilling for "Samsung". Her kan jeg ændre opløsningen, men synes ikke umiddelbart jeg kan gøre andet, der skulle få det til at virke.

Er det nogle der har prøvet dette eller har nogle ideer til hvad jeg skal gøre?

På forhånd tak!

#2: DanaKaZ

4. nov. 2010 18:03

Det lyder bare som om at du har udvidet skrivebordet til den eskterne skærm.

Prøv at trække et vindue ud til højre på din mac og se om det så ikke dukker op på fjernsynet.

Hvis du gerne vil have at fjernsynet bare skal vise det samme som på Mac'en, skal du gå ind i skærm indstillinger og vælge Dublering af skærmbillede.

#3: himedimarn

4. nov. 2010 18:08

Perfekt! Virker nu!

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger