Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Skal du have iPhone 4S?

• 41%Skal ikke have en iPhone
  • 21%Ja
  • 15%Nej, venter på iPhone 5
  • 14%Nej, jeg holder mig til iPhone 4
  • 5%Nej, den er stadig ikke god nok
  • 5%Nej, beholder iPhone 3GS lidt endnu

Optisk drev afmonteret

#1: vulpus

4. sep. 2010 12:48

Hvis i aldrig bruger jeres optiske drev og er trætte af drevets lyd hver gang det søger efter et medie, så er løsningen her.

En guide til hvordan man tager det ud findes her:
http://www.ifixit.com/Browse/Mac_Laptops

Drevet kan udskiftes med en harddisk, op til 750GB ekstra diskplads. Det optiske drev kan stadig bruges via USB2 eller firewire.

Drevet og casen til det optiske drev kan købes her:
http://store.mcetech.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=STORHDOPTIBAY

Resultat: En mere lydløs og hurtigere mac hvis man vælger at køre RAID.

happy entries & even happier exits!

#2: izym

14. sep. 2010 19:14

Det behøver ikke være noget specielt drev, da både harddisk og drev kører på SATA. RAID har desuden intet med støj at gøre.

One does not simply walk into newz.dk

#3: vulpus

21. sep. 2010 20:04

Det behøver ikke være noget specielt drev, da både harddisk og drev kører på SATA.

Nej, det behøver ikke være noget specielt drev, men hos mcetech får man bare også en case med til det optiske drev, så man kan bruge det via USB eller firewire efter afmontering.

RAID har desuden intet med støj at gøre.

Nej, men man slipper for larmen fra det optiske drev. Det var det der var pointen.

#4: izym

22. sep. 2010 09:57

Nej, det behøver ikke være noget specielt drev, men hos mcetech får man bare også en case med til det optiske drev, så man kan bruge det via USB eller firewire efter afmontering.vulpus (#3)

Du betaler dog overpris for harddisken.

Nej, men man slipper for larmen fra det optiske drev. Det var det der var pointen.vulpus (#3)

Du skrever ellers, at man får en mere lydløs Mac ved at køre RAID.

Resultat: En mere lydløs og hurtigere mac hvis man vælger at køre RAID.vulpus (#1)

#5: vulpus

2. okt. 2010 20:26

Jeg kunne ha' skrevet 'og osse'... så skulle det vist være til at forstå, osse for de knap så skarpe knive i skuffen.

#6: Zombie Steve Jobs

6. okt. 2010 08:39

Altså, er vi enige om, at RAID kræver mindst to diske = to diske, der larmer?
Synes ikke mit RAID-larmer overdrevet meget, men den larmer i hvert fald ikke mindre, end da PC'en den kun havde to diske.

Så det er vel fraværet af optiskdrev, der gør den mere lydløs? Måske kommer den endda til at larme mere, fordi der er mere varme, der skal smides ud af computeren.

Sent from my Windows Phone (yep, I'm in Hell)

#7: vulpus

11. okt. 2010 13:28

Så det er vel fraværet af optiskdrev, der gør den mere lydløs?

Ja, og det var også det der var pointen fra start. Jeg kører ikke selv RAID på min MBP men gør det den stationære. Den øgede sikkerhed og hastighed kan vel få nogen til at overveje det.

#8: izym

12. okt. 2010 22:00

Ja, og det var også det der var pointen fra start. Jeg kører ikke selv RAID på min MBP men gør det den stationære. Den øgede sikkerhed og hastighed kan vel få nogen til at overveje det.vulpus (#7)

Ingen har sagt andet. Pointen var blot, at du beskriver det som, at RAID gør systemet mere lydløs.

#9: DanaKaZ

16. okt. 2010 11:58

Vil mene at der rimeligt klart står at man får en mere stille Mac. Og hvis man skulle vælge at kører raid også en hurtigere en.

Under alle omstændigheder synes jeg at det er en underlig måde at behandle en, der har brugt tid på at komme med gode råd.

#10: Norrah

16. okt. 2010 18:05

Hvis i vælger at afmontere jeres drev, så skulle man måske overveje om det var et fejlkøb!

Jeg tester bare mit internet.

#11: vulpus

23. okt. 2010 17:29

#10 Og hvad skulle man få ud af det?

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger