Annonce

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

iPhone 6 størrelse?

• 28%Maksimalt 4,7"
  • 28%Som iPhone 5s
  • 17%Maksimalt 5,5"
  • 16%Maksimalt 5"
  • 11%Maksimalt 6"
Diablo III - Fanget i Sanctuary

Denne artikel er skrevet på baggrund af 90-100 timers intensiv spilletid med klassen Monk, og afspejler sig derfor også derefter.

Kan Diablo III leve op til sine forgængere, eller blot genren i det hele taget? Railgun har taget et kig på, hvad det er, der gør Diablo-franchisen s...

Læs mere...

#51: filmz-loke76

31. maj 2012 09:15

Hej møgunge.. Jo ser du... Nu er mit ordforråd jo nok lidt mere end en 2 årigs ikke? skal vi prøve den igen... Nå ja... min besked til dig Loke var jo nu engang i citation... Så måske du skulle lukke røven før jeg lukker den på dig ikke... Kom nu over det og go to hell bassemansePMGekko (#40)

Jamen jeg ryster i mine virtuelle bukser. Puha hvor lyder du farlig.. Nej seriøst, tak for god underholdning, det er ikke alle der frivilligt ville udstille sin egen dumhed på den måde. Thumbs up.

#52: nordsmark

31. maj 2012 09:36

#48 & 50

Der er ikke tale om at Blizzard skal nerfe Inferno, men at de skal fixe det. Som det er nu er Inferno ikke en "udfordring" (som #49 kalder det) - det er et konstant gearcheck. Møder du en waller-horde-reflect damage-fast i en dungeon, så er du fandme færdig medmindre du har vildt gear (det er ikke den eneste kombination som er ude af kontrol heller). Her er ikke tale om en udfordring, det ville jo betyde at du kunne løse det på en eller anden måde ved at tænke sig om. Sådan fungerer det bare ikke - der er intet du kan gøre mod utroligt mange af de abilities eliter har, selv som enkelt abilities, når de så har en eller anden uheldig kombination (som egentlig er mere reglen end untagelsen), så er du bare done.

Personligt har jeg kun én gang været nødt til at fuldstændig skippe en elite pack på inferno, fordi der intet var at gøre. Andre gange har jeg kunne gøre det ved at burste minions ned, dø, og så fortsætte indtil alt var nede - men nogle packs kan bare ikke tages uden at dø. Der er altså ikke tale om at spillet er svært på grund af mechanics som så, men fordi at der nærmest er et konstant krav om dit gear - lidt ligesom i WoW (dog er det tit sådan at man faktisk kan forberede sig på mechanics i WoW, modsat D3).

Og det er meget muligt, at det på sin vis også fungerede sådan i D2, men det er altså også et 12 år gammelt spil - at bruge det som et benchmark til hvordan Blizzard skal implementere sværhedsgrad er ikke særlig klogt ville jeg mene. Gear skulle være noget til at hjælpe dig igennem det, men et KRAV synes jeg er dumt, det gør jo også at når du når et bestemt punkt er selv Inferno Diablo nem.

Jeg kan anbefale at se denne her video http://www.youtube.com/watch?v=u8CBbeSAjVo&lc - der er også en part 2 og 3 i description, hver del fokuserer på hvert sit område. Han rammer virkelig plet på mange områder i forhold til D3's problemer.

#53: Deleet

31. maj 2012 10:19

Naj, Diablo 3 er et ret dårligt spel ifht. Diablo 2. De er et middelmådigt-OK spel.

Cf. serien som starter mæd:
http://www.youtube.com/watch?v=u8CBbeSAjVo

ETA: Lol, hivemind ^^

#54: cordion

31. maj 2012 10:20

Desuden... hvad fuck er det for kommentarer/quotes de forskellige har i spillet... Diablos "I am legion"... Really?... Come on.oPolo (#9)

http://biblebrowser.com/mark/5-9.htm
det er taget direkte ud af biblen på engelsk

#55: nyx

31. maj 2012 10:57

http://biblebrowser.com/mark/5-9.htm
det er taget direkte ud af biblen på engelskcordion (#54)

Uanset om det er taget ud af biblen, er det stadig noget sludder... "I am legion" oversat til "jeg er mange"? Det giver ingen mening.

Men hvis du endelig vil citere biblen, så står der "we are legion", ikke "I am legion" ( http://bible.cc/mark/5-9.htm ). Det giver i det mindste en anelse mening (så meget mening biblen nu kan gi').

Uanset om det er med vilje, får det bare Diablo til at lyde dum, hvilket en dæmon / den ultimative ondskab, der kan lægge en fælde for guder og engle, formentlig ikke er... Derfor vil jeg give #9 ret - Really? Come on.....

#56: Fjolle

31. maj 2012 11:00

Det giver ingen mening.nyx (#55)

I Diablos tilfælde giver det vel netop mening?

http://www.fjolle.net

#57: XorpiZ

31. maj 2012 11:10

Det giver rigtig god mening.

'Legion' er en betegnelse for en "gruppe" af dæmoner i Biblen. Eftersom Diablo, når han siger det (og ja, nu spoiler jeg), har 'slugt' de andre Prime og Lesser Evils, så er han jo netop en "gruppe" dæmoner, hvorfor det giver fantastisk god mening.

#58: kblood

31. maj 2012 11:27

Ja, Diablo 3 er da uden tvivl med en del mangler. Det er samtidigt også mange problemer fra D2 som er blevet rettet op på. Jeg håber på at der kommer runewords eller noget i den stil med i expansion.

Ting jeg er irriteret over er:

Randomization som andre har nævnt. De er langt mere random de stats end de burde være. Det måtte gerne se ud som om at en wizard wand var lavet til en wizard. Fint nok at den får strength, men derudover failer det godt nok ofte.

4 sværhedsgrader? Det virker bare lidt ligegyldigt. Syntes man burde enten starte på Nightmare eller kunne vælge at starte der med en lvl 30 og nogle standard items der er account bound men kan sælges til vendor. Act 1 er jo bare rent fyld. Hell kan jo ikke måle sig med Hell i Diablo, så virker godt nok som ligegyldigt fyld for mig. Spillet gentager sig jo rigeligt i forvejen.

Gems på AH lyder det til at der er gjort noget ved. Desværre måske at de helt har fjernet dem derfra. Men det kunne jo aldrig betale sig selv at combine gems, og ofte heller ikke at remove dem fra en socket, for det er billigere at købe en ny gem. Så det skulle lige være for at få en ny gem i den item.

Server problemer. Lag i spillet, lag på AH, lag og fejl med belastet login server. Manglende queue når der er kø... føles godt nok som b-kvalitet ift. hvad Blizzard plejer at tilbyde.

Dumbed down items og stats er måske gået lidt for langt. Alle kan bruge alle stats, det er bare vigtigt at bruge sin egen stat for at få mere DPS. Det har da så også nogle fordele, specielt det at i D2 virkede det som en voldsomt stor fordel at melee kunne få så meget ud af at have et bedre våben, og en kaster oftest var afhængige +til alle skills eller specifikke skills, og det er lidt kedeligt at man kun kunne booste mana regen og liv ellers. Den del er nice nok i D3, kunne bare godt have været lidt mere adspredt. Det sker så sikkert også når man kommer til inferno.

Men der er da godt nok ellers mange forbedringer alleligevel. Jeg troede godt nok ikke at det ville blive så godt som det er blevet. Sikkert fordi at WoW havde forberedt mig ret godt på hvilken retning de går i.

#59: Lowice

31. maj 2012 11:49

Diablo 3 var da et ok spil men syntes stadig jeg sidder tilbage med en tom fornemmelse.

Har fortrudt at have købt det istedet for bare at prøve det af hos en ven.

Hverken grafik eller lyd delen var til at råbe hurra for da den var rimelig middel.

Godt være det kun er mig, men forventede en del mere end hvad jeg fik.

#60: Dark Cowboy

31. maj 2012 13:12

Hvorfor er det nærmere reglen end undtagelsen, at dem der ikke sidder og nyder spillet, pr. definition skal tude op og ned ad vægge og stolper på ethvert tænkeligt forum om hvor ringe spillet er, og forsøge at overbevise resten af verden om at de har ret og alle andre er n00bs ?

You don't like the game. We get it.
It's not what you expected (basicly a D2 remake). We get it.

Har du spillet åben beta eller starter edition og købt spillet alligevel selv om du ikke kan lide det, så er du idiot.

Har du købt et spil alene baseret på dine egne forventninger uden at følge bare en lille smule med, så er du også en idiot.

Stop nu vræleriet og lad resten nyde deres spil.
I er i stort mindretal, men hold kæft hvor I fylder godt op i stort set samtligt tænkelige fora.

#61: HerrMansen

31. maj 2012 13:24

#60: Du sidder og kritiserer at folk bruger deres stemme til at brokke sig over de ting de mener der er forkert med henblik på at de vil have dem ændret.

notsureiftrollorjustverystupid.jpeg

This is my opinion. There are many like it, but this one is mine... http://www.knowyournewz.dk

#62: Valkar

31. maj 2012 13:41

Jeg savner en lille smule customization. Jeg har fundet et godt solo build som jeg kan lide, og synes faktisk ikke de nye muligheder jeg får på de næste 10 levels ser så gode ud. Så jeg kan stige 10 levels uden nogen character progression. Det er ikke så fedt.

Men ellers er jeg ok tilfreds med spillet. Jeg er underholdt i hvert fald.

Men mit evige retoriske spørgsmål er dog om folk ville være lige så glade for det her spil hvis det ikke hed Diablo 3 og ikke var lavet af Blizzard. Hvad hvis det hed:

Hack'n'Slash III - udvikler: Hack'n'Slash Studios - Poland

Jeg tror ikke der havde været samme hype (heller ikke hvis man ser bort fra release hypen), og spillet var ikke forsvaret så ihærdigt. Men jeg er ikke skuffet. Jeg hygger mig fint med D3 indtil GW2 kommer.

#63: kblood

31. maj 2012 14:00

Ja, hvis det ikke var Blizzard, så forventer man jo bare cirka 30 timers underholdning og lidt historie, og så er det fint 400 kr. værd. Men når det er Blizzard og specielt et spil hvor det første kunne spilles i over 200 timer, og man stadigt havde lyst til at kunne spille det en hel weekend engang imellem, det må man sige er fedt.

Og den del syntes jeg nu også at de har fået skabt igen. Man er da ikke i tvivl om at man spiller Diablo. Skill systemet har fordele og ulemper, det havde det også i D2. I starten af spillet savner jeg da godt nok at an selv kan vælge hvad jeg starter med af skills, men late game er noget bedre end i D2 da man så har mange flere muligheder lategame end man har early game D3.

Overall, er jeg meget tilfreds med D3. Historien er fin, og jeg er meget imponerert over alle de detaljer de har med mange ekstra detaljer, og en masse som man også vidste fra Diablo 1 og 2, og så generel finpudsning og viderebygning af hele historien.

Men med den høje kvalitet de har, og stadigt med nogle gode klassiske genkendelige lyde fra D1 og D2 engang imellem, så er det bare ekstra tydeligt når der er noget som bare slet ikke passer ind med alt det andet.

#64: bamselinen

31. maj 2012 14:15

Kommer nok aldrig til at spille det, den genre er lidt død for mig og det jeg har set er godt nok skuffende, det er ganske ok grafik men spillet er bare ikke kommet videre.

Så jeg kan godt forstå at folk kan lide men det, hvis man kunne lide D1 og D2

#65: bamselinen

31. maj 2012 14:20

op nu vræleriet og lad resten nyde deres spil.
I er i stort mindretal, men hold kæft hvor I fylder godt op i stort set samtligt tænkelige fora.Dark Cowboy (#60)

Men er det ikke præcis det der sker på alle forums..?? og hvorfor spiller du ikke bare istedet for at whine over whiners..??

Men seriøst jeg synes personligt også at folk der kommer til forums for et spil og whiner over hvor dårligt det er og prøver at fortælle folk at det er et dårligt spil. Skulle fokusere mere på at bare spille det spil de synes om.

#66: nyx

31. maj 2012 15:31

Der er noget jeg ikke forstår ved D3...

Blizzard brugte årevis på at forfine og forædle D2 - rigtig kæle for spillet, udvide det, sørge for nye features efter ønske fra brugerne. Man har brugt mange mange år på at bringe D2 hen et sted hvor brugerne stadig var trofaste og befandt sig godt. Den sidste patch til D2 kom ganske kort tid inden D3 kom på gaden (taget i betragtning af D2 er 10+ år gammelt).

Så kom D3, og det nu lykkedes Blizzard at lave ALT om. Alle de erfaringer de har gjort sig ved D1 og specielt D2, er væk. Alt det arbejde de lagde i D2 - gone.

Er det bare mig, eller virker det lidt ærgerligt at bruge SÅ meget krudt på D2 (det spil der er grunden til at de fleste af os spiller D3), og så smider alt de har lært væk til efterfølgeren?

#67: DEEF

31. maj 2012 15:49

Jeg har aldrig spillet de to første spil. Har dog spillet omkring 100 timer D3. Det har sine fejl osv. men alt i alt, så er det jo en succes, hvis man ser på hvor meget tid vi bruger ingame. Det er dog især nederen at man med 200% MF stadig får level 50 items på Inferno Act1.

#68: PHP-Ekspert Thoroughbreed

31. maj 2012 15:49

Det giver rigtig god mening.

'Legion' er en betegnelse for en "gruppe" af dæmoner i Biblen. Eftersom Diablo, når han siger det (og ja, nu spoiler jeg), har 'slugt' de andre Prime og Lesser Evils, så er han jo netop en "gruppe" dæmoner, hvorfor det giver fantastisk god mening.XorpiZ (#57)

Sorry - ja jeg gav dig flamebait ... Og det er fordi at jeg ikke selv er kommet særlig langt i spillet fordi jeg ikke har haft tid til det ...

MEN(!)

Der er en grund til at Newz har et spoiler-tag!.. Brug det VENLIGST når du kommer med en spoiler :)

Se spoiler >>

Herp lé derp!

Doner til Kræftens Bekæmpels i forbindelse med JJ's for tidlige afsked: https://www.betternow.org/dk/jjnewzdk

#69: I.F.F.

31. maj 2012 16:00

60 euro down the drain..

spillet er simpelthen kedeligt, har spillet en hero til level 58 men kommer ikke til at spille det mere.

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?

#70: apkat

31. maj 2012 16:01

60 euro down the drain.I.F.F. (#69)

har spillet en hero til level 58 I.F.F. (#69)

does not compute

#71: I.F.F.

31. maj 2012 16:36

Havde jeg ikke brugt 60 euro på diablo 3 havde jeg maks brugt 1 time på det.

men eftersom jeg har postet 60 euro i det skulle det have nogle ekstra chancer.

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?

#72: ToFFo

31. maj 2012 18:06

Sikke mange rigtig gode indlæg. Er glad for at se der er andre der er enige med mig i at inferno er alt for svært.

Problemet med inferno er, synes jeg, at det kun er en håndfuld der faktisk kan klare det. Det er ikke alle classes der kan. Hele spillet er køb-dig-sej og det mærkes på inferno.

De der farmer for vildt på inferno, har enten været meget heldige med deres gear, eller også har de bare udnyttet de bugs der har været i spillet tidligere, som allerede er blevet nerfed.

Et andet problem er det loot der dropper på act 1 inferno. Det er værdiløst på act 2. Det man finder i act 1 kan hjælpe dig med at overleve act 1. Act 2 er så latterligt svær i forhold til act 1, at man bare får tæsk før loot når at fremkomme. Så man har ikke gear til at få bedre gear.

Man er jo tvunget til at blive ved med at farme for at få millioner af guld. Så kan man købe items af den lille gruppe mennesker der faktisk kan farme på Inferno højere oppe i akterne. Hvis fjenderne er lavet efter at man bør have tier 10 items, men der kun er dropped tier 7 items frem til det punkt, har man jo et problem.

Planen er vel at man skal tvinges til at bruge auction house. Og når RMAH så kommer op og køre, skal det bare malkes helt sygeligt meget... Tror Activision har en finger med i spillet mht. Blizzards muligheder for at tjene penge på os godtroende kvæg.

Kort sagt... Det man skal bruge for at overleve, er det der slår en ihjel.

Der findes ikke pingviner på nordpolen. Who gives a shit??

#73: kblood

31. maj 2012 20:52

Det som de gjorde i D2 med balancering af spillet, er netop også det som de komme til at gøre med D3. Men som der står i nyheden er det noget som kommer til at ske. De har taget meget erfaring med fra D2, men med så radikalt anderledes et spil og nye skills, items osv. Så er de jo rent faktisk tilbage til hvor de startede med D2.

Alting skal nu balanceres igen. Når D3 har været ude i 4-5 år og måske har fået en ekspansion som så også er balanceret, til den tid kan man først rigtigt begynde at sammenligne Diablo 3 og 2.

Men jeg må da godt nok sige at jeg ikke forventer at Diablo 3 kommer til at opnå Diablo 2s niveau. Men jeg vil så personligt helst heller ikke smide over 120 timer efter det spil, selvom der nu nok er en okay god risiko for det.

#74: Mr. Anderson

1. jun. 2012 18:18

Det eneste problem med Diablo 3 var at folks forventninger var for høje. Alt for mange forventede Diablo 2.5, hvilket var tydeligt allerede efter klagerne over farve paletten. Men gaming verden er en helt anden i dag, end den var for 12 år siden. Og Diablo 3 passer perfekt ind i en verden, hvor et spil som MW3 kan sælge over $1 billion kopier. Diablo 3, som så mange andre spil i dag, er jo ikke andet end penge maskiner. Det er også derfor at det er så nemt; fordi at svære spil skræmmer nogle folk væk. Og det handler om at holde på så mange spillere som muligt, så de også bruger penge på Auction House. Der går nok heller ikke mere end 6-8 måneder før der kommer en expansion pakke, eller to, til Diablo 3.

#75: kblood

2. jun. 2012 10:31

Det med farvepaletten var jo allerede et problem i 2eren. Spillet var lavet til at være mørkt og dystert. De har heldigvis også fået rettet godt op på det med de lyse farver, og det var mest i Cathedral.

Enig... en film koster 200-300 kr og så er det gerne blueray og alting. Der er højest 3 timers film. I nogle få tilfælde måske 4. Sådan en film er det ikke nemt at få over 30 timers underholdning ud af. Hvis man gør, så må man jo vurdere det som en virkelig god film ihvertfald.

Hvis man spiller diablo i over 35 timer, og stadigt ikke syntes det er sjovt så må man jo lyve over for sig selv et eller andet sted.

Spillet er da uden tvivl fantastisk lavet. Okay historie, fantastiske cutscenes og den mulighed som Diablo 2 havde med at bruge evigheder på en character og stadig kunne forbedre den.

Det har da sine fejl, men som jeg har skrevet tidligere er det jo fordi man har en fornemmelse af hvordan et Blizzard spil kan blive perfekt på endnu flere måder. De fejl det har er jo ingenting sammenlignet med så mange andre spil.

Men tror nu også at Torchlight er det værd, og så måske endda bare fordi der er mulighed for LAN og man ikke SKAL være online.

#76: HighFlyer15

3. jun. 2012 20:49

De har gjort hvad de gjorde med Starcraft 2.
De tør ikke lave noget nyskabende, fordi folk elsker den IP, så åndssvagt meget.
Jeg var hyped indtil jeg prøvede betaen, som kun bød på D2 i ny engine, ligesom SC2 kun bød på SC1 med en ny engine.

Over 10 år undervejs og det her er hvad man får smidt efter sig?
No thanks og så lokker de med at "jamen nu kommer REAL MONEY auction house snart!"
Tro på at jeg skal smide nogen som helst penge i det her hul af et spil.

Det er kort for one reason and one reason only!
Så folk kan komme tilbage til WoW og spille det med monthly fees, hvor Diablo 3 ingen har.

Næh, så hellere frem til Grim Dawn(i alpha nu, men de LYTTER til hvad folk vil have og implementere de bedste idéer)

#77: kblood

3. jun. 2012 23:22

Noget nyskabende? Der er jo allerede en del brok over at det ikke minder nok om Diablo 2. Jeg vil mene at når man ser en efterfølger, så er det begrænset hvad man kan håbe på af nyskabning. Og så er det Blizzard du snakker om, nyskabning har jo aldrig været deres mål. Lost Vikings er vidst sådan cirka det eneste de har lavet som var en smule nyskabende. Og dengang hed de ikke engang Blizzard så jeg ved ikke om det overhovedet tæller.

Blizzard tager koncepter som fungere, og laver dem så godt som de kan. Hvilket jeg må sige de har gjort ret godt. Hvis du så har følt deres spil har været nyskabende, så er det jo ikke fordi de har opfundet en ny type spil, men fordi de har fået det til at fungere en hel del bedre end spil tidligere har gjort af samme type tidligere, og så på alle områder.

Men ja, selvfølgelig vil de have folk tilbage i WoW. Det var da også derfor man solgte Diablo 3 så man kunne få 12 måneders WoW oven i hatten, for at undgå at deres fans vælger at tage en pause fra WoW i nogle måneder for at spille D3 og så måske ikke engang vælger at vende tilbage til WoW.

Jeg synes nu ikke at Blizzard er de samme som de var for 10 år siden, og så klart helst at de stadigt lavede single player / LAN. Men det er nu stadigt gode og underholdende spil de laver. Starcraft 2 kan jeg ikke helt se hvordan man ikke kan kalde det en success.

#78: Saxov

4. jun. 2012 10:18

Jeg vil mene at når man ser en efterfølger, så er det begrænset hvad man kan håbe på af nyskabning.kblood (#77)

Ahh.. Dune 1 og Dune 2.. :)

#79: kblood

4. jun. 2012 12:23

Ahh.. Dune 1 og Dune 2.. :)Saxov (#78)

Det var jo Westwood :) Men ja, specielt Dune 2 var helt klart nyskabende. Og så var Blizzard hurtigt ude med Warcraft 1, hvor de allerede havde stemmer med på enhederne, og en intro med stemmer i. Warcraft 1 var så det første spil hvor man kunne vælge flere enheder af gangen. Det var så kun 4 enheder af gangen, men i Dune 2 skulle man give dem alle kommandoer enkeltvis.

Men det var godt nok underholdende alligevel.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger