Skal du have den nye iPad?
10. feb. 2010 08:00Siden lanceringen af iPad den 27. januar er bølgerne gået højt på internet-foraene, omkring hvad folk mener, er en række helt kritiske mangler i enheden, og at disse dermed vil medføre en nedsat købelyst hos kunderne.
Om dette kommer til at holde stik, vil kun tiden vise, men ifølge en analytiker fra Credit Suisse skulle Apple allerede være klar til at sænke priserne yderligere, hvis markedets modtagelse af iPad bliver mere kølig end forventet.
Hvor stor en evt. prisnedsættelse bliver, er der endnu ingen, der tør gisne om, men flere spekulerer i, at Apple har en ganske fornuftig profitmargin på iPad og dermed har mulighed for at sætte priserne et godt stykke ned.
Apple gjorde det samme med iPhonen, da den oprindeligt udkom, hvor prisen blev sat ned med $200 kun to måneder efter lanceringen.
10. feb. 2010 08:13
Nu må vi se om der overhovedet går 2 måneder før priserne bliver sat ned. Hvem gider købe en iPad fra launch hvis der allerede nu går spekulationer om en prisnedsættelse. Og så har vi den sædvanlige ballade.
10. feb. 2010 08:45
Så venter de vel bare 2 måneder, og så sætter de prisen 100 DKK ned, og siger så "Jamen nu SKAL i jo købe den, prisen ER jo sat ned!"
Personligt har det produkt så mange mangler at ikke engang en halvering i prisen ville være nok til at jeg købte en.
Men glæder mig til at se HP's når den kommer på markedet.
"I wanna watch the scary monkey show!" Gir - Invader Zim
10. feb. 2010 08:49
ja vil nu hellere også se hvad 2. gen iPad har at byde på
Starting over, is so Pc!
10. feb. 2010 08:53
Helt enig. Spekulationerne lyder logiske nok med al den kritik iPad har fået.
Folk og medierne har helt sikkert også forventet mere - bare se på alle de "apple tablet" design-mockups der har floreret op til launchen. Sidst så jeg et konceptfoto i det nyeste Gear-blad - og de fleste inkl. dette har alle illustreret et alm. OSX styresystem i en tablet med en noget tyndere ramme.
10. feb. 2010 09:20
Jeg tvivler på de sænker prisen. 499$ er allerede ekstremt billigt for en tablet af den kaliber.
10. feb. 2010 09:32
#6 men med alt det den mangler kan det bedre betale sig at købe en anden tablet til langt under det de vil have for den..
Forstår ikke dem der har planer om at købe den, der er jo bare en forvokset ipod:S
"So they sent a helpless child to kill me. Well I'm not going out without a fight!" - Bender /furturama Fra mycrysis.com...
10. feb. 2010 09:43
#7 og hvor finder du en anden tablet til langt under den pris. Der her et operetivsystem, der er designet fra bunden til en trykfølsom skærm? Jeg er nysgerrig
10. feb. 2010 10:05
designet fra bunden til en trykfølsom skærm? Jeg er nysgerrigjblidd (#8)
Ja, til iPhone. Andre kører f.eks. Win 7 og Android.
If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.
10. feb. 2010 10:16
Efter at have haft mac i tre år er jeg ved at brække mig HVER gang jeg sætter mig foran en windows-computer, hvordan kan nogen glæde sig til en windows 7 tablet? Jeg begriber det ikke, funktionaliteten i windows er DYBT ELENDIG!
Jeg undrer mig dog over hvem, der egentlig gider have en wifi model og ikke en med 3G... tror først de rigtig sælger nogle når 3G-modellen bliver lanceret, jeg mener hvem gider betale latterligt høje beløb til dsb for en dårlig internetforbindelse i toget mellem kbh og århus når man kan få 3G for et par hundrede mere end wifi-modellen?
Apple should control everything...
10. feb. 2010 10:25
#8: nu er det jo ikke operativsystemet og touchscreen man køber noget for. Den er btw ikke trykfølsom i den forstand jeg forstår det; den kan kun registrere kontakt, ikke tryk - men jeg er miljøskadet.
#10: problemet er for mig: hvem gider betale for 2 x 3G dataplan? Den her kan ikke erstatte din iPhone, for den kan ikke ringe eller sms'e - så du skal altså både ha' en telefon OG en iPad. Den kan heller ikke erstatte din computer, så nu skal du altså både ha en spand, en fon og en iPad. (jeg har macspand + iphone nu)
Hvis du altså skal ha' en iPad. Formålet med at ha en virker uklart.
#0: jow det.. sføli vil de overveje at sænke prisen på et tidspunkt. Det gør de jo løbende, efterhånden som produktionsomkostninger blir mindre så de kan bevare deres (gode) profitmargin. Eller af andre grunde.
jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel
10. feb. 2010 10:53
Hvis du altså skal ha' en iPad. Formålet med at ha en virker uklart.aben (#11)
Ja. Hvis den ikke havde været afhængig af en stationær PC, så havde den været et udemærket alternativ til en netbook. Flere af dem, jeg kender, der har netbooks, har ikke andet. Derfor mener jeg ikke at den er et rigtigt alternativ.
If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.
10. feb. 2010 10:56
#10 det kommer jo rimelig meget an på hvad du bruger din PC til...jeg bruger min til udvikling, se film og serier og til tider spil. Men nu bruger jeg konsekvent windows 2000 look'et, jeg vil have funktionalitet fremfor pæn overflade (men sådan er jeg jo bare).
Hvorfor betale for 3G når (hvertfald i de fleste større EU byer) der er gratis wifi her og der og alle vegne (Århus? VÅGN NU OP FFS OG ÅBEN JERES ROUTERE!).
Jeg vil sgu gerne have en iPad....men indtil den får ca. dobbelt op på specs (ikke mindst opløsning!) så vil jeg ikke give mere end 1500 kr. for den
FRI SOFTWARE! FRI LARS BARFOED! FRI PÆDAGOERNE! OG HOLD SÅ KÆÆÆÆÆÆFT! Jeg sidder faktisk og...
10. feb. 2010 10:58
VÅGN NU OP FFS OG ÅBEN JERES ROUTERE!Whoever (#13)
Og lade alle hackere og andre kriminelle voldbruge dem. Kom nu!
If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.
10. feb. 2010 11:02
Venter til 2. gen og har ikke brug for 3G. Vil primært bruge den til at surfe, se film og læse bøger. Har wifi både på arbejdet og i hjemmet, så kan godt undvære 3G når jeg en sjælden gang kører i bus eller tog. Der må jeg se eller læse noget af det jeg allerede har hentet.. Gider i hvert fald ikke betale ekstra for det.
10. feb. 2010 11:04
Ja. Hvis den ikke havde været afhængig af en stationær PC, så havde den været et udemærket alternativ til en netbook. Flere af dem, jeg kender, der har netbooks, har ikke andet. Derfor mener jeg ikke at den er et rigtigt alternativ.gnarfsan (#12)
enig!
mange modargumenterer så at de fleste ikke har brug for at ha' adgang til file handling, USB porte osv osv.. at mange bare har brug for e-mail, browser, Word / Pages og så måske lidt chat + mediaplayer - men jeg synes lidt det falder til jorden i det sekund man skal printe en print-selv billet til toget - eller jeg får en USB pen fra min søster med ønskeseddel til jul - eller jeg vil lægge fotos ind på den. Så kan du sføli købe det ekstra kamerakit så du får mulighed for det.. men er det fedt? hvorfor ikke bare ha' en usb-port i den som udgangspunkt? eller et SD-kort slot, selvom USB er at foretrække.
- og uanset er der jo så ikke noget med at printe dine billeder på fotopapir, hvilket de lidt ældre i min famiile godt kan li' at gøre.
men..
hvis rygterne om at Apple arbejder på en 'rigtig' tablet mac har noget på sig, så tror jeg det ku blive en storsællert. Og jeg synes helt sikkert iPad har potentiale, og også noget lækkert over sig, men den har bare ikke fået etableret den her "3. kategori" som Jobs snakkede om. Måske fordi afstanden mellem (smart)phone og computer ikke er særlig stor længere. Jeg mener.. iPad'en er jo stort set en iPhone der er lige så dyr, ikke kan lige så meget, og som ikke længere er til at ha' i lommen.
jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel
10. feb. 2010 11:10
Men altså nu er Apple jo gode til at finde på behov man ikke vidste man havde. :)
Selvom jeg ikke vidste jeg havde brug for en iPad, kunne jeg da godt finde på at købe en af de små modeller, bare til når man nu sidder og surfer på internettet foran fjernsynet, eller på en stol i haven med en øl i hånden. :D
Man skal passe på man ikke kommer til a
10. feb. 2010 11:11
også her, men det er jo ren fjas :)
jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel
10. feb. 2010 11:13
hvorfor ikke bare ha' en usb-port i den som udgangspunkt?aben (#16)
Jeg tror at det dels skyldes omkostningerne ved at udvikle yderligere hardware, drivere, etc., og salg af MobileMe-servicen.
If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.
10. feb. 2010 11:18
Bare fordi den ikke har en USB port betyder det jo ikke at man ikke kan sætte den til sin PC's usb? Den har vel samme stik som en ipod og iphone - så man kan da sagtens overføre billeder, printe etc.
10. feb. 2010 11:21
Bare fordi den ikke har en USB port betyder det jo ikke at man ikke kan sætte den til sin PC's usb? Den har vel samme stik som en ipod og iphone - så man kan da sagtens overføre billeder, printe etc.Frawan (#20)
Det er jo netop det, der er pointen. Du skal også bruge en PC, og du kan kun overføre med iTunes (Altså maks 5 PC'ere). Det er derfor upraktisk for en person, der vil købe den istedet for en netbook, for så er vekommende nødt til at købe den, og en PC.
En studerende vil f.eks. ikke kunne nøjes med en iPad. Eller det ville ihvertfald være upraktisk.
If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.
10. feb. 2010 11:21
#19: Det tror jeg du har ret i. Jeg tror en anden del af af puslespillet er at Apple har en interesse i at holde platformen relativt kontrolleret / lukket hvad angår content der kommer ind og ud. Sikkerhed ku også være en faktor der (Apple TV og masser af andre enheder med USB porte kan hackes). Endnu en faktor ku ganske enkelt være simplicitet.. det er nemmere for brugerne ikke at skulle håndtere filer osv. Det er også mere begrænsende :)
#20: Du kan overføre ting til din computer.. og SÅ kan du printe. Pointen i det vi snakkede om var jo netop at iPad ikke kan erstatte en computer / fungere 100% selvstændigt. Eller dvs., det kan den, men så er det på iPad'ens præmisser - dvs. ingen print, filoverførsler osv.
(edit: what #21 said)
jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel
10. feb. 2010 11:32
Den billigeste kunne være spændende for mig, men kun i forbindelse med udvikling af spil. Ellers har jeg egentlig ikke noget behov som ikke allerede bliver dækket af min laptop eller min netbook.
...og den billigeste er faktisk ikke så dyr, så det er fristende at smide pengene efter den, men det passer mig ikke specielt godt at betale for noget der har så mange mangler som den har - specielt også når jeg ved at produktet bliver opdateret om et års tid...for selvfølgelig gør den det. Ikke at jeg tror de fixer alle problemerne...men nogle af dem skal de jo nok tage fat i.
...what to do.? *suk* :)
10. feb. 2010 12:50
#22:
Du kan overføre ting til din computer.. og SÅ kan du printe. Pointen i det vi snakkede om var jo netop at iPad ikke kan erstatte en computer / fungere 100% selvstændigt.
Det forlyder at der er API'er til kald i SDK'et til iPad'en til wireless printing, sikkert gennem en airport eller en anden mac/windows PC, men om det vil blive brugt får vi at se.
Personligt ser jeg helst at den kan fungere som selvstændig enhed med Mobile Me og/eller Time Machine som backup enheder. Så kan man undvære at have en computer stående.
10. feb. 2010 12:59
Det kan være det er teh future, og jeg siger helt sikkert ikke at det er teknikken der står i vejen for det.
Det er bare sjældent, folk gider opgradere en hel masse ting (eller i dit eksempel måske et par ting) for at kunne de samme ting de kunne før de købte ny computer / pad. (Eller f.eks. udskifte deres printer til en der understøtter wifi) ISÆR når vi snakker om folk der ikke bruger computere særlig meget og kun har brug for en til e-mail, web, slægtsforskning osv. (grunden til jeg nævner den type er, at folk tit fremhæver iPad som perfekt for de lidt ældre, mindre computer-skilled). Hvis ikke iPad gør vores liv lettere / federe / enklere / whatever, hvad er så pointen?
Og det er da også lidt et problem at du skal have en masse devices stående tændt / på standby for at kunne gøre ganske simple ting ... nu vi gerne skulle spare på strømmen. Det må man så selv afgøre om man synes er relevant eller ej.
jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel
10. feb. 2010 13:24
Alle spørgsmål er jo allerede blevet forklaret over tusinde gange før...
10. feb. 2010 15:12
Ihvertfald alle de "spørgsmål" som nu igen bliver stillet til iPaden, dens eksistensgrundlag osv.
10. feb. 2010 18:19
#26 & 28:
Måske, måske ikke..
Faktum er, at iPad'en stadig diskuteres heftigt - betyder det så ikke automatisk at der er et grundlag for det, og alle spørgsmål IKKE er blevet diskuteret?
It´s all about Style!
10. feb. 2010 19:12
#29
Ikke når det er de samme spørgsmål der bliver stillet gang på gang, endda af de samme personer. Det virker bare en anelse dumt når det hele lige er blevet forklaret før... :)
Fint hvis man har noget nyt at sige omkring iPaden, men det virker det ikke til at folk har.
10. feb. 2010 19:14
Er spørgsmålet ikke snarer hvorfor du skal lege tankepoliti og bestemme hvad folk må og ikke må diskutere KAPTAJN ÅRSOM? ;)
jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel
10. feb. 2010 20:59
Efter at have haft mac i tre år er jeg ved at brække mig HVER gang jeg sætter mig foran en windows-computer, hvordan kan nogen glæde sig til en windows 7 tablet? Jeg begriber det ikke, funktionaliteten i windows er DYBT ELENDIG!
Jeg undrer mig dog over hvem, der egentlig gider have en wifi model og ikke en med 3G... tror først de rigtig sælger nogle når 3G-modellen bliver lanceret, jeg mener hvem gider betale latterligt høje beløb til dsb for en dårlig internetforbindelse i toget mellem kbh og århus når man kan få 3G for et par hundrede mere end wifi-modellen?benjamin.engrob@gmail.com (#10)
http://www.readwriteweb.com/archives/watch_out_wifi_here_comes_mifi.php :) Også har du ET 3G abonnement til alle dine mobile enheder. Smaaart. Og den kan plugges til noget strøm i toget.
10. feb. 2010 23:09
Den er da sød nok, men hvis den ikke kan multitaske begriber jeg ikke hvad jeg skal bruge den til. Lad mig uddybe:
Med et device i tablet formfactoren forventer jeg at kunne smide mig i sofaen og se fjernsyn vel vidende at Internettet kan få fat i mig, og på en fjern andenplads, at jeg kan få fat i Internettet.
Jeg vil have at vide hvis jeg får en ny mail, hvis folk skriver til mig via diverse IM services eller sociale netværkstjenester, hvis der er nye elementer i mine rss feeds, hvis mine downloads bliver færdige, osv.
Jeg vil kunne have en fuldblodsbrowser kørende samtidigt, som både er i stand til at streame video embedded i .flv filer (som de fleste er) og kan køre et LogMeIn-plugin så jeg kan fjernstyre min stationære pc uanset hvor jeg er.
Det hele vil selvfølgelig langt fra skulle bruges interaktivt af mig samtidigt i praksis. Men hvis ikke det kan være startet samtidigt er man offline på alle andre måder end én af gangen.
Nogle vil nu foreslå hostede push services. De er ikke løsningen. Brugere vil have lyst til at afvikle uforudsigeligt mange forskellige slags programmer, og det er urealistisk at forvente klient stubbe vil blive udviklet til en væsentlig del af dem. Desuden ville jeg ikke bryde mig om at have f.eks. en IM klient hostet ude i byen og der ville være en ekstra omkostning som skulle dækkes på en eller anden måde, i sidste ende brugeren.
Det kan måske lyde af farligt store krav til en computer, men det er faktisk ganske trivielt: En platform man selv kan installere programmer på og et styresystem der understøtter multitasking. Det kunne man allerede tilbage i 1984 med QDOS, men der er flere ting der tyder på vi er ved at vende tilbage til den tid.
Civilsamfund og oplysningsværdier.
11. feb. 2010 08:37
Efter at have haft mac i tre år er jeg ved at brække mig HVER gang jeg sætter mig foran en windows-computer, hvordan kan nogen glæde sig til en windows 7 tablet? Jeg begriber det ikke, funktionaliteten i windows er DYBT ELENDIG!
Jeg undrer mig dog over hvem, der egentlig gider have en wifi model og ikke en med 3G... tror først de rigtig sælger nogle når 3G-modellen bliver lanceret, jeg mener hvem gider betale latterligt høje beløb til dsb for en dårlig internetforbindelse i toget mellem kbh og århus når man kan få 3G for et par hundrede mere end wifi-modellen?benjamin.engrob@gmail.com (#10)
Efter flere år foran venners mac og folks iphone er jeg ved at brække mig ud over alle!! JEG SKIDER UD OVER DET HELE!!!!!!!
Og når jeg ikke kan skide mere over apple så begynder jeg at spytte på dem istedet!!!! AAAAAARRGGHH
Hvad fanden er det for en uintelligent kommentar at komme med din abe?
"Jeg begriber det ikke, funktionaliteten i windows er DYBT ELENDIG!"
Øhmm what?!? windows er et langt mere åbent system end OS X (på både godt og ondt) og funktionaliteten er jo netop større på windows platformen end på OS X???
www.360firmware.dk - opdatering af firmware fra 200,-
11. feb. 2010 11:13
Øhmm what?!? windows er et langt mere åbent system end OS X (på både godt og ondt) og funktionaliteten er jo netop større på windows platformen end på OS X???SHAREONLINE (#34)
Tydeligvis sagt af en der ikke kender ret meget til OS X og kun udtaler sig fra det han har hørt og læst sig til. Hvordan er det lige præcist mere åbent og hvordan har det "større funktionalitet"?
OS X er i bund og grund et UNIX system, som du kan gøre med hvad du har lyst til. Microsoft laver et system der er lukket om sig selv og kun taler sig med sig selv.
11. feb. 2010 11:21
Kernen i OSX er sku da mindst lige så lukket som MS windows kernen?
Funktionaliteten er da væsentligt større i et windows miljø, da kompatibilitet er langt langt større?
Ergo finder du en million flere appz til windows end du gør til OSX. Og dette gør da i mit hovedet at funktionaliteten stiger?!?
www.360firmware.dk - opdatering af firmware fra 200,-
11. feb. 2010 11:25
Funktionaliteten er da væsentligt større i et windows miljø, da kompatibilitet er langt langt større?SHAREONLINE (#36)
Jeg er enig med dig i at OSX føles mere konsol agtigt i GUI'en, men udbuddet af applikationer og drivere ændrer ikke ved kvaliteten i OS'et som sådan. OS X har de drivere, det skal bruge for at udføre det, det er designet til.
Jeg vil ikke udtale mig om hvilket OS, jeg synes er bedst, uden en sammenhæng, det skal bruges i.
If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.
11. feb. 2010 11:40
Jeg er enig med dig i at OSX føles mere konsol agtigt i GUI'en, men udbuddet af applikationer og drivere ændrer ikke ved kvaliteten i OS'et som sådan. OS X har de drivere, det skal bruge for at udføre det, det er designet til.
Jeg vil ikke udtale mig om hvilket OS, jeg synes er bedst, uden en sammenhæng, det skal bruges i.gnarfsan (#37)
Det har du jo ret i må jeg indrømme.. Men hvis vi taler kun OS og ikke appz ved siden af, hvilke funktionaliteter har OSX som windows ikke har så?
www.360firmware.dk - opdatering af firmware fra 200,-
11. feb. 2010 11:49
jeg vil godt udtale mig om hvilket OS der er bedst, uden at vide hvilken sammenhæng det skal bruges i.
Men jeg synes Windows 7 er ganske habilt - faktisk en fornøjelse at bruge.
jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel
11. feb. 2010 11:57
Kernen i OSX er sku da mindst lige så lukket som MS windows kernen?SHAREONLINE (#36)
Kernen i OS X er open source.
Ergo finder du en million flere appz til windows end du gør til OSX. Og dette gør da i mit hovedet at funktionaliteten stiger?!?SHAREONLINE (#36)
At du kan gøre en ting på mange måder, gør ikke at du kan gøre flere ting.
Men hvis vi taler kun OS og ikke appz ved siden af, hvilke funktionaliteter har OSX som windows ikke har så?SHAREONLINE (#38)
Nu var det dig der påstod at Windows havde funktionalitet som OS X ikke havde.
11. feb. 2010 12:19
Funktionaliteten er da væsentligt større i et windows miljø, da kompatibilitet er langt langt større?
Ergo finder du en million flere appz til windows end du gør til OSX. Og dette gør da i mit hovedet at funktionaliteten stiger?!?SHAREONLINE (#36)
Så det er mængden af Apps der gør forskellen? Og hvad er det så du kan på en Windows maskine, som du ikke kan på en Mac?
Ja ok, jeg kan komme i tanke om 2 væsentlige programmer man ikke kan få til Mac: Autocad og 3D Max, men her findes der heldigvis ret gode alternativer.
Hvis man nu kun kigger på selve OS'et, så vil jeg sige:
Nu ved jeg ikke hvad folk mener helt præcist når de snakker om "lukkethed", men:
Mac'er kan forbinde til Apple, Windows og Unix servere out-of-the-box. Windows kan forbinde til, ja, windows servere. Mac OS X 10.6 har desuden fuld Exchange understøttelse indbygget.
Mac'er kan læse Mac og Windows formaterede diske out-of-the-box. Windows kan læse Windows formaterede diske.
Apple vælger standard formater til lyd og video (MPEG standarder) til deres OS. Microsoft laver deres eget lyd og video format.
Osv. Osv.
Hvad er det der er lukket?
11. feb. 2010 12:21
Men hvis vi taler kun OS og ikke appz ved siden af, hvilke funktionaliteter har OSX som windows ikke har så?SHAREONLINE (#38)
Pas
Hov vent.. det har (større) drop shadows på vinduerne og alle mulige andre steder!
If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.
11. feb. 2010 12:38
Det har du jo ret i må jeg indrømme.. Men hvis vi taler kun OS og ikke appz ved siden af, hvilke funktionaliteter har OSX som windows ikke har så?SHAREONLINE (#38)
Se min forrige post! :-)
11. feb. 2010 15:19
Windows er godt. OS X er godt. Linux er godt, Ubuntu er godt. Personen der bruger styresystemet kan enten være god, mindre god, eller dum. Det er personen der i sidste ende afgører om et styresystem er bedre end et andet.
iPad skal købes hvis man kan bruge funktionaliteten. Jeg købte fx min iPhone fordi jeg kunne bruge den. Jeg elskede kalenderen, mail programmet og den nemme adgang til programmerne. Jeg kunne godt lide at man kunne gå på Google Maps. Jeg købte min iPhone velvidende om at den ikke havde multitasking. Og jeg har ikke haft brug for det endnu. Skal jeg have det, så bruger jeg min bærbar.
iPad'en, køber jeg når den kommer. Igen. Jeg skal ikke bruge multitasking. Skal jeg have multitasking på et sådant håndholdt device, så venter jeg til der kommer noget andet som kan det, men det skal jeg ikke. Jeg ved udmærket godt hvad jeg skal bruge iPad'en til. Fotoramme, remote, mail, browsing, billeder, boglæser, kontaktbog og udvikling (Er igang med et større projekt hvor jeg er blevet forelsket i den relative store skærm og touchgrænsefladen). Jeg kan finde mange ting at bruge iPad'en til, fordi jeg som person kan se hvad jeg ville få af merværdi hvis jeg køber den, og er dette ikke hele pointen.
Jeg har ikke været bruger på MacNation i særlig lang tid, men jeg synes allerede jeg er ved at være godt træt af disse brugere skal tude mine ørere af med at de ikke kan lide (eller bare elsker) et givent produkt. Jeg synes jeg har læst mange kommentarer som er subjektive og ikke særlig objektive, hvilket leder til en diskussion som hurtigt bliver til mudderkast.
Jeg ved ikke om denne tråd er ved at munde ud i det? Jeg vælger at tro at det bare er mig.
11. feb. 2010 15:33
Jeg synes jeg har læst mange kommentarer som er subjektive og ikke særlig objektive, hvilket leder til en diskussion som hurtigt bliver til mudderkast.mslot (#44)
Objektivt set. tilbyder den ikke noget nyt, så du er nødt til at se subjektivt på den, hvis du skal lede efter en grund til at købe den. Det samme gjaldt iPhonen, som havde ringere specs end min N95, men som i brugeroplevelse var bedre. Men andre har haft en ringe oplevelse af iPhonen.
If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.
11. feb. 2010 23:17
Objektivt set. tilbyder den ikke noget nyt, så du er nødt til at se subjektivt på den, hvis du skal lede efter en grund til at købe den. Det samme gjaldt iPhonen, som havde ringere specs end min N95, men som i brugeroplevelse var bedre. Men andre har haft en ringe oplevelse af iPhonen.gnarfsan (#45)
Selvfølgelig er der nogen der har haft end ringe oplevelse med iPhonen - men jeg vil næsten garantere dig at procentdelen er LANGT mindre end med Nokias telefoner.
Mht. iPadden, så tilbyder den ikke ret meget nyt - endnu. Men der er jo et godt potentiale for en hel masse nyskabelse i appstoren. Den der store, dejlige touch screen, den indbyder til en masse fede apps og spil.
jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel
12. feb. 2010 01:02
men jeg vil næsten garantere dig at procentdelen er LANGT mindre end med Nokias telefoner.aben (#46)
Jeg synes at mine Nokia telefoner generelt har været af en bedre kvalitet, men oplevelsen har været væsentligt mere kedelig. N95 var dog lidt af et roulette spil, med hensyn til firmware opdateringer. Aldrig har jeg oplevet et produkt, der svingede så meget i kunnen.
If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.