Annonce

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

iPhone 6 størrelse?

  • 33%Som iPhone 5s
  • 24%Maksimalt 4,7"
  • 18%Maksimalt 5"
  • 14%Maksimalt 5,5"
  • 11%Maksimalt 6"
Apple arbejder på controller til iOS-enheder
Billede: Apple Inc.

Apple arbejder på controller til iOS-enheder

4. apr. 2012 17:00Med lanceringen af den nye iPad lagde Apple for første gang nogensinde stor vægt på det faktum, at deres nye tablet var et godt sted for gaming, hvor der også ville være en række større eksklusive titler.

Det lader nu til, at Apple ikke blot vil nøjes med eksklusive titler, der appellerer til deres touchscreen-format, men nu også tager skridtet videre og muligvis går ind på hardcore-markedet sammen med Microsoft, Sony, Nintendo og pc-folket.

Apple skulle efter sigende nemlig være i gang med at arbejde på en rigtig controller, der skal kunne fungere med alle de forskellige iOS-enheder.

Mere vides der endnu ikke om projektet, der dog skulle være i så tidlig en udvikling, at det ikke er sikkert, det nogensinde bliver til noget.

#1: PorreKaj

4. apr. 2012 17:46

Konsoller idag kan knap og nap køre spil i 720P - I får mig ikke bildt ind at store spil bliver aktuelle på iPad 3 skærmen :D

#2: Rockstar

4. apr. 2012 17:59

I kan ikke bilde mig ind at iPaden vil være skyld i tabt salg på konsol markedet...

Mixologist, gamer og gadget nørd ^^

#3: Nielson

4. apr. 2012 18:01

#1 Jamen kære Porre, du er vel klar over at man kan tilslutte iDevices til et fjernsyn, right? :P

I kan ikke bilde mig ind at iPaden vil være skyld i tabt salg på konsol markedet...Rockstar (#2)

Hvem bilder dig det ind?

roflmaobbq ^^. -' 010110

#4: Rockstar

4. apr. 2012 18:11

#1 Jamen kære Porre, du er vel klar over at man kan tilslutte iDevices til et fjernsyn, right? :P

Hvem bilder dig det ind?Nielson (#3)

En tidligere nyhed hvori der stod "iPad skal tages seriøs som konsol"
altså som i seriøs konkurrent... Den mangler stadig lagerplads til at kunne have hvad jeg vil klassificere som hardcore spil...
medmindre man har 64GB udgaven og bruger det hele på få spil :)

Om ikke andet er det da interessant at de laver en controller... Er der controller support i spillene på steam hvis man har en Mac og er en mac kompatibel med en xbox 360 eller andre controllere i forvejen?

Mixologist, gamer og gadget nørd ^^

#5: Nielson

4. apr. 2012 18:30

En tidligere nyhed hvori der stod "iPad skal tages seriøs som konsol"
altså som i seriøs konkurrent... Den mangler stadig lagerplads til at kunne have hvad jeg vil klassificere som hardcore spil...
medmindre man har 64GB udgaven og bruger det hele på få spil :)Rockstar (#4)

Ah ja, det har vi to vist også diskuteret :) Men det ville ikke undre mig hvis de kunne snige sig stærkt ind på konsol markedet.

Er der controller support i spillene på steam hvis man har en Mac og er en mac kompatibel med en xbox 360 eller andre controllere i forvejen?Rockstar (#4)

Jeg ved at du kan tilslutte en PS3 controller uden problemer både med kabel og over bluetooth, ved dog ikke med Xbox controller, men det er fordi jeg er for doven til at Google det ;) Og ja, der er controller support på Steam til Mac :)

roflmaobbq ^^. -' 010110

#6: Brugernavn

4. apr. 2012 18:33

Konsoller idag kan knap og nap køre spil i 720P - I får mig ikke bildt ind at store spil bliver aktuelle på iPad 3 skærmen :DPorreKaj (#1)

Den har HDMI ud, så man kan jo selv vælge. De spil, der er til iPad 2 kører fint og flydende på en 1024*768 skærm.

Bless this Thy hand grenade that with it Thou mayest blow Thine enemies to tiny bits, in Thy mercy.

#7: Nesdunk

4. apr. 2012 18:54

#1 Når den nye iPad har en skærm der er bedre en 720pog endda 1080p, hvorfor skulle den så kun knap og nap kunne trække det? Der er da spil på Appstore der er udviklet til iPad"3" til den native opløsning, så er det vel bare et spørgsmål om den skalerer ned til 1080p...

Det eneste problem er velsagtens at have plads til spillene, men kan jo være der kommer en controller+storage/dock pakke med en eller anden form for dock med harddisk i... og så med AppleTV indbygget og mulighed for at optage fra tv... *droooool*

#8: spacefractal

4. apr. 2012 22:25

der findes skam kontrollere til iOS, men ingen af dem fra Apple. Der findes iCade og iControlPad, og der er flere flere spil som kan bruge dem.

Så det ville være fedt hvis de lavet en official en af slagtens, og naturligvis gerne iCade compatible.

iøvrigt så er iCade faktisk ikke andet end en bluetooth tastatur, dog sender den en karakter, når man både trykker ned og anden en igen, når man giver slip (årsag er iOS kun registrere en nedtrykket tast, og det er det).

#9: Da9L

5. apr. 2012 00:36

LOL Apple på konsol markedet.. Som om konsollerne ikke begrænser nok i forvejen..

#10: Guyver

5. apr. 2012 09:28

er der nogen der ved hvilken opløsning Infity II køre i??? Eller for den sags skyld, hvilken opløsning køre Dead Space til iOS i??

Spørgsmålet er ikke hvilken opløsning skærmen på iPad3 har og viser iOS i, spørgmålet er om hvordan det ser ud hvis billedet skal skaleres til et 1080p tv. Ja iPad3 har en større opløsning, men det betyder jo bare at den skal bruge regnekraft på at skalere ned.

Det er muligt at iPad3 kan give konsolerne konkurence på casual spillene, men på de mere hardcore spil, der tror jeg stadig ikke den kan følge med. Men det vil tiden jo vise.

#11: DanaKaZ

5. apr. 2012 10:51

Ja iPad3 har en større opløsning, men det betyder jo bare at den skal bruge regnekraft på at skalere ned.Guyver (#10)

Ville være fjollet at skalere det ned, nemmere blot at rendere det i den lavere opløsning fra starten af.

#12: Guyver

5. apr. 2012 11:17

så skal der jo laves 2 versioner af spillene. Da opløsningen på ipad 3 er det højere end den er på tv, kommer det nok til at påvirke oplevelsen hvis man spiller spillet på ipaden, frem for på tv'et.

#13: DanaKaZ

5. apr. 2012 11:56

#12 Nej, det skal der ikke. Allerede nu kan man lave universal apps, der kan opererer ved forskellige opløsninger. Noget PC-spil jo har gjort i mange år nu, uden at der skal laves flere versioner.

#14: spacefractal

5. apr. 2012 20:46

der sker nu alligevel at nogen spil er i SD og i HD versionen separeret. årsag er ikke at de gerne vil lave universal app, men simpelt fordi det fylder en del mere og nogen gange naturligvis at tjene flere penge.

Der er dog ingen problemer at lave universal app, der undersøtter alle enheder, også selvom de ældre ikke understøtter nyere end iOS 3.x.

#15: DanaKaZ

5. apr. 2012 22:49

#14 Tror primært at det er for at tjene flere penge. Jeg baserer dette på at det ikke er udviklerne der distribuere programmet, altså kan de være ligeglade med størrelsen og jeg tror ikke at brugerne bekymre sig alt for meget om det er 100 eller 200 mb de skal hente. Og så vidt jeg ved er der intet i vejen for at programmet sletter det content det ikke skal bruge, første gang det bliver kørt.

#16: KickAssFairy

8. apr. 2012 15:26

It's gonna be hard to watch them struggle.
Jeg ved godt at mange af news subscribere er fra 90'erne, men de har faktisk forsøgt det her stunt før (og fejlet). Dengang hed den pippin og det var meningen at den skulle udkonkurrere de etablerede navne såsom Atari og Nintendo.... Don't believe me? Google it :-P

Jeg har hørt der er folk i redmont der kan lide Bing 0.0

#17: kblood

9. apr. 2012 16:36

*kæler for sin Transformer Prime*

Jeg har en tablet hvor der allerede er kontrollere til. Jeg kan koble PS3 controller til, forbindelse med Wiimotes over Bluetooth, eller tilkoble USB Joysticks til den og spille en del forskellige spil på den måde. Og så er der jo emulatorer der gør det muligt at spille Playstation 1 spil og stort set alle de gamle Nintendo og Sega konsoller og deres spil.

Der er endda et en USB app der gør det muligt at kunne styre touch input på disse spil, med fysiske taster eller en controller. Det kræver så godt nok at enheden er rootet, men så er selv touch only spil også en mulighed at styre med en controller.

#18: Nielson

10. apr. 2012 12:04

It's gonna be hard to watch them struggle.
Jeg ved godt at mange af news subscribere er fra 90'erne, men de har faktisk forsøgt det her stunt før (og fejlet). Dengang hed den pippin og det var meningen at den skulle udkonkurrere de etablerede navne såsom Atari og Nintendo.... Don't believe me? Google it :-PKickAssFairy (#16)

Struggle? Nu har de jo kæmpe success med deres iPad, så tror ikke de har nogle bekymringer der ;)

roflmaobbq ^^. -' 010110

#19: kblood

11. apr. 2012 08:13

iPad tager jo allerede markeds andele fra PS3, XBox og andre konsoller. Det gør den fordi fordi den bliver brugt som hobby / underholdnings teknologi. Selvom den måske ikke af alle bruges primært til gaming, så bliver en iPad eller andre tablets stadig prioriteret over en konsol, og så kan den jo til dels også erstatte konsoller. Konsoller er da uden tvivl bedre til gaming, men det vil jo kunne ændre sig med tiden.

Det kommer bare an på hvor meget spil udviklere ligger i at lave spil til iPad og tablets.

#20: Ishayu

17. apr. 2012 18:42

Måske er Apple blevet inspireret af Project Fiona fra Razer, som vil kunne spille PC spil med controllere der sidder fast på siden af devicet. Taget i betragtning hvor god GPU'en er i en iPad 2 kunne dette sagtens være en mulighed.

Jeg håber på det. Kunne være mega fedt.

#21: VladimirAlykov

27. apr. 2012 21:41

Måske er Apple blevet inspireret af Project Fiona fra Razer, som vil kunne spille PC spil med controllere der sidder fast på siden af devicet. Taget i betragtning hvor god GPU'en er i en iPad 2 kunne dette sagtens være en mulighed.

Jeg håber på det. Kunne være mega fedt.Ishayu (#20)

Nonsens! Apple lader sig ikke inspirere, de inspirerer andre. :P

Men ja det kunne faktisk være fedt nok. Har flere gange overvejet at købe en af de 3. parts controllere der findes til iDevices, men jeg tør vædde på at den kommer til at have et eller to unikke selling-points hvis den kommer fra æblefabriken selv, så krydser lige fingre og venter

#22: Scorpion

3. maj 2012 11:28

Hvorfor er det lige at spiludviklerne eller Apple ikke bare tager sig sammen og laver en controller-app til iPhonen så den kan fungere som controller til iPaden? Så vidt jeg ved er der kun ét spil som udnytter det, og det virker upåklageligt (det vil selvfølgelig kræve at 'gameren' har både iPhone og iPad). Spil som Modern Combat og Real Racing kunne godt bruge en controller, hvor iPhonen sagtens vil kunne fungere. Begge spil understøtte i forvejen AirPlay så de kan spilles på en fladskærm.
Vil lige udpege at jeg gamer mere på min iPad end på min PS3. Synes sagtens man kan tage iPaden seriøst som konsol. Hvor den halter styrke mæssigt gør den op med hurtig anvendelse og det at den er mobil.

#23: DanaKaZ

3. maj 2012 11:31

#22
Værsgo:
http://getjoypad.com/

#24: kblood

5. maj 2012 12:24

#22
Værsgo:
http://getjoypad.com/DanaKaZ (#23)

Nice :) Android telefoner har vidst også mulighed for dette, men har det med at kræve root og sådan.

Jeg vil mene at der burde laves apps som fokusere på også at have mulighed for at kunne styre andre enheder. Altså remote desktop, bare til en anden tablet eller telefon. Måske endda fra Android til iOS eller Windows Phone eller omvendt.

Med de direct wireless muligheder der efterhånden er, så burde det kunne lade sig gøre. Men tror også at man gerne vil undgå det, da det kan erstatte en del accessories på flere måder.

#25: Scorpion

7. maj 2012 00:40

#22
Værsgo:
http://getjoypad.com/DanaKaZ (#23)

Fedt, dog er mængden af spil det virker til mangelfuld, og ikke ligefrem de mest spændende spil. :p

Jeg vil mene at der burde laves apps som fokusere på også at have mulighed for at kunne styre andre enheder. Altså remote desktop, bare til en anden tablet eller telefon. Måske endda fra Android til iOS eller Windows Phone eller omvendt.kblood (#24)

Synes der er ret mange af disse apps, i hvert fald mellem PC/Mac og iPhone/iPad/iPod. :)

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger