Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Skal du have den nye iPad?

  • 64%Nej, det skal jeg ikke
  • 19%Ja, helt sikkert
  • 17%Måske, jeg er ikke sikker

3 tager hul på iPhone 4-feberen

8. jun. 2010 14:30I går aftes kunne Steve Jobs præsentere den længe ventede efterfølger til deres populære iPhone 3Gs, iPhone 4. Lanceringsdatoen bliver i Danmark en endnu uspecificeret dag i juli, men det holder ikke teleselskabet 3 tilbage, for at tage forskud på glæderne.

På en ny side er det nu muligt at skrive sig op til en iPhone 4, hvor man kan vælge imellem en 16 GB eller 32 GB udgave i enten sort eller hvid.

3 gør opmærksom på at de endnu ikke kender hverken nøjagtig lanceringsdato eller pris på nogle af modellerne, men at der samtidigt ikke er tale om et bindende køb.

Man kan både forudbestille som privat eller erhverv, som privat kan man maksimalt forudbestille 3 telefoner. 3 oplyser derudover, at alle vil blive samlet i én kø, uanset hvor man skriver sig op.

Yderligere oplysninger kan læses her.

#1: Darkmind

8. jun. 2010 15:02

Første gang jeg har skrevet mig op til et mac køb:P skulle alligevel snart til at have ny telefon, så kan lige så godt blive den her.. Også det eneste mac produkt jeg nogensinde gider købe..

"So they sent a helpless child to kill me. Well I'm not going out without a fight!" - Bender /furturama Fra mycrysis.com...

#2: CC

8. jun. 2010 15:07

Første gang jeg har skrevet mig op til et mac køb:P skulle alligevel snart til at have ny telefon, så kan lige så godt blive den her.. Også det eneste mac produkt jeg nogensinde gider købe..Darkmind (#1)

Det er et Apple produkt, ikke Mac. Mac er en computer, og jo sådan en burde du også eje ;D

#3: Dvan

8. jun. 2010 15:23

Mmmm troede ellers ideen med MacNation var at bringe nyheder som denne! Så dem der ikke gider at høre om Steve´s nyeste magiske "vidunder" stadig kan nyde newz.dk!

#4: LordMike

8. jun. 2010 15:28

Ja. Har foreslået at pille den af Newz.
Det er ok, at iPhone 4's lancering kommer på Newz.. Men ikke ok at 3's mening om iPhone 4 salget kommer på Newz. ... -.-

An expert is a person who has made all mistakes in a very narrow profession - Niels Bohr

#5: T_A

8. jun. 2010 15:41

Wifi er vist ikke så robust i forhold til en 3G...

Apple fail

#6: newz-birddog

8. jun. 2010 15:42

Man kan både forudbestille som privat eller erhverv, som privat kan man maksimalt forudbestille 3 telefoner. 3 oplyser derudover, at alle vil blive samlet i én kø, uanset hvor man skriver sig op.

Var det ikke det de sagde ang. 3gS, men som slet ikke var tilfældet?

#7: eliassorensen

8. jun. 2010 15:48

Wifi er vist ikke så robust i forhold til en 3G...

Apple failT_A (#5)

Der var næsten 600 på det trådløse net inde i salen.

Senere under præsentationen da de havde fået ordnet netværket på routeren kørte det super :)

Og 1 stk. iPhone 4 32GB reserveret her. :)

#8: lennyboy

8. jun. 2010 15:50

Wifi er vist ikke så robust i forhold til en 3G...

Apple failT_A (#5)

Hvad har det med telefonen at gøre at det trådløse netværk ikke virkede?

CoDGaming.dk

#9: Magten

8. jun. 2010 15:52

Der var næsten 600 på det trådløse net inde i salen.

Senere under præsentationen da de havde fået ordnet netværket på routeren kørte det super :)

Og 1 stk. iPhone 4 32GB reserveret her. :)eliassorensen (#7)

Man kan stadig undre sig over at 3g'eren loader siden uden problemer, men 4'eren ikke kan, når de begge to er på samme wifi.. :)

Og har de ikke været på samme wifi, så er Apple jo bare fail :D

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#10: Adoweniih

8. jun. 2010 16:02

Det var også på tide :) Bliver godt at få skiftet sin gamle 3G'er ud. Fik reserveret min 32gb sort ved 10-tiden i morges, så det er bare super :)

#11: T_A

8. jun. 2010 16:18

Man kan stadig undre sig over at 3g'eren loader siden uden problemer, men 4'eren ikke kan.. :)#9: Magten

Nemlig det regnede jeg med de andre fangede ud man skrev det.

Syntes min 3G har svært nok ved at lave god wifi forbindelse i støj-fyldt miljø, så hvis de har "sparet" endnu mere i 4G så syntes jeg det er et problem.

Jeg har ikke noget imod telefon er 5mm højere hvis dette så sikre en god wifi forbindelse.

#12: MarsAttack

8. jun. 2010 16:24

Det var også på tide :) Bliver godt at få skiftet sin gamle 3G'er ud. Fik reserveret min 32gb sort ved 10-tiden i morges, så det er bare super :)Adoweniih (#10)

Nemlig det regnede jeg med de andre fangede ud man skrev det.

Syntes min 3G har svært nok ved at lave god wifi forbindelse i støj-fyldt miljø, så hvis de har "sparet" endnu mere i 4G så syntes jeg det er et problem.

Jeg har ikke noget imod telefon er 5mm højere hvis dette så sikre en god wifi forbindelse.T_A (#11)

Nu er det sådan at jeg har oplevet det samme på min skole flere gange. Den enes computer var på netværket mens kammeratens ikke var...fordi den anden var hutigere til at få forbindelsen til routeren end den som intet fik.
Tror at det er helt almindeligt. At de så ikke har lavet et lukket netværk til demonstration af produkter kontra åbent netværk til alle i salen, det er en anden ting... ;)

Klap dig selv på skulderen

#13: Aputech

8. jun. 2010 16:26

Wifi er vist ikke så robust i forhold til en 3G...

Apple failT_A (#5)

Der var næsten 600 på det trådløse net inde i salen.

Senere under præsentationen da de havde fået ordnet netværket på routeren kørte det super :)

Og 1 stk. iPhone 4 32GB reserveret her. :)eliassorensen (#7)

Der var 600 netværk oppe og køre. Der sad 5000 i salen.

#14: MarsAttack

8. jun. 2010 16:31

Google havde vist nok samme problem på samme sted i maj måned.

"We're still hearing about the expense report application, which is running into problems as the Wi-Fi connections in the hall ground to a halt. (This live blog coming to you over Sprint's network. Never trust the Wi-Fi in a conference hall.)"
http://news.cnet.com/8301-30684_3-20005328-265.html

Klap dig selv på skulderen

#15: MOA

8. jun. 2010 16:37

Første gang jeg har skrevet mig op til et mac køb:P skulle alligevel snart til at have ny telefon, så kan lige så godt blive den her.. Også det eneste mac produkt jeg nogensinde gider købe..Darkmind (#1)

Jeg startede med samme tilgang som din, en iPod, så en iPod og så en iPod Nano... og vupti så en iPhone 3GS, og så lige en MacBook Pro og så lige et Apple TV og så lige en Time Capsule og så lige Airport Extreme, og så lige en iMac 27" og så lige Magic Mouse og så lige tastaturer og så lige....

Puha man vænner sig hurtigt til lækkerheden i Apples produkter :-)

www.INTERNETpriser.dk - find og sammenlign alle internetforbindelser på Danmarks bedste internetprisguide

#16: Aputech

8. jun. 2010 16:56

Hehe..

Jeg startede også med samme tilgang.

Once you go ... ;)

#17: Jimmi Larsen

8. jun. 2010 17:05

Jeg startede med samme tilgang som din, en iPod, så en iPod og så en iPod Nano... og vupti så en iPhone 3GS, og så lige en MacBook Pro og så lige et Apple TV og så lige en Time Capsule og så lige Airport Extreme, og så lige en iMac 27" og så lige Magic Mouse og så lige tastaturer og så lige....

Puha man vænner sig hurtigt til lækkerheden i Apples produkter :-)MOA (#15)

Hehe..

Jeg startede også med samme tilgang.

Once you go ... ;)Aputech (#16)

Tja, i er hvertfald ikke blevet klogere med alderen.

DET GAAAAAS, i ka' ta' det! ;)

#18: cruzifixion

8. jun. 2010 17:17

Lad os lige slå én ting fast.

Problemerne under demoen havde intet at gøre med telefonens WiFi kvalitet. Ej heller har Apple "failed" med at sætte netværk op til eventen.

WiFi har et antal kanaler. De fleste Access Points anvender som standard 3 af disse (vist nok i alt 16 kanaler). Kanalerne skal sikre at et antal Wifi APs ikke interferer med hinanden. Men når der er nok Access Points inden for lidt plads, så vil der simpelthen ikke være nok kanaler/frekvenser at sprede kommunikationen ud på og det vil være helt tilfældigt hvilke enheder der lige prævist får lov til at snakke sammen på et givent tidspunkt.
Men så mange APs skulle der teoretisk være 1000-1500+ kanaler i standarden for at det ville kunne lade sig gøre. Spredningen af kanaler/frekvenser vs. APs i samme rum skal altså være stor nok for at det går.

Under konferencen var der 500+ Access Points der intet havde at gøre med Apples netværk fordi alle disse bloggere, journalister etc. brugte private små access points. F.eks. "MiFi" eller tethering mellem deres mobiler og laptops. DERFOR var der problemer.

Anyways.
Mht. til 3's "udbud". Jeg venter blot tålmodigt på at andre annoncerer. Vil helst ikke på 3's netværk. Alternativt kører jeg til Tyskland og henter én.
Uden tvivl at der skal erhverves én som opgradering til min 3G, som trods alt er ved at være slidt.

"All in all, is all we are." -Kurt Cobain

#19: caffery

8. jun. 2010 17:19

#18, det virkede da fint nok på Steves 3G Iphone :)

#20: cruzifixion

8. jun. 2010 17:20

#19: Du har vist ikke helt forstået det. Som jeg sagde vil det være helt tilfældigt hvad der lige i det øjebilk får lov til at kommunikere...
Desuden virkede det ikke SÅ godt på 3Geren.

Prøv igen.

"All in all, is all we are." -Kurt Cobain

#21: MarsAttack

8. jun. 2010 17:43

#19: Du har vist ikke helt forstået det. Som jeg sagde vil det være helt tilfældigt hvad der lige i det øjebilk får lov til at kommunikere...
Desuden virkede det ikke SÅ godt på 3Geren.

Prøv igen.cruzifixion (#20)

Det er ikke altid så nemt at læse hvad der står... ;)

Klap dig selv på skulderen

#22: JTToft

8. jun. 2010 20:15

Min er reserveret. Det bliver spændende at se, om jeg slipper for at stresse over denne. Det var hektisk på 3's hjemmeside sidste år, da jeg købte min 3GS. :)

#23: aben

8. jun. 2010 20:55

Ja. Har foreslået at pille den af Newz.
Det er ok, at iPhone 4's lancering kommer på Newz.. Men ikke ok at 3's mening om iPhone 4 salget kommer på Newz. ... -.-LordMike (#4)

hvorfor? jeg kender mange der hader Apple og Mac, som gerne vil ha' en kvajphone fordi den sparker Androids annus - så er det vel relevant nok at vise nyheden på andet end MacNation.

in conclusion: STFU.

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#24: Magten

8. jun. 2010 21:05

Lad os lige slå én ting fast.

Problemerne under demoen havde intet at gøre med telefonens WiFi kvalitet. Ej heller har Apple "failed" med at sætte netværk op til eventen.cruzifixion (#18)

Lad nu bare os Apple skeptikere more os lidt over en æble ting der ikke virker efter hensigten til fremvisningen! :( :D

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#25: c4m3d

8. jun. 2010 21:06

Så hvaee, hvis jeg har forudbestilt en iPhone ved 3, er det så med abedomment? Eller kan jeg købe den uden?

#26: cruzifixion

8. jun. 2010 21:29

#25: Først og fremmest har du ikke "forudbestilt" noget som helst endnu. Du har "vist interesse",

Dernæst: Muligvis kan du købe den uden abonnement, men i så fald kommer du til at smide 5000,- up front. Det du dog altid skulle kunne gøre er at købe den med ét eller andet abonnetment, bede om at få den låst op (det skal de tilbyde for et fee), og dernæst opsige abonnementet når den tvungne periode er ovre (6 måneder).

Dvs. at købet reelt blot bliver afdragsaftale (omend dyr, eftersom du ikke bruger den indeholdte service i det tvungne abonnement).

"All in all, is all we are." -Kurt Cobain

#27: cruzifixion

8. jun. 2010 21:34

#24: Det skal I sandelig også have lov til. Men at fremføre noget der direkte ikke passer er ikke ordentligt. Specielt såfremt kommentaren ikke fremstår som en klar humoristisk/sarkastisk kommentar.

P.S. ...en æble ting der ikke virker efter...
Passer heller ikke - æble tingene virkede fint! Netværket gjorde derimod ikke... ;-)

"All in all, is all we are." -Kurt Cobain

#28: Magten

8. jun. 2010 21:45

#27
Hehe ja, men jeg må da indrømme jeg havde mine mistanker igår, specielt pga deres nye antenner :)

P.S. ...en æble ting der ikke virker efter...
Passer heller ikke - æble tingene virkede fint! Netværket gjorde derimod ikke... ;-)cruzifixion (#27)

Netværket var sikkert Airports :D

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#29: Nielson

8. jun. 2010 21:47

#27
Hehe ja, men jeg må da indrømme jeg havde mine mistanker igår, specielt pga deres nye antenner :)

P.S. ...en æble ting der ikke virker efter...
Passer heller ikke - æble tingene virkede fint! Netværket gjorde derimod ikke... ;-)cruzifixion (#27)

Netværket var sikkert Airports :DMagten (#28)

Nu har du vist opbrugt din kvote med at tage pis på Apple :( ..

:D

roflmaobbq ^^. -' 010110

#30: Magten

8. jun. 2010 21:48

Ihh.. Jeg vender tilbage imorgen :(

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#31: Trogdor

8. jun. 2010 23:27

600 trådløse enheder i en sal er en "spændene" opgave at få til at køre stabilt.

Man kan kun have 3 kanaler kørende inden for et overlappende område, det er 200 enheder pr. kanal der skal deles om ringe båndbredde. Normal vil man sige ca 30 enheder pr sender højest og selv da er der ikke meget båndbredde til den enkelte.
Lad os antage at de har disablet 802.11b og tvinger dem til at gøre 802.11g(ellers kan bare en enhed der kun kan køre 802.11b tvinge alle enheder der er koblet til den radio til at køre den hastighed). Med 802.11g har de effektivt måske 2.5 megabytes til deling. med bare 30 klienter er det 85 kilobytes i sekundet til hver klient.

Hvis der så er 3 radioer der dækker salen til 600 klienter så er der 12,75 kilobytes i sekundet til hver klient.

Og de tal vil sikker ikke holde pga kollisioner, bluetooth enheder der støjer og mange andre ting.

For at få det til at virke bedre skal der en hel del optimering til.
-Man kan køre 5GHz også hvilket giver flere kanaler men normalt er der ingen garanti for at klienterne vælger den bedste kanal.
-Klienterne vil ofte vælge den kanal der har højest sende styrke, men den er måske også mest belastet.

I hvertfald med Cisco er der flere ting man kan gøre.
- Lave pico celler der sender med laver styrke hvor der så er flere radioer.
- Bede controlleren om at sende beskeder til klienterne om at de skal vælge en anden radio kanal der er mere ledig, men der er ingen garanti for at de overholder de.
- De nyere versioner kan også tvinge klienter til at køre f.eks. køre 5Ghz. Hvis controlleren ser at klienten bliver synlig på både 2.4 og 5GHz vil den lade være med at svare dem på f.eks. 2.4 så de kun kan se 5GHz

Så er der andre firmaer der har andre koncepter, men uanset hvad så kræver det at konferencecenteret har fået lavet et ordenligt system der er tunet rigtigt og det er ikke nok at sikre at der bare er dækning over det hele.

Så hvis de er heldige så har de mange flere radioer med lavere sendestyrke, men de kan være svære at placere hvis de skal sidde i loftet og der er længere ned til klienterne end der er mellem enhederne i loftet, det kan dog afhjælpes en smule med de korrekte antenner.

Som sagt, så er det en spændene opgave at lave WiFi til så mange enheder på et så lille område, noget jeg kun har lavet i lille udstrækning men som bestemt ikke er uinteressant (syntes jeg :D)

Man skal passe på man ikke kommer til a

#32: cruzifixion

9. jun. 2010 03:43

#31:
Det var dog den mest ubrugelige lange forklaring jeg længe har læst (som iøvrigt ikke har noget med nyheden at gøre).

Det er jo ikke konference centret der har 600+ APs - det er alle de personer der har MiFi's, telefoner med AP funktionalitet, etc, etc med ind til keynoten, der alle står og broadcaster på de 16 kanaler. De bruger det self. til at sikre at de kan komme online og blogge om eventen.

Altså er det fuldstændig ligegyldigt hvad Apple, konference centret eller cisco har af smarte ting hvis ikke de kan sørge for at der ingen andre APs er i lokalet end konference centres eller apples.

- Igen folk der ikke læser før de kommenterer...

"All in all, is all we are." -Kurt Cobain

#33: aben

9. jun. 2010 09:31

luk skuffen din sure fisse

jeg ville ønske jeg kunne hade dig ihjel

#34: Trogdor

9. jun. 2010 09:52

#32 Nu skrev jeg jo heller ikke at de havde 600 access points, vel.

Nu sad der en masse små idioter som dig og havde sjov med hvorfor telefonen ikke virkede og i stedet for at sidde og skrive "OMG LOL APPLE FAIL!!!", så giver jeg en saglig begrundelse for hvorfor det ofte går galt med det trådløse netværk sådanne steder.

Det fremgår tydeligt af din kommentar at du overhovedet ikke har nogen praktisk erfaring med at lave trådløse netværk.

Man skal passe på man ikke kommer til a

#35: nielsbrinch

9. jun. 2010 11:59

Deres nye FaceTime funktion "revolutionerer hvordan vi bruger telefoner" siger de - men det har man da kunnet med almindelige 3G-telefoner siden 3 kom til Danmark.

Jeg var en af kvajpanderne som købte den allerførste 3G-telefon og 10 minutter senere fandt ud af det er pisse-irriterende at skulle kigge på den man taler med i telefonen.

www.nielsbrinch.com

#36: nash

9. jun. 2010 12:15

Jeg var en af kvajpanderne som købte den allerførste 3G-telefon og 10 minutter senere fandt ud af det er pisse-irriterende at skulle kigge på den man taler med i telefonen.gyxi (#35)

Jamen hvem snakkede du med???? ; )

#37: done

9. jun. 2010 23:10

#35: Jeg var en af kvajpanderne som købte den allerførste 3G-telefon og 10 minutter senere fandt ud af det er pisse-irriterende at skulle kigge på den man taler med i telefonen.

Ja, mit video debut var sku osse det eneste, resten af de indgående video opkaldere måtte vende sig til at se ørevoks eller ringe normalt. Det med at man skulle koncentrere sig om at holde telefonen rigtig var bare alt for forstyrende.

#38: sveigaard

10. jun. 2010 01:05

Hvordan får man fat i de micro simm-kort ???

#39: cruzifixion

10. jun. 2010 06:59

#34: Hvis du havde læst mine tidligere kommentarer vil du se at jeg ikke var én af de kvajpander - snarere tværtimod.

Mht. til netværkskunden, så kan jeg nævne at jeg har lavet avancerede store WiFi netværk (10000-vis af brugere) i perioden 2002-2007, siden da, et netværk hist og her, bla. design (ikke opsætning) af en række meget store internationale koncerners WiFi infrasktrukturer indeholdende Radius, PKI, Cisco controllere, AP's og repeats. Desuden er jeg certificeret Cisco, Juniper, HP oma. på netværkssiden (desuden A++, MCSE2k+2k3+2k8, IBM Level 2 IT Specialist, IBM Level 2 IT Architect, ITIL v.2+3, VCP3+4). Men vigtigst af alt, 11+ år i branchen.
Dermed sagt at det tror jeg nu nok jeg kan finde ud af.

Min kommentar var blot at det du sidder og forsøger at forklare overhovedet ikke har noget som helst at gøre med problematikken i Keynote situationen. Der er lidt ligesom at nogen beklager siger over at deres bil ikke kan køre, og at du så kommer og giver opskriften på at strikke en trøje.
I den henseende er det altså fuldstændigt ubrugeligt og minder mere et behov hos dig for at promovere dine såkaldte evner inden for et område, mere end det egenligt bidrage til den løbende diskussion.
Din beskrivelse fortæller mig at du heller ikke forstår hvad problematikken går ud på, ej heller kan have nogen større erfaring med netværk i denne størrelse. Som sagt er det umuligt at få WiFi'en til at køre såfremt der er 600+ tilfældige AP's i samme lokale - altså er din beskrivelse fuldstændig irrelevant og enddog decideret forkert når du omtaler f.eks. Cisco features...

"All in all, is all we are." -Kurt Cobain

#40: cruzifixion

10. jun. 2010 07:08

#38: Endnu er der ingen der tyder på at have dem på markedet i DK endnu, men der er flere udbydere der har annonceret at de er klar når iPad 3G er klar i DK.

"All in all, is all we are." -Kurt Cobain

#41: Nielson

10. jun. 2010 15:42

#40 Jeg har i hvertfald fået at vide fra en kontakt person fra Apple at alle udbydere gerne skulle have dem når iPad'en kommer til Danmark.

roflmaobbq ^^. -' 010110

#42: Videbæk

11. jun. 2010 11:06

Jeg startede med samme tilgang som din, en iPod, så en iPod og så en iPod Nano... og vupti så en iPhone 3GS, og så lige en MacBook Pro og så lige et Apple TV og så lige en Time Capsule og så lige Airport Extreme, og så lige en iMac 27" og så lige Magic Mouse og så lige tastaturer og så lige....

Puha man vænner sig hurtigt til lækkerheden i Apples produkter :-)MOA (#15)

Ja, det minder mig også om mit apple eventyr. Jeg startede ud med en ipod nano. Den kunne ikke holde batteri efter 6 måneder.

Så blev jeg fornuftig. Slut på apple eventyr ;)

Edit: Mens jeg er ved at fornærme folk... #39: tl;dr ;)

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger