Skal du have den nye iPad?
16. dec. 2008 11:52Da Apple frigav de nye MacBook- og MacBook Pro-modeller, fandt de lykkelige ejere med iPhones ret hurtigt ud af, at Apple havde pillet ved operativsystemet, så man ikke længere kunne få sin iPhone i DFU-mode, og dermed var det rigtigt svært at jailbreake den.
Nu ser det ud som om, Apple har lavet samme ændring i den nye 10.5.6-opdatering til OS X Leopard, som lige er kommet på gaden, da der begynder at komme flere og flere meldinger om lignende problemer.
Har man en gammel MacBook- eller MacBook Pro-model har man dog stadigvæk en mulig løsning, der også vil gøre DFU-mode mulig efter en opdatering. Apples rettelse gælder nemlig kun for iPhones, der er sat direkte til ens maskine. Kobler man en USB-hub imellem, skulle man stadigvæk kunne opdatere.
Dev-team har endnu ikke meldt noget ud, så hvis man vil være sikker på at kunne jailbreake sin telefon, bør man overveje at vente lidt med at opdatere.
16. dec. 2008 12:37
#1
Jeg har altid troet din avatar var en mariehøne, først lige opdaget det var en pingvin... Forklarer meget..
#2
Snakker du om?
Names are the biggest limitations in this world.
16. dec. 2008 13:11
#3 jeg har altid troet det var en abe... der kan man bare se...
#2 WHAT??!
#0 Tja der går sku nok ikke så længe før at salget af hub's stiger :P
Eller at de får deres tool fixet :P
16. dec. 2008 13:54
#4 Indtil videre har jeg kun kunne se et bryst.... siger nok mere om mig end hans avatar :/
kudos til newz, som har valgt at fjerne mit avatar og give mig en pink diller igen :/
16. dec. 2008 13:59
Abech tror selv lige du skal prøve at fatte hvad vi spør til...
Det er din herhjemme kommentar der ikke giver nogen mening!! XD
16. dec. 2008 14:16
Android er muligvis noget lort, men det er(skal blive det) open source og har stor opbakning fra google. Efter som der pt. ikke er nogen der har noget "monopol" på mobile-platform marked tror jeg hurtigt at android vil kunne alt det man ellers ikke kan. Fx. udgive sig for at en iPhone og gå på app-store, installere og kører iPhone apps.
16. dec. 2008 14:28
Hovedsageligt er problemet med Android at der er mulig for utrolig meget skadelig kode...
Har du lyst til at gå på banken eller en "vigtig" hjemmeside; eBay, DBA osv. fra en telefon hvor du ikke kan være sikker på at de programmer du har på ikke ligger og sluger data til sig?
Må indrømme at jeg ikke ville have overskuddet til at læse al koden på mine apps igennem...
#8 vil nok mene at App-Store nok ikke er særligt sandsynligt at se på en Android tlf men måske en klon af den... :P
16. dec. 2008 14:41
#7
Omg altså.
Jailbreakede telefoner er vel købt fra udlandet?
Derfor siger jeg: Køb dog telefonen herhjemme! I Danmark - på lovlig vis!
16. dec. 2008 14:46
@Abech.
Altså har du overhovedet en iPhone, iPod Touch eller i det hele taget noget iGeil ?
16. dec. 2008 14:59
#12
Jeg har en MacBook Pro, en iPhone 3G, en ny iMac og 2 iPods.
hvorfor?
16. dec. 2008 15:03
Abech OMG SELV din amatør af en debattør....
Hold da kæft du kan komme med mange dumme indlæg om ting du ÅBENLYST ikke aner noget om :S
Man behøver IKKE have købt sin iPhone i udlandet for at have den jailbroken - Det kan gøres på iPhones fra alle lande...
Så nu må du så rate mig som W/E men jeg burde sku i virkeligheden nok rates informativ men jeg er sku lidt ligeglad, for du har åbenlyst ingen forstand på det du snakker om :S
16. dec. 2008 15:08
#14
Jeg ratede dig som sjov.
Nu er det her jo altså DANMARK vi taler om, og det er et dansk debatforum, og folk er danske og jeg henvender mig til JER.
Så at blande andre lande ind i det her er åbenlyst tåbeligt.
Jeg forholder mig til hvad en dansker har af muligheder.
ps. jeg synes navnet mark er nederen.
16. dec. 2008 15:14
Jeg har en MacBook Pro, en iPhone 3G, en ny iMac og 2 iPodsAbech (#13)
lol.
16. dec. 2008 15:14
#6
jeg er evnesvag...
Pentium II 299Mhz, 128MB SD-RAM, 32MB nvidia riva TNT, x16 cd-brænder, 20GB IBM Deskstar.. eller?
16. dec. 2008 15:27
16. dec. 2008 15:29
på lovlig vis!Abech (#11)
Der er intet ulovligt i at købe en telefon i udlandet.
16. dec. 2008 16:34
Og undskyld fordi jeg ikke har lyst til at blive kunde hos Telia (dem har jeg fået nok af) og jeg ikke har brug for en iPhone 3G.
Har ikke brug for 3G hastighed (altid i nærheden wifi) en middelmådig gps og dårligere batteritid. Den eneste grund til jeg ville gide at købe den var for det bedre jackstik...
#0, det er jeg ked af, håber dev team finder på en løsning. Har en ny MacBook og har som alle andre heller ikke kunne få min iPhone i DFU mode. :(
16. dec. 2008 16:43
Men det er ulovligt at jailbreake en telefon.Abech (#21)
Nej, det er det så heller ikke. Flere bud?
16. dec. 2008 17:27
#20
Nej.
Men det er ulovligt at jailbreake en telefon.Abech (#21)
Hvordan nåede du præcis frem til at det er ulovligt at jailbreake en telefon du har givet penge for?
Desuden findes der en masse folk, inkl mig selv, der har købt en iPhone før den kom til Danmark. 'Vi' bliver nødt til at unlocke telefonen og så er det meget svært at lade være med at jailbreake også.
Og så lige for at vende tilbage det der med ulovlig jailbreak... hvordan kan du overhovedet nå dertil at kalde det for ulovligt. Jeg ejer faktisk min iPhone og jeg bestemmer selv om jeg vil bricke den eller jailbreake eller lade være... jeg fraskriver mig alle mulige forsikringsmæssige dimser men omvendt kan jeg heller ikke undvære jailbreaket.
Når du køber en bærbar må du faktisk også skilde den fuldstændig ad hvis du vil... din forsikring er nok bare ikke så meget værd efterfølgende.
I'm gay, I'm wacky! its all about me and my boyfriend being gay... cv: http://www.pixlr.dk
16. dec. 2008 19:03
Jeg tror vi allesammen kan blive enige om at Abech ikke aner hvad han snakker om uanset hvor meget han påstår at han gør...
Men så er det da rart at vi andre her på Newz kan hjælpe ham lidt med det :)
Personligt har jeg ikke en jailbroken iPhone, jeg kan ikke helt se hvad den primære grund skulle være for mig :P
Men betyder jo ikke at man ikke kan have undersøgt sagen inden man udtaler sig *host* Abech *host* ;P
17. dec. 2008 00:40
#27 Hehe, hvis der står samme nummer ved begge post, så er det vist bare en AJAX??? (er ude på dybt vand her) fejl. Bare refresh og der skulle gerne kun være en post.
Men interessant nok så mener Dev Team at der "kun" er tale om en Kernel bug fejl.
17. dec. 2008 01:18
Hovedsageligt er problemet med Android at der er mulig for utrolig meget skadelig kode...
Har du lyst til at gå på banken eller en "vigtig" hjemmeside; eBay, DBA osv. fra en telefon hvor du ikke kan være sikker på at de programmer du har på ikke ligger og sluger data til sig?
Må indrømme at jeg ikke ville have overskuddet til at læse al koden på mine apps igennem...mark. (#10)
Hvorfor er der større problemer med skadelig kode i Android end i så mange andre systemer? Det er muligt for alle at udvikle til den ja, men du behøver jo heller ikke at rende ind på en suspekt hjemmeside der lover forøget ydelse som en stationær pc. Og det er vel det samme som med andre systemer!?
Hvorfor er man mere sikker i programmer på andre systemer end Android? Her kan man da tjekke programmerne efter i sømmene.
Og du behøver da ikke læse al koden igennem. Det er der højst sandsynligt tusinde af andre interesserede som gør for dig. Og eventuelt kommer med oplysninger om fejl, fejlrettelser, flere features osv. Fordelen er jo netop at du (eller andre) kan kigge al koden igennem for fejl/skadelige programmer.
kudos til newz, som har valgt at fjerne mit avatar og give mig en pink diller igen :/
17. dec. 2008 02:25
Jeg snakker om til den mobile platform :D
Fordi jeg vil skyde på der er flere folk der bruger end der laver...
Og at der hvis Android får så mange tilhængere som det har mulighed for, også vil betyde en masse slamkode som folk måske ikke lige får tjekket igennem for "det er der jo nok en anden der har gjort" :)
Enig at det er et fedt initiativ men altså jeg ser bare mange mulige problemer der kan opstå.. :/
Men støtter helt klart open source, eneste problem er at jeg også kan se den negative side af det, jeg kan se muligheden for utrolig mange fede apps lavet af nogle nørder i en kælder med lidt for meget fritid.
Men jeg kan i lige så høj grad forestille mig en eller anden lorterusser der sidder og laver en masse lort som kan ramme alle de brugere der ikke selv er i stand til at tjekke koden...
Er derfor jeg godt kan lide princippet bag App-Store da du ved at de er blevet verificeret.
Ja ok det kan være noget slamkode alligevel men du er i det mindste sikret mod decideret spyware.. :P
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.